Kirjoittaja Aihe: HMB-Guzzi  (Luettu 4230 kertaa)

I.H.

HMB-Guzzi
« : Helmikuu 16, 2016, 20:04:36 ip »
Tervehdys, onko kokemusia HMB-guzzi.DE varaosatoimittajasta ? Miten toimii ja onko luotettava ?
Titaniumin kuski

Kurtsi

Vs: HMB-Guzzi
« Vastaus #1 : Helmikuu 17, 2016, 08:41:52 ap »
Just on paketti tulossa, jarruletkut ym. Aikaisemmin talvella tilasin kamaa vaihdelaatikkoon yli 500 eurolla. Tulivat postissa ja viimeiset pari kilometriä kesti varmaan yhtä pitkään kuin Saksasta Suomeen. Rahti jotain 17 euroa. Hinnat oli mielestäni himpun verrran halvemmat kuin SD:llä (josta olen myös tilannut)ja sain kaikki tarvitsemani samasta talosta.

Kurtsi

« Vastaus #2 : Helmikuu 19, 2016, 08:52:51 ap »
Paketti tuli ja kaikki tilatut herkut.

Toisin kävi kun tilasin pohjalaiselta kenkätehtaalta kumiteräsaappaat. Samat operaatiot tilatessa kuin muualtakin. Valitsin kuitenkin postiennakon kun sellainen oli tarjolla ja kun näistä suomalaisisista verkkokaupoista aina varoitellaan (vai oliko se ulkomaalaisista ?). Tilauksen lähdettyä tuli ilmoitus että tilauksen vastaanottamisessa on ongelmia, selvittelemme asiaa. Laitoin vielä yhteydenottolomakkeella viestiä perään, mutta mitään ei ole kuulunut; ei viestiä eikä saappaita. Ehkä pärjään ilman kumiteriäkin vai tehdäänköhän sellaisia Saksassa ? Täytyy tutkia. Mikä on kumiteräsaapas saksaksi? Gummifussstiefel ?

aj@

« Vastaus #3 : Helmikuu 19, 2016, 09:56:40 ap »
Kyllä Saksassa vanhakantaisuutta on riittävästi ja maksaminen klikkauksella ei onnistu. Ihan tarkkaan en muista, mutta olisikohan ollut Gawa-Guzzi, mistä tavaraa tilasin. Ensin kohtelias lähestyminen ja tiedustelu, onko tavaraa mahdollisesti olemassa ja voisiko sitä kenties ostaakin. No oli ja samalla tiedustelu, olinko tosiaan sitä ostamassa. Olinhan minä ja ilmoitin siitä. Tulipa taas viestiä, että kohteliaimmin pyysivät suorittamaan tilisiirron Saarbryggenin "osuuspankkiin" ja sitä rataa. Kyllä siinä viestejä vielä vaihdeltiin ja loppujen lopuksi sieltä tuli, mitä pitikin.

Pekka

« Vastaus #4 : Helmikuu 19, 2016, 16:37:53 ip »
Verkkokaupat eivät kaikki ole "standardin mukaisia" eikä kaikista löydy toimitusvaihtoehtoa
meille. Aina ei ole ollut suomalaiselle tarjolla edes mahdollisuutta tilin avaamiseen.
Sähköpostilla kysymällä asiat selviävät, jos kieli ei ole hallussa, käännösohjelma auttaa
kunhan myyjä haluaa oikeasti myydä ja ostaja ostaa.
Kerran olen viestitellyt sisilialaisten kanssa pari kuukautta ennekuin saatiin maksu hoidettua.
Oli heillä tilinumerossa jotain "vikaa", eikä IBAN-järjestelmä sitä tunnistanut. Lopulta he saivat
rahat ja minä tavarat.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

« Vastaus #5 : Helmikuu 19, 2016, 17:25:40 ip »
Mulla on juuri nyt meneillään toimitusneuvottelut saksalaisen autovaraosamyyjän kanssa. Vitoon pitäisi iskarit saada ja myyjillä tahtoo olla Suomen hinnat tiskin alla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

« Vastaus #6 : Huhtikuu 05, 2017, 22:20:08 ip »
Vaikuttaa että Saksassa Guzzistit arvostavat kovasti tätä taloa.  On tätä nykyä paljon "omaa tuotantoa" ja myytävien osien laadukkuus on hiellä kaiken a & o.  Tässä on tulossa omaa tuotantoa: http://hmb-guzzi.de/Main-Bearing-rear-standard_2

"Monet tietävt jo, että teemme omia päälaakereita kampiakseliin. Laippa on CNC jyrsitty, sisäpusla laakerialumiinia kuten alkuperäisessä, 1:1 yhdenmukainen. Alkuperäistä ei ole enää saatavilla."
V11 - it defines you.