Kirjoittaja Aihe: Aprilia Mana  (Luettu 13294 kertaa)

MattiK

  • Viestejä: 34
Aprilia Mana
« : Huhtikuu 24, 2016, 13:27:31 ip »
Onkos kukaan foorumilaisista tehnyt tuollaisen kanssa lähemmin tuttavuutta. Noita tuntuu aina välillä liikkuvan nettimotossa kohtuulliseen hintaan. Ilmeisesti kukaan ei niitä halua nyt ja olivat uutenakin hankalia myydä. Selvää klassikkoainesta siis  ;D

Suomen Aprilia-foorumilla näyttää olevan hiljaista, Lontoon murteella olevia juttuja olen lukenut. Manassa huonoksi ominaisuudeksi koetaan ilmeisesti 20tkm välein tehtävä kallis CVT-hihnan vaihto (hihnan hinta Nakkilan sivuilla 130€). Ilmeisesti jotain erikoistyökaluja tarvitaan sekä vaihtoon, että huoltoilmaisimen nollaukseen. (Huollon kokonaishinta liikkeessä n. 800$ mainittu)

Muodot sopii omaan silmään ja CVT-vaihteisto tavallaan kiehtoo minua, mutta huollot eivät ilmeisti helppoudessaan Guzzi-tasoa, aktiivinen käyttäjäfoorumi puuttuu Suomesta ja tankki on hassun pieni 16L. Silti olisi pieni kiusaus kallistua hankintapuolelle.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Aprilia Mana
« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2016, 14:01:59 ip »
Ihmeen hiljainen on Suomen Aprilia palsta. Moni suomalainen tuntuu lukevan ja kirjoittelevan AF1 palstalla, tätä Mana -osiota olet varmaankin jo selannut: http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?68-2008-2014-Mana-850-and-Mana-850-GT-ABS.

Guzzipuolella arvostettu pitkän linjan harrastaja ja mekaanikko P.Roper ajaa myös Manalla ("Vasco DG"), tässä ketjussa on hänen tyhjentävä vastauksensa asiaan (hihnanvaihto-ohjeineen): http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=68434.0
V11 - it defines you.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Aprilia Mana
« Vastaus #2 : Toukokuu 03, 2016, 17:18:11 ip »
Minullakin kytee aina sekaantumisvietti kaikkiin italialaisiin luojanhylkäämiin ja Mana kuuluu juuri tuohon luokkaan. Jahka tässä saa pyörät taas järjestykseen niin sellaisen voisi hankkiakin. GT-malli on aika tyylikäskin kuten myös naku. Ovat todella sopivan hintaisia eikä kilometreillä pilattuja. Derbi Mulhacen 660 kuuluu samaan sarjaan ja sellaisesta olen yrittänytkin tehdä kauppaa.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Aprilia Mana
« Vastaus #3 : Toukokuu 03, 2016, 20:12:52 ip »
Eikös tuo Derbi ole sillä Yamahan vesikoneella, joka on aika laajalti hyväksi havaittu ja paljon käytetty? Sitähän löytyy Yammun lisäksi useammastakin italialaisesta, MuZ:sta ja ties mistä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Aprilia Mana
« Vastaus #4 : Toukokuu 03, 2016, 20:54:55 ip »
Juuri sillä Minarelli-koneella, jolla on minunkin Pegaso Trail. Hyvä peruskone ja vauhti riittää tällaiselle pikku hiljaa vanhenevalle motoristille. Talviajoon voisi olla hiukan enemmänkin mutta kesällä aivan riittävästi. Se Mulhacenin muotoilu on jokseenkin omaperäistä ja sehän jonkunlainen nyky-scrambler. 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Aprilia Mana
« Vastaus #5 : Toukokuu 04, 2016, 08:44:51 ap »
Tuli mieleen, että Manan tekniikka löytyy myös Gilera GP 800 skootterista, jotka ei ole nekään hinnan kiroissa jos vaan löytyy. Pitäiskö tuo Quota vaihtaakin Manaan tai Gileraan? 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Aprilia Mana
« Vastaus #6 : Toukokuu 04, 2016, 08:51:12 ap »
Tuo GP800 on mun koeajolistalla myös! On ihan oikeasti kiinnostava skootteri, kun on kunnon rengastuksella ja tekniikalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Jouko S

  • Viestejä: 855
Vs: Aprilia Mana
« Vastaus #7 : Toukokuu 06, 2016, 19:44:27 ip »

Gilera 800GP? Mikäs siinä. Aika painava kuitenkin luokassaan..lukikohan jossain jotain 246kg? Hevosvoimat, no joo. Skoottereista en tiedä, mutta, ehkä V9 kuitenkin enemmän moottoripyörä ja teho/paino-suhdekin taitaa olla Guzziin päin parempi. Ja taitaa olla hintaluokkakin aika lailla samoja..uutena ainakin. Ottaisin v9:n, jos valita saisin .. Tietysti jos skoottereista tykkää..Gilera lienee ihan hyvä vaihtoehto. Mutta Mana veisi voiton vielä Gilerastakin.

Jouko

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Aprilia Mana
« Vastaus #8 : Toukokuu 06, 2016, 20:48:01 ip »

Mielipiteitä ..
Vespa GTS300 ja tukka hulmuten ( kaikki 3 hiusta ) kohti Italiaa tekohampaat calisten .  Monessa maassa on vespalaiset mukana ralleissa .
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Aprilia Mana
« Vastaus #9 : Toukokuu 07, 2016, 00:39:00 ap »
Joskus aikanaa kokeilin syyskylmillä tuttavan 400-kuutioista Suzuki-skootteria hieman kaupungissa ja maantielläkin. Pikkukengissä ja muutenkin vähissä vaatteissa. Vieläkin muistan ajatelmani, että tällainen pitäisi olla joka ukolla... Pieni kipinä jäi kytemään. Työmatkaajokkina erinomainen. Ei sovi kuitenkaan tosikoille. GP 800 on kai jo matkaskootteri kun on painoa mutta myös voimaa. Mana on paremman näköinen se on selvä.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99