Jos mainostekstiä on uskominen niin venttiilillä on parempi toimivuus ja tiiveys. Helppo uskoa kun vertaa alkuperäiseen. Vaatii silloin tällöin puhdistuksen sekin. Tosin alkuperäiselläkin on pärjätty. En pysty sanomaan olisiko hienommalla venttiilillä ehkäisty kuinka paljon pidempään öljyvuotoa.
Venttiilin puuttuminen ei ole katastrofi ehyessä koneessa ja maantiekäytössä. Vastaavasti venttiilin tukkeutuminen on katastrofi kaikessa ajossa. On kokemusta. Tulee joko pieni remontti tai oikein iso remontti. Hiukan tuurissaan.
Mutta kaikissa malleissa venttiiliä ei ole mutta silloin järjestelmäkin on hieman erilainen. Huohotusjärjestelmän tarkoitus on kolmijakoinen: pitää kampikammion paine alhaisena, hoitaa öljyhuurut pois (nykyisin imuilman mukana palotiloihin) ja tiivistää öljyhöyrystä öljy takaisin öljypohjaan.