Kirjoittaja Aihe: Pakokäyrän kiillotus  (Luettu 2463 kertaa)

mosa

  • Viestejä: 360
Pakokäyrän kiillotus
« : Toukokuu 23, 2016, 13:34:34 ip »
Ollaan oltu vähän laiskoja putsaamaan kurakeliajojen jälkeen Calin pakokäyriin kiinni palanutta likaa. Onko peli jo menettetty eli ei kannata edes yrittääkkään millään ihmetahnalla/hiomavehkeellä puhdistaa&kiillottaa tummuneita käyriä. Toisaalta, eipä tuo tummuminen minua eikä ajoa häiritse. Mutta joku vääräleuka saattaa laiskuudestani herkällä hetkellä huomauttaa.
Mosa

lemppari

  • Viestejä: 406
Vs: Pakokäyrän kiillotus
« Vastaus #1 : Toukokuu 23, 2016, 13:55:15 ip »
Autosol ja runsaasti 'kyynärpäärasvaa'!
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Pakokäyrän kiillotus
« Vastaus #2 : Toukokuu 23, 2016, 18:58:22 ip »
Mikäs Cali on kyseessä? Pääasiassa on ollut kahta lajia: kromattua kalliimmissa malleissa ja ruostumatonta terästä halvemmissa. Vaikka luulisi että on toisinpäin. Kromia voi puhdistaa juurikin Autosolilla tai muulla vastaavalla hyvin kevyesti hiovalla aineella. Toimii kyllä rosterissakin mutta on työläs koska putket ovat alunperin ns. harjattua pintakäsittelyltään.

Rosterikäyrät voi vetää kiillotuskoneella kirkkaiksi kuin kromi mutta niiden on oltava silloin irrallaan että takasivunkin saa kiiltämään. Silloin myös pintarakenne muuttuu harjatusta kiillotetuksi. Tai sitten hartaasti kiillotellen ajan kanssa paikoillaan räsy kierrettynä kierros putken ympäri ja sitä edestakaisin nykimällä.

Kun rosteriputki laitetaan paikoilleen ja moottori käyntiin niin kohta käyrät ovat kirjavat väriltään mutta edelleen kiiltävät. Tavallinen rosterin väri on vaaleanruskea.