Wikipediaan kirjaillusta jutusta ilmenee, että sekä nicasil että nigusil ovat pinnoitteita, joissa kulumiskestävyys perustuu piikarbideihin. Nicasil -pinnoitteessa pienet piikarbidpartikkeilit on leivottu sisään nikkeliin ja kun moottori otetaan käyttöön, männänrenkaat kuluttavat nopeasti pinnasta pois nikkelin ja jäljelle jää tavallaan kulmisen kestävä muuraus, jossa on kovia partikkeleita kiinni toisissaan nikkelilaastilla. Kerros saadaan tarttumaan alumiiniin elektrolyyttisesti. Guzzin käyttämästä nigusilistä ei ole Wikipediassa paljastettu sideaineen koostumusta, mutta kun nimessä on Ni -alku, niin kyllä siinä hyvin todennäköisesti puhutaan nikkelivaltaisesta seoksesta.
Pinnoite on niin ohut, ettei siinä ole oikeastaan kulumisvaraa. Vaihtoehdot ovat karkeasti siinä, että siellä on ehyt pinnoite tai ei ole. Tuo oli mielenkiintoinen tieto, että joskus menneinä aikoina öljyperäisissä nesteissä saattoi olla niin paljon rikkiä, että se saattoi syödä nicasil -pinnoitteita piloille ennen aikojaan.