Kirjoittaja Aihe: Calin kulutus, EV  (Luettu 3923 kertaa)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Calin kulutus, EV
« : Heinäkuu 01, 2016, 14:58:56 ip »
Kirjataan nyt tämä kun tuli huolellisesti mittailtua.
Cali EV, 2002 kasattu, n.105000 ajettu, katalysaattoria ilman, kesän vaihtelevassa lämmössä ja pääosin maaseutuajoa ripeähkösti.
Iso pleksi ja isot kaikki laukut koko ajan kiinni.
Ehkä viidesosa ajosta matkustajan kanssa.
Pyörään on laitettu koneeseen ja laatikkoon RVS käsittely n 1000km ennen mittausten aloitusta.
2384km keskilutus on 4,61.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Calin kulutus, EV
« Vastaus #1 : Heinäkuu 01, 2016, 16:57:51 ip »
Vahvistan samanmoisen kulutuksen, samanlaisilla varusteilla  ,Jackal -01  56tkm ja kevyt matkustaja mukana 4358 km , vaimon amerikan pyörä meni puolilitraa pienemmällä.
Keskinopeus ko matkalla oli 89 km/ h ja lämpötila 20-25 astetta eikä erityisen tuulista.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2016, 12:04:35 ip kirjoittanut Harri Eronen »

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Calin kulutus, EV
« Vastaus #2 : Heinäkuu 01, 2016, 17:58:53 ip »
Kuusi litraa menee Jackalilla kevyesti... haitanneeko mitään ?? Ei kyllä ahista kun kapulasta kääntää.

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: Calin kulutus, EV
« Vastaus #3 : Heinäkuu 01, 2016, 18:47:37 ip »

Cali Vintage 2007 menee normiajossa ja rajoitusten puitteissa ajaessa keskimäärin 5,1-5,3l. Olipa sitten yksin tai kaksin. Suurin koskaan mitattu on Saksan autobahnillakin vain n.6l reissukamat ja kaksi päällä, kaasu aika tapissa. Ihan sopiva kulutus omasta mielestä. ;D

Jouko

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Calin kulutus, EV
« Vastaus #4 : Heinäkuu 01, 2016, 19:45:10 ip »
Mulla oli myös randomisisti aiempia mittauksia EV:stä, yleensä haarukassa 5,2-5,6.
7,2 kovaan vastatuuleen kaksi päällä etelään puskua n 1000km taisi oli huiput, viileassä kelissä vielä.
Kai ne jotain on muuttaneet hieman tehtaaltakin, onkos Vintaget jo eri päästönormituksessa?
Eikös niissä kevennetty mäntiä ja muutettiin hieman puristuksia muistelisin.
Ihan kohtuu kulutuslukemia kaikkiaan Caleissa.
Esim kaasutinversio Nevada vei enemmän, tosin sen seossuhteet ei varmaan olleet ihan optimaaliset omien säätöjeni jäljiltä.
Ameriikan pyörissä kiitettävän pientä polttoaineen tarvetta selittänee että ovat suunniteltukin ajettavaksi matalilla kierroksilla.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Calin kulutus, EV
« Vastaus #5 : Heinäkuu 02, 2016, 10:10:44 ap »
Titaniumin kulutus 4,2 - 4,8 sekalaisessa ajossa.
Titaniumin kuski

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Calin kulutus, EV
« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2016, 22:20:04 ip »
Polttoaineen kulutusta voi alentaa tai nostaa muokkaamalla moottorinohjauksen tiedostoja oman mielensä mukaan noin 1 - 2 litran haarukassa alkuperäiskulutukseen nähden. Joko taloudellisuutta tai kulkua lisää. Valmiita "karttojakin" on saatavissa jopa täältä foorumin kautta. Pienempi kulutus ei välttämättä edes syö "tehoja" kun homma tehdään oikein. Ne alkuperäissäädöt eivät välttämättä ole aivan parhaat. Myös lämpötila-anturin toimintaan voi kiinnittää huomiota.
http://www.motomatti.fi/2015/09/arkipyoran-kanssa-napertelya.html

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Calin kulutus, EV
« Vastaus #7 : Heinäkuu 04, 2016, 10:52:20 ap »
Joo, pitää tuossa Calissani jossain kohtaa katsoa karttojakin.
Putketkin kun muutettu, eikä papereissa mainintaa että olisi moottorinohjausta mukautettu samalla (?).
Parempi tehdä jonkun asiantuntijan avustuksella uutena asiana.
Kulkua lisää on aina houkutteleva idea, on kyllä mielestäni ripeässä kuosissa nytkin.
Lämpöanturin kuoren rikoin kiristettyäni liikaa parempaan asentoon, mutta saa nyt olla väliaikaisella korjauksella kauden loppuun kun kulutuskin on noin hyvissä lukemissa.
Tasakaasulla hitaassa kaupunkiajossa pikku vaihteilla ärsyttävästi vetää, pätkäisee, vetää.
Eli smuutisti ajo vaatii kytkintä. Ominaisuus vai korjattavissa ohjauksella?

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Calin kulutus, EV
« Vastaus #8 : Heinäkuu 04, 2016, 11:10:56 ap »
Puoliominaisuus, jota voi säädöllä parantaa. Hivenen on pitkät välit, niin vaatii kytkintä mukaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.