Onko valmiuksia / tarvetta laatia infoa käytettävissä olevista "omista" talleista, jotka ovat jäsenistölle käytettävissä akuuteissa tilanteissa.
Muistaakseni orgissa on joskus ideaa esietty, mutta eipä lähdetty toteuttamaan.
Peruste:
Kuudentuhannen huolettoman kilometrin jälkeen huohotuksen keräysastian tarkistus-/tyhjennysaukon korkki irtosi 150km ajon aikana.
Akun takana olevan säiliön kautta poistunut öljy sai aikaan...
Onni oli se, että tapahtunut huomattiin Gruppolaisen Janin tallin edessä. Suuret kiitos avusta ja tallin usean tunnin käytöstä.
Työkalut, imeytystarpeet ja pesuaineet sekä lämmin juokseva vesi olivat todella tarpeen.
Kolmannen pesun jälkeen pyörän pystyi kasaamaan ja ajamaan ongelmitta kotiin.
Analyysia:
1. Kierroksien lisääminen > paine aiheuttivat varmistetun painotulppan irtoamisen - vaihdoin "alkuperäiseen" kierrekorkkiin, joka löytyi tapahtumapaikan halpahallista!
2. Takalokasuojan etuosan kuminen jatke esti öljyn pääsyn suoraan takarenkaalle.
3. Öljyä poistui 4,5dl - lisääntynyt ilmatilavuus vähensi painetta kampikammiossa, ilmeisesti myös huohotusta.
4. Pyöreäsylinteriselle moottorille suositellaan 2,5-2,7l öljyä 3l:n sijaan. Lähteissä koneessa oli 2,6l - poistumasta huolimatta voitelu ok.
5. Huohotinjärjestelmässä on alkuperäisenä öljyn paluukierto - onko ok. tarkastus / huolto talven toimenpiteisiin.

6. Onko alkuperäisen öljynerottimen tilavuus riittävä vai
http://hmb-guzzi.de/Oil-separator-V7-Sport-LM-1-etcedellyttääkö laajemman kierroslukualueen käyttäminen siirtymistä suurempaan.
http://hmb-guzzi.de/Oil-separator-Agostini-LM-1-T3-1000-SP-etc7. Tapahtuneesta huolimatta kiertävää V2:ta oli/on mukava käyttää ja kuunnella - myös paluumatkalla

8. Toki olisin voinut soitaa vakuutusyhtiöön, että hoitakaa homma, mutta lopputulos ei olisi ollut yhtä hyvä - ainakaan tässä tapauksessa.
9. Aikanaan en ymmärtänyt miten toimiva kyseinen systeemi oli/on LM IV:ssa.
T,
Jukka
Ps. Mandellosta kokemukseen perustuvaa mallikohtaisia tietotaitoa - menestyksellistä kotimaista kilpatallia unohtamatta.