C5 Citikka on herkkä Junkerssin juuri mainitsemalle.
Suojaton ilmanotto kovilla pakkasilla huurruttaa huohottimen tukkoon kuten mainittu ja öljy tulee tarkastustikun putkea myöden, kastellen koko koneen.
Ilman suojaa talvella jäädyttimen edessä sinne pakkaantuva lumi jumittaa myös flektin, joka on lumiasioita ollenkaan miettimättömästi syylarin etupuolella ja se sitten polttaa potkurin sulakkeen ja releet.
Jonka jälkeen auto keittää aina kaupunkiajossa.
Pelkällä pääsulakkeen vaihdolla, jotka on piiloitettu konehuoneen varsinaisen sulekerasian ALLE, saa flettin taas toimimaan, täysillä/of tyyliin.
Releet on edestäkatsoen syylarin oikeassa yläkulmassa ja ne vaihtamalla pelaa sitten 3-nopeuksisena.
Etusuoja on tullut uutena auton mukana, mutta käytetyissä usein unohtuu jonnekin.
Ja siitä seuraa että auto on talvella äkkiä muka rikki, mistä taas seuraa huono maine, josta taas seuraa että niitä saa erittäin edullisesti joka taas sopii oikein hyvin joillekin.
Kuulostanee että puhun kokemuksesta..
Omassa aikanaan Nevadassa oli haperoa huohottimen letkut jotain 11vuotiaassa pyörässä.
Seikka tuli hyvin esille kun vaihdatin koneöljyt tarkistamatta ja laittoivat ainakin puoli litraa liikaa öljyä koneeseen.
Sattui ikävästi reisun päällä ja oli kiirus kotiin pahan hermopinteen iskettyä vasempaan käteen.
En tuskissani välittänyt mitään tarkistella ja se 4-500 km kasteli kaiken koneesta taaksepäin.
Hauskaa purkamista& putsaamista piisasi.
Tarkkana öljymäärästä, ei liikaa ainakaan oli oppijaksoni aiheesta. Alle on kai varaa mennä enemmän.
Mutta letkuja uusiessa tuli vanhoja taivuteltua ja alkuperäiset oli murtumisrajoilla paikoin.
Toi että on päässyt öljyä siihen liimattavaan väliin hankaloittaa.
Miten olisi pesu bensalla ja paineilmapuhallus kuivaksi ja joku sekä muovia että kumia liimaava tiivistys +vielä öljyn kestävä, eiköhän ehdotuksia tule.
Loppuvarmistukseksi vielä vulkanoiva kumi jos mahtuu venyttämään, no eiköhän palstalta konstit esitetä.