Kirjoittaja Aihe: Pikku Brevan kevätmurheet  (Luettu 7491 kertaa)

heimoli

  • Viestejä: 69
Vs: Pikku Brevan kevätmurheet
« Vastaus #15 : Kesäkuu 09, 2016, 21:02:34 ip »
Kiitos kaikille ajatuksista ja tuesta.
Minulle tuli parin pvän työkeikka,
koitan viikonloppuna jatkaa.

Illalla purin kokeeksi mittaritaulua, ja sain siitä pari kerrosta irti.
Päällimäinen kuori on ulkoreunoistaan muovihakasilla
kiinni, piti vaan ruuvarilla vääntää aukipäin.
Sitten mittaritauluna on kokonainen plexilevy, joka ei
nouse pois kun mittareiden neulat eivät irtoa suosiolla.
Akselit on muovia eikä niitä uskalla liikoja väännellä.
Täällä oli vähän juttua:
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=76100.0
mutta ei näkynyt miten neulat saa irti.

Mittaritaulu takana on varmasti pari ruuvia, joilla saisi
koko komeuden irti ja pääsisi takapuolelle kurkkaamaan.
Lähinnä syöpymisiä etsin.

Projekti jatkuu.
Heimo

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Pikku Brevan kevätmurheet
« Vastaus #16 : Kesäkuu 09, 2016, 23:04:23 ip »
Tässäkään ei oikein kerrota miten purkautuu, mutta on aika karun näköistä siellä sisällä.

http://www.sorinpetrila.nl/2014/07/moto-guzzi-breva-750-turn-light-signals.html

Sohc van Helmi.

Jani Janhunen

  • Viestejä: 203
Vs: Pikku Brevan kevätmurheet
« Vastaus #17 : Kesäkuu 09, 2016, 23:27:54 ip »
Omasta putsasin viime kesänä tuon piirilevyn, ne viisarit lähtevät pois akselista varovasti nostamalla. Kannattaa käyttää jotain haarukan tapaista tms. nostamisessa apuna. En muista tarkkaan, miten monella ruuvilla piirilevy on mittariston kehyksessä kiinni, mutta se selviää kun saa tuota mittaristoa aukaistua. Omassa mittaristossa onneksi ei ollut juurikaan havaittavaa syöpymää tai hapettumaa piirilevyn pinnalla tai liitoksissa.

Omassa siis nopeusmittari temppuili, ja sillä aukaisin ja putsasin myös mittariston. Jäljet viittasivat ja viittaavat edelleen nopeusanturin suuntaan takanavan liepeille. Aprilian alkuperäinen anturi, tästäkin maailmalla paljon huonoja kokemuksia. Ei oikein siedä kosteutta.

-Jani-

heimoli

  • Viestejä: 69
Vs: Pikku Brevan kevätmurheet
« Vastaus #18 : Kesäkuu 10, 2016, 22:52:47 ip »
Uskalsin sitten leikkiä Uri Gelleriä, haarukka siinä vääntyi, mutta
sain ne viisarit irti, ja pääsin eteenpäin.
Vaan piirilevyn komponenttipuoli jäi edelleenkin kunnolla näkemättä.
Kilometrinäytön (LCD) liitännät näyttävät olevan liimattu kiinni, enkä
alkanut niitä repimään irti.
Piirilevy näyttää olevan ihan siisti, ja laitoin kaikki takaisin kiinni.
Huomenna sitten aloitetaan kunnolla akunkengistä eteenpäin.
Kyllä se vika tämän viestiketjun avulla löytyy.

heimoli

  • Viestejä: 69
Vs: Pikku Brevan kevätmurheet - Nyt jo starttaa
« Vastaus #19 : Kesäkuu 15, 2016, 13:26:56 ip »
No niin, löytyihän yksi vika. Luin kytkentäkaaviota kuin piru raamattua,
ja sitten kun keksin että "Right-hand lights selector switch"  tarkoittaakin
tappokytkintä, niin kahvaa irroittaessani kuulu releistä klik, kun virrat oli päällä.
Siispä sieltä se vika löytyi, purkasin, puhdistin, ja juotin johdot uudelleen,
ja heti syttyi EFI valo, ja starttikin pelasi.

Tulipahan opiskelua Brevan sähköjä, ja samalla käytyä liitokset läpi.

Edelleenkin öljynpaineen valo hehkuu mittaristossa, mutta kunhan nyt
saa koneen käyntiin ensin.


motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Pikku Brevan kevätmurheet
« Vastaus #20 : Kesäkuu 15, 2016, 17:07:19 ip »
Se öljynpaineen merkkivalon punoitus lienee osastolta "muu vika".
Ainakin ennenaikaan ö-paineanturi aloitti vikansa tuohon malliin. Anturi on maadoittavaa tyyppiä. Koita virta päällä tökätä anturin liitintä johonkin sopivaan maattokohtaan moottorissa. Pitäisi valon palaa oikein kirkkaasti. Jos ei pala on vika muualla johdotuksessa. Anturi löytyy moottorin keskilinjalta aivan moottorin peräpäästä läheltä kytkinkotelon saumaa. Ehyellä anturilla on vain kaksi asentoa: johtaa - ei johda. Johtavana silloin kun painetta ei ole eli moottori sammuksissa. Jos esittää jotain epämääräisyyksiä niin vaihda anturi.
Älä irrota osaa nro 9.

heimoli

  • Viestejä: 69
Vs: Pikku Brevan kevätmurheet
« Vastaus #21 : Kesäkuu 15, 2016, 21:36:23 ip »
Ö-painevalo syttyy kyllä ihan kirkkaasti kun laittaa virrat päälle ja sammuu
kun kone käy. Nyt jo käykin!
Anturi vaan on niin pahassa paikassa, jotta saisi piuhan siitä irti
pitäisi olla 30cm pitkät pihdit. Käsi ei sinne mahdu ellei ota ruiskua irti.

Veikkaan että ongelma on mittaristossa, joku vuotaa sähköä siellä.
Tainnut kostua talven aikana. Akku oli kyllä irti.

Nyt tehdään kesähuollot, että päästään maantielle. Murehdin valoa
aikanaan.

Emännän Opelista hajoaa kytkin ihan just. Emäntä saakoon mun
Berlingon kunnes saan kytkimen vaihdettua, ja minä saan ajella
Brevalla sillä välin.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Pikku Brevan kevätmurheet
« Vastaus #22 : Kesäkuu 15, 2016, 21:44:02 ip »
Lainaus
Ö-painevalo syttyy kyllä ihan kirkkaasti kun laittaa virrat päälle ja sammuu
kun kone käy.
Asia selvä. Anturi toimii oikein ja punoitus on arvelemani "muu vika".