Kirjoittaja Aihe: Breva v1100 --06  (Luettu 3560 kertaa)

isobreva

  • Viestejä: 68
Breva v1100 --06
« : Lokakuu 15, 2016, 23:01:31 ip »
Tyhmä kysymys, mutta Hesassa aamulla duuniin lähtiessä startttinappia painaessa kuuluu "click", vaikka akkukin täysin
uusi, heinäkuussa ostettu?
Vaikuttaako ilman lämpötila tosiaan tuohon "starttiluvan" antamiseen?
No olen "rakentanut" satulan alle "brutal startin" ja sittenhän käynnistyy  :D
Onko siis typerää vai viisasta päästä liikkeelle?

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva v1100 --06
« Vastaus #1 : Lokakuu 15, 2016, 23:14:41 ip »
Ääni on tuttu.
Ei ole lämpötilariippuvainen. Yleensä kyse on vähäisestä sähköstä.
Tai sähkö ei kulje sinne minne sen pitäisi. Matkalla olevat liitokset, maadoitukset ja komponenttien toimimattomuus tuottaa mainitsemasi äänen. Jos akku on todettu oikeasti olevan kunnossa niin tarkista akun liitännät, myös maajohdon molemmat päät. Startin ja sen solenoidin sisäinen toimimattomuus voi tuottaa äänen: Solenoidi vetää mutta ei kytke käynnistysvirtaa moottorille.

Katsopa paljonko on akun lepojännite kun virta on päällä ja kone ei käy. Sen pitäisi olla noin 12V. Ja paljonko on jännite kun painat starttinappia? Jos jännite putoaa liiaksi niin tuloksena on vain click. Jos ei ole yleismittaria niin pyörän ajotietokoneestakin voi katsoa.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Breva v1100 --06
« Vastaus #2 : Lokakuu 15, 2016, 23:39:00 ip »
Oliko kaikissa Carc -pyörissä tämä juttu jota voi parantaa:

http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4274.0
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva v1100 --06
« Vastaus #3 : Lokakuu 16, 2016, 01:14:20 ap »
Saisiko foorumille stickyksi sellaisen ketjun, missä olisi yleisimmät viat ja niille korjaukset? Tuntuu, että samat kysymykset toistuvat aika ajoin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva v1100 --06
« Vastaus #4 : Lokakuu 16, 2016, 12:30:00 ip »
Eipä sinänsä huonompi idea tuo sticky "suljettu kiinteä osio". Hyvin toimiakseen se vaatisi kyllä hiukan toimitustyötä. Muuten tulee polveilevia ja pitkiä juttuja joista "sitä oikeaa" ratkaisua etsiminen voi olla työlästä. Ja mikä loppujen lopuksi onkaan se oikea ratkaisu. Kuka sen päättää?

Joillakin muilla vastaavilla foorumeilla on asiat koottu aihepiireittäin kuten: moottori, voimansiirto, lataus, sähköt, jne. Pitkiä ovat nekin.

Ajatellen foorumin "virkeyttä" ei asioiden kertaaminenkaan kauheasti haittaa ja aina voi ilmetä uutta. Se taas on kiinteiden ratkaisumallien ongelma että uusiutuvat hitaasti.

Epäilen myös että hakutoimintoa ei käytetä ensisijaisesti. Sen käytön esteteitä ovat että ei tiedetä millä hakusanoilla pitäisi tietoa etsiä, myös se että pyörän omistaja olettaa ensisijaisesti että vain hänellä on ko ongelma eikä siten tule ajatelleeksi käyttää hakua ja se että kysymyksen esittäminen lyhyessä sanallisessa muodossa on helpompaa kuin miettiä hakusanaa.

Sitten on tämä, asia joka ei liity em asiaan lainkaan, kaikkien vikapalstojen vitsaus jota satunnainen lukija jää katselemaan ja toteaa että ei ikinä tätä merkkiä koska siinä on vain pelkkiä vikoja!

Jos olisikin ilmoitusvelvollisuus siitä että pyörä on edelleenkin kunnossa ja toimii mitä parhaiten -palsta olisi varmaan aika ikävää luettavaa. Lisäksi jotkut voisivat huijata niin edes tilastollista arvoa ei olisi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva v1100 --06
« Vastaus #5 : Lokakuu 16, 2016, 14:20:52 ip »
Pari paljon foorumia seuraavaa henkilöä saisi kerättyä usein esiintyvät kysymykset ja vastaukset. Nämä menevät sitten moderaattorin kautta sticky-ketjuun. Ketjun tulee olla tietenkin lukittu, ettei keskustelu karkaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva v1100 --06
« Vastaus #6 : Lokakuu 16, 2016, 21:31:46 ip »
Pari paljon foorumia seuraavaa henkilöä saisi kerättyä usein esiintyvät kysymykset ja vastaukset. Nämä menevät sitten moderaattorin kautta sticky-ketjuun. Ketjun tulee olla tietenkin lukittu, ettei keskustelu karkaa.
Juurikin noin.