Itkenpä tätä asiaa tännekin, kun ei tässä muutakaan tekemistä ole...
Vajaa kolme viikkoa sitten olin ajamassa Kuopiosta Turkuun, kun huomasin lievää öljyvuotoa vasemmalta puolelta tankin juuresta, siitä polven kohdalta (Norge). Pyörä toimi muuten moitteetta ja öljyä oli riittävästi, joten jatkoin matkaani, kun rasvaa ei housuille asti sentään lentänyt. Takaisin tullessa poikkesin Tampereella RM Heinolla, mutta eivät ehtineet tekemään muuta kuin ottamaan katteen pois ja arvelemaan, että huohotinletku olisi murtunut. Ajoin Kuopioon ja saman tein pyörän MP Huolto Makeen (Kuopion Pyörä ja Mopo on mennyt konkurssiin). Seuraavana päivänä tuli diagnoosi, huohotinletkut pitää vaihtaa. Toimitus kestäisi RM Heinon kautta parisen viikkoa. Nyt on kohta kulunut kolme viikkoa, ja taas näyttää olevan Lofoottien reissu vaarassa. Matkaan pitäisi päästä maanantaina. Viime vuonna reissu peruuntui tulpanhattujen läpilyöntiin, minkä sain itse korjattua foorumin neuvojen ansiosta.
Kun en ole pyörien suhteen mikään tee-se-itse-mies, niin alkaa himppasen harmittamaan Norgen epäluotettavuus (pyörä on vuodelta 2013) ja huollon / varaosien toimituksen hitaus. Seuraava pyörä mitä ilmeisemmin on jokin muu kuin Guzzi ja yhtenä merkittävänä kriteerinä on huollon toimivuus. Kun neljän viikon kesälomasta kolme viikkoa pyörä odottaa varaosaa, niin lomafiilikset ei ole kovin korkealla.