.Muutos suuttimen koon kasvattamiseen ei ole suuri;0.05 on melko riittävä koska muuten seosruuvista menee säätö nollille (ihan kiinni).
Ei sen ihan noin pitäisi olla. Joutokäyntisuuttimen koolla ei pitäisi olla vaikutusta seosruuvin antamaan polttoainemäärään.
Ei ainakaan silloin kun joutokäyntisuutin on likikään oikean kokoinen.
Joutokäyntipiirin pitäisi toimia suunnilleen näin. Kun luisti on joutokäyntiasennossa, polttoainetta tulee seosruuvin säätämänä
siitä sylinteriä lähinnä olevasta reiästä. Tähän polttoaineeseen sekoittuu ilmaa, mikä imeytyy joutokäyntipiiriin
siitä luistin etureunan kohdalla olevasta reiästä sekä erillisestä ilmakanavasta kaasuttimen tulopuolelta.
Kun luistia nostetaan ylemmäs, tästä samasta luistin etureunan kohdalla olevasta reiästä alkaa virrata polttoainetta
joutokäyntisuuttimen ohjaamana. Luistin noustessa, seosruuvin kanavan kautta polttoaineenvirtaus vähenee.
Saattaa nyt olla joutokäyntipiirissä vika tai likaa jos 0,05 joutokäyntisuuttimen muutos aiheuttaa seosruuvin osalta isoa
säätötarvetta. Jos ilmansuodattimia ei ole tai ovat kovin harvat, joutokäyntipiiriin imeytyy helposti kiviä ja muuta roinaa.
Lisäksi seosruuvin liian tiukaan kiinni kiertäminen voi rikkoa sen kärjen tiivistyspinnan/mittauskanavan. Onhan seosruuvissa
o-rengas paikallaan?