Sylinteriä lähinnä oleva on seosruuvi. Varsinaista ilmaruuvia ei ole. Se taaempi joutokäyntiruuvi
on rajoitin, millä säädetään kuinka alas luisti pääsee laskeutumaan. Se määrää pääsääntöisesti
joutokäynnin kierrosluvun. Olisi hyvä merkata muistiin ainakin seosruuvien asento ennen purkamista.
Ainakin jos toiminta on ollut ok. siinä hyvä aloituskohta. Jos ei ole tiedossa, kierrä seosruuvi varovasti
täysin pohjaan ja vaikkapa 1,5 kierrosta auki. Kiinni pohjaan kiertämisessä ei saa käyttää voimaa.
Ruuvin jouseen ja kierteeseen kannattaa laitta vaseliinia kiinnijuuttumisen ehkäisemiseksi.
Joutokäyntiruuvit sellaiseen asentoon että luistit ovat hieman (1mm) avautuneina.
Säädä kaasuvaijerit siten että luistit lähtevät nousemaan saman aikaisesti. Kun kaasun sulkee nopeasti
molemmissa kaasuttimissa luisti kilahtaa joutokäyntiruuvia vasten samanaikaisesti, kuuluu siis vain
yksi kilahdus. Varmista että ryyppyjen vaijereissa on pieni (2mm)välys ja että ryyppyluistit
myös sulkeutuvat.
Näillä koneen pitäisi käydä jo jotenkuten.
Sitten tarvitset alipainemittarit tms. millä teet hienosäädön. Molempien mittareiden pitää näyttää
mahdollisimman samaa lukemaa joutokäynnillä sekä silloin kun kaasua avataan.
Kun luistit ovat synkassa, ja on löytynyt sopiva joutokäynti, voit säätää seosruuvit. Olen säätänyt
alkuun siten että, ensin toinen ruuvi kokonaan kiinni, ja toisesta hakenut sellaisen asennon että moottori
käy sillä yhdellä sylinterillä mahdollisimman lujaa tai tekee mahdollisimman monta kierrosta ennen sammumistaan. Ruuvin asento muistiin, toiselle puolelle sama juttu ja se toisen puolen seosruuvikin
muistissa olleeseen kohtaan. Ajossa olen sitten tehnyt seokseen hienosäätöä tarvittaessa.
Jos venttiilit on tarkoitus säätää, se kannattaa tehdä ennen kaasuttimien säätöä.
Myös etusivun Guzzi-infon tekniikkaosassa on ohjeita yleisimpiin säätötoimenpiteisiin