Kytkentäkaavioni on Nevadan Annista, mutta lienee aika samanlainen startin osalta. Kun sitä katselen niin voisin kuvitella oireiden perusteella, että startin maadoitus ei ole kunnolla kiinni akun miinuksessa tai rungossa. Ei se voi ihan kokonaan irti olla, koska solenoidi vetää, mutta niin huonosti johtava, että solenoidin vetäessä sen käämin toiseenkin päähän tulee starttimoottorin käämin läpi plus, ja niinollen kummassakin käämin päässä on sama jännite ja solenoidi päästää, jolloin sen toiseen päähän jälleen tulee miinus, tosin vain heikosti, mutta riittävästi, että se vetää ja taas päästää heti koska sen miinuspäähän taas tulee starttimoottorin käämin läpi plus, ja näin jatkuu...
Täytyisi siis tarkistaa, mistä startti saa miinuksensa. Onko sille oma kuparipunos, vai onko se metallirungon pulttien kautta kytketty ja maalilla huonosti eristynyt vanhingossa. Annissa on solenoidin ja starttimoottorin välissä lyhyt paksu metallipunos, jossa litteä liitin solenoidin puoleisessa päässä, sekin voisi olla paksusti hapettunut. Pää-miinus kontaktinsa Annin startti näkyy saavan moottorin lohkon kautta kiinnityspintansa kautta.
Oliko startti koepenkissä solenoidin kanssa vai ilman? Siis menikö virta solenoidin läpi? Tarkoitan, että starttimoottorin käämeihin pitää olla kunnollinen kontakti sekä rungosta, että solenoidilta, siellä laitteen sisällä.
Penkissä, ilman kuormitusta, sähkömoottori kyllä pyörähtää iloisesti, vaikka jokin johdin olisi pahasti hapettunut. Samassa jodinyhteyden ketjussa ovat myös starttimoottorin hiilet, mutta silloin oireet olisivat niin, että solenoidi pysyy vetäneenä, mutta sähkömoottori ei pyöri.