Pekka laittoi jutun jota pitää kokeilla:
Omien kokemusteni mukaan, ajoneuvot missä on sähköinen kaasu, pudottavat tehot pois jos jarrua ja kaasua
poljetaan samanaikaisesti(kiusallinen ominaisuus). Toimenpiteestä voi jäädä vikamuistiin merkintä.
Miten on Guzzissa?
Ehkä kiusallista mutta normiajossa ei tapahtune juuri koskaan koska ei ole tapahtunut ainakaan omalla kohdalla. Jos näin on niin takajarrun asentokytkin omaa vielä yhden toiminnon jyvän lisää: tehonsäädön. Kyseinen kytkin kun ohjailee vakionopeussäädintä, jarruvaloa ja ABS:sää.
Tein laitteeseen muutoksen jolla paransin sen toimintavarmuutta.
http://www.motomatti.fi/2017/02/california-1400-takajarrun-valokytkimen_18.htmlAsiaa pitää kokeilla. Ajoa tasaisella nopeudella esimerkiksi 100km/h ilman vakionopeussäädintä ja painetaan jarrua mutta ei löysätä kaasusta eikä kosketa kytkimeen. Laskeeko kierrokset välittömästi? Tähänastisella kokemuksella väittäisin että matka jatkuu hidastuen ja jarrut kuumenevat jos ei päästä kaasukahvasta irti.
Jos vakionopeussäädin on päällä toiminto on: koskettaminen kytkinkahvaan, vakionopeussäätimen nappiin, jarrukahvaan tai jarrupolkimeen säätää moottorin tyhjäkäynnille välittömästi eli täydelle moottorijarrutukselle jos kaasukahvasta ei pidetä kiinni tai mikäli kaasukahvaa ei ole käännetty jollekin kierrosluvulle samaan tai asetetun vakionopeuden alle. C14:sta kaasukahvaa kääntelemällä ei asetettua vakionopeutta saa pois päältä. Mutta lisää nopeutta saa.
Nyt kun pohtii tätä hyvin pelkistettyä C14 vakionopeussäädintä (Poislukien MGX-21:sen vakionopeussäädin) sisältää se tukun toimintoja joita ei juuri tule ajatelleeksi sitä käyttäessä. Tässä perussysteemissä ei ole nopeuden hienosäätöä, ei ohituspainiketta tai ennalta asettavaa toimintoa. Kaikki on hyvin yksinkertaista ja helppoa. Amerikantesteissä pitivät tämän tyyppistä vakionopeuden säätöä huonona. Loogisesti nopeutta voi vaihdella vain kaasukahvasta.