ykkösellä ei voi ajaa alle 16 km/h
Tuo vaatimus lienee kyllä liioittelua mutta omani kulkee ihan kohtuudella heti tyhjäkäynnin yläpuolella. Kun lähestytään tyhjäkäyntiä niin moottorinohjaus ottaa komennon itselleen ja kaasuttelee kuljettajan pyytämättä itsekseen ja estää siten koneen tumppaamisen. Siksi alkaa rytkyttää tyhjäkäynnillä. Soratiellä auttaa suurempi ajonopeus.
tiukan U-käännöksen teko nykyisellään ei ole helpoimmasta päästä.
Onnistuu ihan hienosti eikä ota paljoa tilaa. Rohkeasti vain pyörä kallelleen kaartaessa.
Vaikuttaa siltä että ajotaito ei ole sillä tasalla kuin on tarve. Kipinkapin EAK-kurssille opettelemaan väistöjä, tiukkoja kaarteita ja hidasajoa.
Hyvä oppimistapa on ajaa ohjaus käännettynä stoppariin ja kaasulla, jarrulla ja tarvittaessa kytkimellä avustaen. Sekä tehdä sitä muutaman kierroksen verran vuoronperään molempiin suuntiin. Kun ohjaus pysyy stopparissa kaiken aikaa on löytynyt U-käännöksentekotaito. Sen kun hallitsee niin uukkarit kyllä sujuvat. Tai sitten on valittu aivan väärä pyörä. Ehkä kuutosmoottori olisi tyhjäkäyntinopeudella tasaisempi kulussaan?
Itse asun kaupungissa vaikkakin nyttemmin lähiössä mutta aika usein käyn keskustassa ja toreilla kahveilla ja ajan kaupungin läpi useasti per viikko eri reittejä enkä ole huomioinut ongelmia erityisesti olevan ja pyörähän liikkuu suuren massansa ansiosta hyvin tasaiseen kunhan liikkeelle lähtee. Paikallaan käsittelyyn pitää tietysti varautua pitämällä moottori käynnissä ja katsoa pysäköinti niin että ei aja nokka edellä umpiperiin. Jalathan ulottuvat Calissa tämmöiseltä persjalkaiseltakin kantapäitä myöden maahan.
Ruuhkassa olen noudattanut seuraavaa ajotapaa: kun edellä oleva lähtee liikkeelle ja annan syntyä noin parikymmentä metriä välimatkaa niin nostan vasta silloin kytkimen ja usen käykin niin että ei tarvitse sen kummemmin pysähdellä. Liikennevalot kannattaa ennakoida ja hiljentää jo hyvissä ajoin, jättää pitkä väli edellä menevään ja ajaa "omaa ajoa" niin kauan että valot vaihtuvat. Säästyy bensaa ja pysähdyksiä. Ainoa haittapuoli on se että joku haluaa siihen väliin tunkea peltikotilonsa toisinaan.
Jos ykkönen olisi pienempi niin ei sitä sitten tarvittaisi koska kakkosellakin pyörä lähtee paikaltaan oikein reippaasti ja sen isommin luistattelematta. Itsellä moottorinohjauksen päivitysnumero on 160. Siinä tuli matkassa alhaisempi tyhjäkäynti. Noin 1000 rpm.