Kirjoittaja Aihe: Teknisiä tietoja?  (Luettu 5363 kertaa)

Marko

  • Viestejä: 612
Teknisiä tietoja?
« : Marraskuu 08, 2006, 03:13:43 ap »
..onpas täällä hiljaista.. (tekis mieli kiljaista)

Mistä löytäisin Guzzien teknisiä tietoja, varsinkin vuosimalleista 2003.

Motopalsta.com ja Biken luettelo _ei_ kelpaa. :O


Tarkoitus olisi raapustella valitus autoveropäätöksestä ja ajattelin liittää valitukseen kopiot vertailupyörän teknisistä tiedoista. Tai ainakin valituksessa mainittuihin asioihin olisi hyvä olla joku lähde?

Minulla on se vuoden 2003 Guzzin juliste, jossa kaikki mallit on toisella puolella esitelty, mutta siinä ei ole teknisiä tietoja tarpeeksi tarkasti, tai siitä ehkä puuttuu se tärkein eli maininta rungosta ja sen tyypistä. :(

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Teknisiä tietoja?
« Vastaus #1 : Marraskuu 08, 2006, 05:00:44 ap »
Kävisikö Motorrad Katalog 2003?
Voin skannata ko. sivut, jos laitat
sähköpostiosoitteen.

Marko

  • Viestejä: 612
Teknisiä tietoja?
« Vastaus #2 : Marraskuu 08, 2006, 05:21:45 ap »
Kai tuosta jotain apua on, kiitos!

ja osoitehan on, tietenkin: maamoottori  @ gmail.com :D

  • Vieras
Teknisiä tietoja?
« Vastaus #3 : Marraskuu 08, 2006, 10:08:19 ap »
Terve!

Tässä runsaasti manuaaleja ja osaluetteloita. En tiedä, että onko jo tuttu mutta...

http://guzzitheque.free.fr/listing.htm

Toivottavasti monelle hyödyllinen linkki.

-Lexa-

Ekku

  • Viestejä: 895
Teknisiä tietoja?
« Vastaus #4 : Marraskuu 08, 2006, 10:29:34 ap »
Onnea vaan yritykselle.

Mulla verrattiin aikoinaan -83 mallista SP-tonnista tullissa V11-sporttiin.

California Jacal ei kuullemma ollut sopiva vertailupyörä, koska "ei  siinä ole mittareitakaan kuin nopeusmittari ja vain yksi jarrulevy  edessa".

Taisivat luulla tuota SP-mallia joksikin sport-versioksi, kuten Ducateissa.

PS. Viime Saksan reissulla pisti silmään aika halpa MV Agusta F4.  Sellainen kyllä pitäisi varmaan saada, vaikkei sillä mitään tekiskään:)

Marko

  • Viestejä: 612
Teknisiä tietoja?
« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2006, 15:48:46 ip »
Kiitosta vaan avusta ja linkistä.

Joo, ei tässä rahan takia verovalitusta olla väsäämässä, vaan siksi että saisin verorahoilleni otain vastinetta ja viskaalit jossain kohtaa ymmärtäisivät, että 'onpas tämä tyhmää tämä autoverojen ja valitusten kanssa pelleily..' tjsp.

mv agusta? ainahan ne on halpoja, varsinkin saksassa. :vau: osta pois.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 08, 2006, 15:49:00 ip kirjoittanut Marko »

Marko

  • Viestejä: 612
Teknisiä tietoja?
« Vastaus #6 : Joulukuu 12, 2006, 03:07:21 ap »
ROKKENROLL!

valonpilkahduksia yössä:

Lainaus

KHO kumosi autoveropäätöksiä
12.12.2006, klo 09.03 (päivitetty 12.12.2006 klo 09.58)
Korkein hallinto-oikeus on kumonnut Helsingin tullin ja hallinto-oikeuden autoveropäätöksiä.

KHO katsoi, että nykyinen tapa määrittää ajoneuvon arvo yksittäisen yrityksen tuottaman taulukon perusteella on laiton. Tulli tekee päätöksensä autoalan tietopalveluja tarjoavan Grey-Hen-nimisen yrityksen tietojen perusteella.

KHO:n päätös on vuosikirjapäätös, ja sillä on aina sekä periaatteellista merkitystä lain soveltamiselle vastaavissa tapauksissa että yleistä merkitystä.

Tämähän ei suoraan liity tähän minun verovalitukseen, mutta luulisi tällä olevan aika hyviä vaikutuksia kautta linjan kaikkiin tuotuihin kehonsiirtimiin. Joku on varmaan todennut jossain KHO:ssa että "onpas tämä tyhmää tämä autoverojen ja valitusten kanssa pelleily.." :prof:

Ekku

  • Viestejä: 895
Teknisiä tietoja?
« Vastaus #7 : Joulukuu 12, 2006, 07:56:33 ap »
Tämäpä oli ihan hyvä uutinen.

Kyllä sieltä sitten voi vielä jotain palautuksia tulla.

Kyllä sen Markonkin pyörän markkina-arvon määrittely on tavallista  hankalampaa, koska eihän niitä SPS-Ducateja sentään kovin paljoa ole  Suomessa käytettynä myynnissä.



PS. Tulli palutti justiinsa tänään sen verran autosta maksettua  ylimääräistä veroa, että Agustan saisi ostettua. Ei vaan oikein  raaskisi lisää pyöriä ostaa, kun jotain pitäisi ensin myydä pois. Että  jos jotakuta SP1000 tai Bimota SB6 kiinnostaa, niin siedettäviä  tarjouksia kehään vaan. Centauronkin voisin pitkin hampain vaikka  myydä...

Marko

  • Viestejä: 612
Teknisiä tietoja?
« Vastaus #8 : Joulukuu 12, 2006, 09:41:47 ap »
Ei Bolognan ratsusta tarvi valittaa, Mandellon pelistä kyllä... :-D

Lainaus
Kyllä sen Markonkin pyörän markkina-arvon määrittely on tavallista hankalampaa, koska eihän niitä SPS-Ducateja sentään kovin paljoa ole Suomessa käytettynä myynnissä.

  • Vieras
Teknisiä tietoja?
« Vastaus #9 : Joulukuu 12, 2006, 13:35:10 ip »
Minä voin kyllä ottaa sen SB6:sen päivähoitoon omaan talliini jotta teille mahtuu semmoinen Agusta. Voin ilman eri korvausta vähän ajaakin sillä jottei mekaniikka ala käytön puutteessa jumittaan :)

- JuhaV

Ekku wrote:
Lainaus
PS. Tulli palutti justiinsa tänään sen verran autosta maksettua  ylimääräistä veroa, että Agustan saisi ostettua. Ei vaan oikein  raaskisi lisää pyöriä ostaa, kun jotain pitäisi ensin myydä pois. Että  jos jotakuta SP1000 tai Bimota SB6 kiinnostaa, niin siedettäviä  tarjouksia kehään vaan. Centauronkin voisin pitkin hampain vaikka  myydä...


Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Teknisiä tietoja?
« Vastaus #10 : Kesäkuu 04, 2009, 17:16:32 ip »
Oli pakko kaivaa vanha aihe ylös, kun vihdoinkin on päivitystä asiaan:

Taipuuhan se suomen viranomainenkin, kun oikein EU:sta käsin ojennetaan.

Tänään toi posteljooni Tullista oikaisupäätöksen valitukseeni.  :)

Pyörä tuotiin maahan toukokuussa 2003, juuri ennenkuin autoverotus muuttui vanhojen pyörien osalta huonompaan suuntaan.
Valitus on kirjailtu marraskuussa 2006.
ja nyt, kesäkuussa 2009 Tulli ilmoittaa, että verotusta ei muuteta oikasuvaatimukseni pohjalta, mutta haluavat palauttaa autoverosta kannetun ELV:n (Ei-ALV, H Kuitusen lanseeraama tavaramerkki). Tämähän johtuu siitä maaliskuussa 2009 EY tuomioistuimen antamasta tuomiosta. Omassa valituksessani viittasin ELV:n osalta jo aiempaan EY tuomioistuimen päätökseen.

Palautusta tullee 251,51 EUR + palautuskorko, jonka määrästä ei tietoa.

Pyörähän on sittemmin jo vaihtanyt omistajaa ja on hyvissä käsissä!

..seuraavasta pyörästä palautuksia odotellessa; sekun on verotettu 2006 (onneksi odotin talven yli, pyörähän on tuotu Suomeen jo edellisvuoden puolella!), niin Tulli palauttaa väärin perityt ELV:t automaattisesti.