Kirjoittaja Aihe: Hyvä pyörä pelastaa päivän  (Luettu 7457 kertaa)

GuzGuz

Hyvä pyörä pelastaa päivän
« : Toukokuu 21, 2016, 14:37:38 ip »
Aamulla totesin huonosti nukkuneeni ja innottomaksi työasioihin, tai mihinkään "järkevään".
Sitten katselin pihalla että ei hitto, täydessä lyönnissä oleva pyörä ja aamukahville nyt jonnekin muualle.
Muistelin että Jaalasta sain hyvät sumpit joskus ja siis sinne, matkaakin vain jotain 90km.

Kyllähän piristi kummasti.
Menomatka tuli lasketeltua aika reippaasti sopivasti nopeamutkaisilla teillä missä viihdytään parhaiten pyörän kanssa.
Olin niin ripeästi perillä ettei kahvilat olleet vielä auki.
Pikku SEO 363-tien päässä aamupala järjestyi.
Antoi mulle vielä ilmaisen Suomen kartan mukaan omistajatar, aivan loistava kartta, siihen on merkitty vain asfaltoidut tiet (ilmeisesti muiltakin firman asemilta?).
T- risteyksessä mistä vasemmalle Heinola, oikealle Kouvola.
Ei noille väylille kiitos, vaan takaisin sama reitti rauhallisemmin.
Poikkesin näkötornille, muutama kilometri soratietä ei haitannut.
Paikalla oli tontin omistaja aamupuuhissa ja kertoili paikasta.
Oli ostanut kanuunankin näkötorninsa juureen ja Brysseliin kuulemma suuntaus..

Todella paljon oli aamusta liikkeellä elämää, jäniksiä varsinkin, haukkoja pari ja runsaasti kaikkia lintuja, kettukin.
Puolihissukseen kotiin melkein rajoitusten mukaan ja täytyy kyllä sanoa päivän muuttuneen tunnelmaltaan aivan toiseksi.

Càliinan kanssa ladattiin akkuja hyvin.
Italiettareni kanssa meillä on hyvä suhde.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2016, 15:40:15 ip kirjoittanut GuzGuz »

motomatti

Vs: Hyvä pyörä pelastaa päivän
« Vastaus #1 : Toukokuu 21, 2016, 22:58:59 ip »
Kävin nakkikeittolounaalla Botniaringillä.
Siellä oli kisatkin. Odotusten mukaisesti J. Luoma otti lauantaisen sadelähdön voiton luokassa 7A.
Toisena myös Guzzi Norjasta. Vuorotellen ajelivat johdossa kisaten toistensa kanssa Kunnes Jussi viimeisellä kierroksella nosti DellOrtojen luisteja sen verran että vastusta ei enää löytynyt. Ne muunmerkkiset pyörät ajelivat siellä peremmällä.

Huomenna samat lähdöt Jurvassa toisen kerran. Kiinnostaisi mutta eräästä syystä ajelen silloin Uudellamaalla.
Tänään ei tullut yhtään Guzzia vastaan, yhtään en ohittanut eikä minuakaan ohitettu. Ei ede se teinibemu joka rynnisti ohituskaistan alussa vauhtiin....

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #2 : Toukokuu 21, 2016, 23:19:03 ip »

Tänään ei tullut yhtään Guzzia vastaan,

Mua tuli yksi Guzzi vastaan, noin 2km Matin pajasta etelään. Sininen EV oli. Ja harmaa parta  :)
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

« Vastaus #3 : Toukokuu 21, 2016, 23:29:20 ip »
Kolmostiellä Seinäjoen ristillä hiljentelin aamukahdeksan jälkeen tänään ja aattelin että herättäisinkö Ikkalan uuteen päivään. Jatkoin kuitenkin suoraan kun kellokin oli jo niin paljon.
Ei muuten lauantaiaamuna ole ihmeemmin Etelä-Pohjanmaalla liikennettä. Yksin sai ajella pitkiä suoria. Vasta Jurvan Nesteellä näin eläviä ihmisiä. Koko tupa täynnä väkeä ja puheista selvisi sivulliselle kuunntelemalla että pesäpallokentälle oli kaikkien matka. Paljon keskenkasvuisia mukana.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #4 : Toukokuu 21, 2016, 23:40:16 ip »
Vasta Jurvan Nesteellä näin eläviä ihmisiä. Koko tupa täynnä väkeä ja puheista selvisi sivulliselle kuunntelemalla että pesäpallokentälle oli kaikkien matka. Paljon keskenkasvuisia mukana.

Jurvalaaset mitään pesäpallosta ymmärrä. Kuulemma.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

« Vastaus #5 : Toukokuu 22, 2016, 00:01:46 ap »
Jos ne meni sinne kentälle näyttämään sille lapsikatraalle että tää on sitten se pesäpallokenttä.
Onkos ne jurvalaiset sitten enempi painin ystäviä. Hanuri soi ja niin eespäin?

Machiavelli

« Vastaus #6 : Toukokuu 22, 2016, 00:05:14 ap »
  ...eikä HooRee -miehet moottoripyöräilystä... tarkoituksenani ei ole mollata tai muutenkaan väheksyä em. merkin kuljettajia... mutta olen havainnut että kun tulee moottoripyörä vastaan niin käsi nousee, paitsi jos vastaantulija on Ameriikan ihmemaassa valmistettu laite jonka kuljettaja on muiden motoristien yläpuolella, partoineen ja liiveineen... 883 moottoreineen... :)  "Mullakin on HD koska muillakin on"... heh... Guzzimies hymähtää ja jatkaa matkaa auringonlaskuun, hyvällä itsetunnolla ja asenteella...  ;)

TunturiTT

« Vastaus #7 : Toukokuu 22, 2016, 00:13:40 ap »
Kottikärryä ei voi työntää yhdellä kädellä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #8 : Toukokuu 22, 2016, 00:25:37 ap »
Onkos ne jurvalaiset sitten enempi painin ystäviä.

Ei, tuntuuvat olevan enempi tuota jääkiekkoporukkaa.

...eikä HooRee -miehet moottoripyöräilystä... tarkoituksenani ei ole mollata tai muutenkaan väheksyä em. merkin kuljettajia... mutta olen havainnut että kun tulee moottoripyörä vastaan niin käsi nousee, paitsi jos vastaantulija on Ameriikan ihmemaassa valmistettu laite jonka kuljettaja on muiden motoristien yläpuolella, partoineen ja liiveineen... 883 moottoreineen... :)  "Mullakin on HD koska muillakin on"... heh... Guzzimies hymähtää ja jatkaa matkaa auringonlaskuun, hyvällä itsetunnolla ja asenteella...  ;)

Mää olen tässä kevään aikana kovasti ihmetelly että miksi sille harrikkakuskille on niin vitun vaikeeta sitä kättä nostaa. Mutta olokoot. Nostaa joka pystyy.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2016, 06:54:02 ap kirjoittanut Ikkala »

Machiavelli

« Vastaus #9 : Toukokuu 22, 2016, 00:33:20 ap »
  Hianoo Sami, sää oot sittenkin meirän miehiä...  ;D

Camn

« Vastaus #10 : Toukokuu 22, 2016, 21:03:53 ip »
Lainaus
miksi sille harrikkakuskille on niin vaikeeta sitä kättä nostaa
Minä olen ajatellut että jos itse nostan ensin käpälää, on ainakin ensimmäinen aloite tehty. Aina ei tosin tiedä että tohtiiko, kun on sen verran vähän kilometrejä takana. Mistä ne kerkeää huomaamaan mikä peli sieltä vastaan tulee - että sopiiko morjenstaa vai ei ?  No, sure näitä, on enemmän sellanen nyanssi.
V11 - it defines you.

motomatti

« Vastaus #11 : Toukokuu 22, 2016, 22:18:30 ip »
90% morjestaa. Muilla voi olla muuta puuhaa. Pyörämerkistä riippumatta.
Itseltäkin jää morjestuksia väliin kun ei havaitse tai on risteysalue  tai käsillä muuta tekemistä.
Aika harva morjestaa moottoritien keskiviheriön yli. Siinäkin on se havaitsemisjuttu tai sitten ei katsota tarpeelliseksi niin kaukaa....

TunturiTT

« Vastaus #12 : Toukokuu 22, 2016, 23:04:41 ip »
Jos olen lipumassa kytkin pohjassa risteyksessä tms, nyökkään vähintään näkyvästi kypärää. Ennen oli valkoinen lippa avokypärässä, niin sen keikuttelu näkyi varmaan paremmin kuin mustalla lipalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

« Vastaus #13 : Toukokuu 23, 2016, 15:32:13 ip »
Polkupyöräilijöitä oikein letka koululaisia 7-8v oli tulossa poikittain tien yli.
Jarrutin siihen mielestäni kohteliaasti ja jokainen muksuista moikkaili.
Opekin hymyili ja kaikille jäi mieleen.

Mitä mopoihin tulee, niin sen pari kertaa kun on tienvarressa ollut jossain pulassa, niin yksikään ei ole ohi ajanut kysymättä voisiko auttaa.
Ja samaa tietysti omalta taholta, matkapyörässä varmaan hieman varustellumpi työkalupakkikin voisi apua tuoda.
Hyvää kulttuuria on moikata, alkaa vaan jollain seuduilla olemaan niin paljon pyöriä että pitäisi ajaa käsi pystyssä koko ajan?
On väkeä jotka ei kättä nosta, mutta heillä lienee joku erilaiseen tapoihin tarve.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2016, 20:55:40 ip kirjoittanut GuzGuz »

Kosse

« Vastaus #14 : Toukokuu 23, 2016, 16:12:04 ip »
Minä moikkaan kaikille mahdollisuuksien mukaan, vähintään nyökkään, kuten TunturiTT. Suurin osa morottaa takaisin, mutta nyt olen kiinnittänyt huomiota, että naiskuskit eivät ole kättä nostaneet. En tiedä, eivätkö uskalla irrottaa kättä tangosta, vai pitävätkö minua vastenmielisenä.