Ei se täysin mahdottomuus ole, etteikö kaasuttimesta saattaisi löytyä syypää, mutta omista tai perheen pyöristä en ole löytänyt käytännöllisesti katsoen milloinkaan mitään ongelmaa kaasareista. Aika harvinaisia juttuja siis ovat. Sytkäpuolelta on löytynyt erilaisia matoja kyllä: Hapettunut pikaliitin sytytysvirtapiirin ensiöpuolella (alijännitettä siis), vikaa virtalukossa tai tappokytkimessä, kondensaattori pois pelistä, puola epäkunnossa, vuoto tulpanjohdossa, huono tulpanhattu, kosteudesta johtuva vuoto puolassa. Jos kaasari tulvii niin takana ajaja näkee mustia pöläyksiä pakoputkesta, mutta ongelmapuola aiheuttaa samaa oiretta, joten diagnoosi ei ole 100% varma. Kärjettömistä sytkistä ei ole omaa ongelmakokemusta, mutta kai niihinkin saattaa tulla matoja.