Kirjoittaja Aihe: Uusi Guzzi-kuski :)  (Luettu 32333 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #45 : Heinäkuu 15, 2016, 10:55:45 ap »
Liitekuvassa pakonokan puoleisen nostimen (alempi) hajoaminen on selkeästi alkanut pittingistä eli paineiskujen aiheuttamasta metallin rasitusmurtumasta. Imunokkaa vastaan olevan nostimen kuluminen on edennyt jo pitkälle ja pintakarkaisu on suurelta osalta kadonnut ja välys on kasvanut suureksi. Tällä kertaa ovat molemmat nostimet kärsineet vaurioita mutta kuvasta ei selviä onko imupuolen nostimen alkukuluminen alkanut myös pittingistä vai kiinnileikkautumasta. Nokan siisteys, vaikka se ei kokonaan näy, viittaa kuitenkin pittinkiin nostimessa.

Kyseinen kuluma johtuu useimmiten ohuesta öljykavosta osien välillä. Alkaa pittingillä mutta muuttuu kohta kiinnileikkautumaksi. Kyseiseen asiaan on ennaltaehkäiseviä metodeja olemassa: korkeaa pintapainetta sietävät moottoriöljyt (usein mineraaliöjyjä) tai asianmukainen öljyn lisäaineistus. Jo alkaneelle mutta lievälle pittingille on tarjolla öljyyn sekoitettavaa metallin lisäainetta joka jossain määrin korjaa vauriota ja hidastaa vaurion etenemistä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #46 : Heinäkuu 15, 2016, 11:00:25 ap »
Laahurinostajille sinkkiä. Sitä saa eri sekoittajien pulloissa ainakin ameriikanautopuljuista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #47 : Heinäkuu 15, 2016, 14:41:33 ip »
Laitoin maahantuojalle kyselyä aiheesta:

Moi

Onnea uudelle pyörälle!

Tehtaalta on näihin tullut vastaantuloja edelleen, mutta silloin huollot on oleellinen olla kunnossa.
Päivityksiä kuitenkin tehdään vain vian sattuessa. Käytännössä ehtona päivityspaketin saamiseen takuuna on ollut:
- huollot suoritettu ohjelman mukaan
- vika todennettu (kuvat nostimista)
- Todenteet pyörän mittarilukemasta, kannen versiosta yms.

Näillä on huollettuina ajettu 100 000 km:kin ilman ongelmia.
Se mikä yleensä ensin alkaa varoittaa viasta on kasvavat venttiilivälykset.

Ja valmistaja on parhaimmillaankin korvannut vain osat. työt näissä on jäänyt asiakkaan maksettaviksi + rahti Italiasta.

Ystävällisin terveisin
Seija Lahtinen
R.M. Heino Oy


Omalta osaltani taidan lakata murehtimasta, ajoa vaan :P
Sitten kun välykset kasvaa hälyttävästi tai on ylimääräistä rahaa käytössä niin päivitetään rullanostimiin. Proitalian Markon mukaan osineen kiloeuron paukku tällaiseen uudemman mallin Grisoon. Elämä on.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #48 : Heinäkuu 15, 2016, 15:15:55 ip »
Suosittelen kuitenkin käyttämään jotain lisäainetta oli se sitten metallille tarkoitettua tai öljyn pintapainesietoa kohottavaa. Ihan tarkastamisen ilosta ei laitetta kannata alkaa purkaa. Ajoa vaan jos venttiilikoneiston kilkatus on tervettä laatua. Omassani on rullanostimet mutta silti muunmerkkisillä pyörillä ajavat ihmettelevät voimakasta venttiilikoneiston metelöintiä. Vain työntötankomoottorisissa Guzzeissa olen törmännyt todella hiljaisiin venttiilikoneistoihin. Itselläni myös V10-mallia oleva 8-venttiilinen Guzzin kone Centaurossa. Aika rapina sielläkin käy ja varsinkin jakopään ratastus on meluisa mutta nokkia vetävät hammashihnat ovat suhteellisen äänettömät. Nostimet myöskin kovaa tyyppiä. Yli 100.000 ajettu mutta toistaiseksi kunnossa. Kannet ovat kookkaammat ja vipusuhde venttiilikoneistolla lievempi.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #49 : Heinäkuu 15, 2016, 18:53:24 ip »
Sen käsityksen olen Grisoghetton pääruuvaajan (Roper) jutuista saanut, että avaus ja tarkistus. Alkavankin vaurion voi kuvata ja dokumentoida tehtaalle. Tässä joitakin otteita teksteistä, vastuu jää lukijalle...

("Even the factory accepts that any degradation is indicative of failure - - the problem is that engines can continue to run showing few, if any, symptoms until the damage becomes accute - - you have to remove the cambox to look. Using the theory that wear would manifest itself by opening gaps cost me my engine - - I haven't seen a single bike with over about 7,000 Km the didn't have visible damage - - at the end of the day they're all going to die, rollerisation is the only cure - - as long as they have a mileage/Km record of service they are getting the 'Thumbs Up'.")
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2016, 00:12:35 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #50 : Heinäkuu 15, 2016, 20:09:38 ip »
Sen lisäaineen käyttö ei varmaan hukkaan mene, kun sen aloittaa ennen kovaa ääntä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

rimpjar

  • Viestejä: 331
  • tuolla mennääntämä suvi
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #51 : Heinäkuu 15, 2016, 20:17:08 ip »
Sen lisäaineen käyttö ei varmaan hukkaan mene, kun sen aloittaa ennen kovaa ääntä.
Ja kun minä taas olen tähän päivään asti luullut että hyvät korvatulpat auttaa siihen kovaan ääneen, Elikkä nyt tarvitaan
jotain öljyn lisäaineita ja korvatulppia. :o

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #52 : Heinäkuu 15, 2016, 20:29:34 ip »

Mulla on eka huolto tehty aikoinaan Moto-Italian toimesta mutta toinen oli nimellä Pauli Pekkanen..ei ollut leimaa. Onko tuttu ja valtuutettu huoltaja? Taitaa tehtaan vastuu edellyttää aukotonta huoltokirjaa ja valtuutettua huoltoa?


Pauli Pekkanen on ollut Jämsässä Huolto-Kaksikossa työssä -jos  kilvanajolta jäi aikaa. Liikkeellä on guzzin (RM Heinon) valtuutus huoltoihin.

-KG-

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #53 : Heinäkuu 15, 2016, 22:51:01 ip »
Pauli Pekkanen on ollut Jämsässä Huolto-Kaksikossa työssä -jos  kilvanajolta jäi aikaa. Liikkeellä on guzzin (RM Heinon) valtuutus huoltoihin.

-KG-

Kiitos tiedosta; huoltokirja siis kunnossa eli hyvä juttu jos ongelmia ilmenee.

Kaikesta pelottelusta huolimatta taidan kuitenkin vain nauttia pyörästä ja kesästä...katsellaan syksyllä ja talven aikana jos vaikka kurkkaisi venakoppien alle miltä siellä näyttää.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #54 : Heinäkuu 16, 2016, 10:07:30 ap »
Suostuskohan Pyykön Tommi  Kemistä ymmärtämään jotain Guzzin päälle, se kun noita mopottimia on ropannu joltisenki kauan ja varsin menestyksekkäästi. Kuulemani perusteella.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #55 : Heinäkuu 16, 2016, 13:50:51 ip »
Suostuskohan Pyykön Tommi  Kemistä ymmärtämään jotain Guzzin päälle, se kun noita mopottimia on ropannu joltisenki kauan ja varsin menestyksekkäästi. Kuulemani perusteella.
No tuttu mies on, tuossa viikolla oltiin kahveella rannassa. Korjaa mitä vaan, tuskin guzzi poikkeus:)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

Pulmu

  • Viestejä: 222
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #56 : Heinäkuu 19, 2016, 22:39:42 ip »
Eilen käväsin Grisolla Oulussa mutkan. Maikkulan Nesteellä oli aika hiljaista, punaista Jackalia ajelleen Timon kanssa poristiin mukavia tovi mutta muita ei näkynyt. Otetaan uusiksi parin viikon päästä jos kelit sallii:)
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä.
_________________________________

Griso 8V 2012

Junkers

  • Viestejä: 468
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #57 : Heinäkuu 20, 2016, 00:31:44 ap »
Murteet ovat kielen rikkaus. Etelän miehenä törmäsin sanontaan "tehdä mutka" ensi kertaa 1980-luvun puolivälissä Pudasjärvellä. Paikalliset tapasivat "tehdä mutkan Oulussa". Matkaa kertyy melko tarkkaan 200 km edestakaisin. Meillä Turun puolessa mutkat ovat jyrkempiä ja lyhyempiä.

Toinen hieman oudostuttanut sanonta oli suksen ja tukin "huilaaminen", mikä tarkoitti suksen luistamista ja uitettavan tukin liikkumista joessa. Meilläpäin "huilaaminen" on melkolailla rauhallista meininkiä.

Juffe

  • Viestejä: 26
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #58 : Marraskuu 11, 2016, 16:52:28 ip »
Täälläpä ilmoittautuu syksyn kunniaksi uusi Guzzi-kuski.

Varmaan aika klassinen polku, miten Guzziin tuli päädyttyä. Teininä tietty kevarilla, ja sitten lähes 30 vuoden tauko. Innostuin ostamaan BMW F650 Funduron kaverin kanssa puoliksi halvalla (!) ja sitten heti perään oman F650 GS:n, jolla ajelin vuoden verran. Vaihdoin sen sitten BMW R1200RT:hen, jolla ajelinkin kolme vuotta.

Tänä syksynä tuli semmonen olo, että pemarin matkapyörä on nähty, ja rupesin katselemaan muita koneita. Customit ei ole koskaan säväyttäneet, mutta kun paikalliseen liikkeeseen tuli Cali 1400 myyntiin, ajattelin, että käympä kokeilemassa, kun tuo ulkonäkö on jotain aivan jumalaisen kaunista.

3h koeajon jälkeen tein kaupat.

En tiedä pyörästä mitään, enkä kuvittelekaan kuuluvani motomattien ja muiden konkarien joukkoon, mutta ilmoittauduin kuitenkin. Käyn päivittäin autotallissa katselemassa ja ihailemassa pyörääni, johon ehdin ajaa n. 100 kilsaa ennen lumien tuloa... Ciao...




GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Uusi Guzzi-kuski :)
« Vastaus #59 : Marraskuu 11, 2016, 17:12:24 ip »
Terveyttä ja tuloa Guzziharrastajien joukkoon.
Hieno pyörä ja ajettavuus, varmaan baanalle hieman "kevätkuumetta" tiedossa.