Moi. Joitakin kilometrejä takana Calilla ja olen tullut siihen tulokseen että tämä jarrujärjestelmä ei sovellu minulle. Käsi on on äkkipaikassa kahvalla ja pelkästään sieltä ei oikein toivottua tulosta synny. Toisaalta esimerkiksi soralla tai kesken mutkaa tykkään hillitä takajarrulla.Kertokaapa mitä muutos perinteiseksi vaatii? Meneekö esim. Pääsylintereiden mitoitus uusiksi ym.
Poistat integraalijarrun käytöstä, eli poistat tankin alla olevan paineenjakajalta tulevan putken letkuineen päivineen etujarrulle saakka. Poistat jakajan sisäosat ja tulppaat etujarrulle lähtevän putken liittimen.
Yhdistät edessä olevat caliberit letkulla toisiinsa siten, että liität uuden jarruletkun vasemman puolen caliberiin pois otetun letkun tilalle ja toinen pää yhdistetään oikean puolen caliberin ilmausruuvin tilalle.
Uudet nesteet, ilmaat järjestelmän asiallisesti ja se on siinä.
Jos jarrukahva tuntuu liian herkältä, ( joka tosin on harvinaista?) voit vaihtaa pääsylinterin isompaan, jolloin jarrupaine laskee ja saat puristaa enemmän voimaa käyttäen.
Takajarrun käsittely onkin sitten toinen juttu, nimittäin sillä ei kovin paljon vauhtia hiljennetä.