Kirjoittaja Aihe: bacobuget  (Luettu 24508 kertaa)

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
bacobuget
« : Lokakuu 04, 2006, 14:20:53 ip »
:prof:

stein dinse myy netissä Lafanconja Cali 2,3,1100 t5,sp2,3 satzia mahtaako tuommoiset käydä 06 classiciin hinta kävis 382.95€

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
bacobuget
« Vastaus #1 : Lokakuu 05, 2006, 14:27:59 ip »
Itseä kiinnostaa kanssa putkien vaihto. Onko kukaan koskaan laittanut dunstall merkkisiä putkia kustiin, mikä niissä on ääni ja kuinka pelaa. Nöösipoikana 70 luvun alkupuolella naapurissa oli jytä-jammu mihin oli laitettu 2-1 putket  päässä dunstall ja isommat suuttimet äänet oli makeet ja äijä kehu et teho kasvoi.

Kuvan rööri 80 egee per yks
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2006, 16:38:00 ip kirjoittanut Antsu »

PekkaHml

  • Viestejä: 155
bacobuget
« Vastaus #2 : Lokakuu 06, 2006, 07:59:47 ap »
Se vaan teettää sitten muutakin hommaa jos outputtia avartaa.

  • Vieras
bacobuget
« Vastaus #3 : Lokakuu 06, 2006, 08:24:07 ap »
Terve!

Herrapii: Ymmärsinkö oikein. Olihan tuo hinta parille vai onko se yksikköhinta?

Itseäni kiinnostaa myös putkien vaihto Vintageen talven aikana. Tosin meteliä ei kannata matkapyörään/cruiseriin liikaa laittaa. Ei sitä jaksa kauaa kuunnella pitkillä reissuilla. Lafranconit on hyvät siitä, että ne lisäävät matalaa "bassoa" eivät liikaa meteliä (kuuntelin viime viikolla Moto-Italiassa). Samalla asentaisin Power Commaderin säätämään vääntöä lisää alakierroksille. Muutama heppakin tulee samalla.

Ihan pienenpieni ongelma; hinta koko viripaketille putkineen, filttereineen, commadereineen ja asennuksineen 1200 - 1500 €:(

Yleisesti sanotaan, että jos vaihtaa osia, jotka vaikuttavat hengittävyyteen (putket, filtterit, kaasari jne.) Kaasarin säätöjä pitää muuttaa vastaavasti. Minun tapauksessani ruiskun "kartta" on muutettava jos haluaa optimaalisen hyödyn. Eli jos vaihtaa putket ilman säätöä, niin vaihto heikentää vääntöä ja/tai tehoja.
Säätöjä on siis tehtävä oli sitten kyseessä kaasari tai ruisku. 

PekkaHml kirjoittaaa ihan oikein.

Täytyypi katsoa vielä, löytyykö tähän tee-se-itse ratkaisu.

-Lexa-
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2006, 08:25:00 ap kirjoittanut Lexa »

klain

  • Viestejä: 86
bacobuget
« Vastaus #4 : Lokakuu 06, 2006, 09:34:16 ap »
Lainaus
Terve!
Ihan pienenpieni ongelma; hinta koko viripaketille putkineen, filttereineen, commadereineen ja asennuksineen 1200 - 1500 €:(


- Lafranconi putket
- Vapaasti hengittävä ilmanputsarin kansi
- "tilkitsemätön" H-putki
- PowerCommander + pyörän uudelleen penkitys

Mulla on EV:ssä toi koko helahoito ja kokemuksesta voin sanoa että kerran se vaan kirpasee ja loppu onkin yhtä :D:):)

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
bacobuget
« Vastaus #5 : Lokakuu 06, 2006, 09:48:53 ap »
Muuta hommaa on tehty. Ilmanputsarin kotelossa on ylimääräiset reijät k&n suodatin ja seokset rikkaalla kun tässä vehkeessä  joskus oli avarat putket. Kyselin puhelimitse Guy Wikströmmiltä (hän säätänyt) kun putket on taas alkuperäiset pitääkö säätää laihemmalle mut oli sitä mieltä jos menee alle 6 l niin on hyvä.
Noi Lafanconja putket on kyllä hyvän näköiset. Pitäiskö toi h-pönttö myös vaihtaa putki malliin

  • Vieras
bacobuget
« Vastaus #6 : Lokakuu 06, 2006, 11:33:04 ap »
Hei!

Taitaa olla paras ja helpoin idea kuten "klain" kirjoittaa.

Siis olet sitä mieltä, että kannatta vaikka sattuu?

Tuliko pelkkää fiilistä vai tuntuiko sen lisäksi vääntöä lisääntyneen.

Katsoin Guzzi Vintagen vääntökäppyrää ja oletan sen muodostuvan tasaisemmaksi.

Lisäyksenä vielä, että Moto-Italiasta löytyy valmis "kartta", joten siinä säästää kun ei tarvitse enään penkittää. (siis ruiskupelissä).




Täältähän löytyy vaikka mitä kivaa ;-) Ainakin mulle ihan uusi lehti.
http://www.motociclismo.it
Sieltä löytyi tämäkin testivertailujuttu.

-Lexa-
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2006, 11:37:00 ap kirjoittanut Lexa »

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
bacobuget
« Vastaus #7 : Lokakuu 06, 2006, 12:41:05 ip »
ymmärtäisin että toi hinta olis parille koska muita malleja on samalla listalla n.180€ mutta kurkkaa itse sivuille jos selviäis
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2006, 12:44:00 ip kirjoittanut herrapii »

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
bacobuget
« Vastaus #8 : Lokakuu 06, 2006, 12:53:10 ip »
onkohan kyseessä se Bob 1450cm2 / 115nm@3000rpm

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
bacobuget
« Vastaus #9 : Lokakuu 06, 2006, 12:55:23 ip »
ameeriikan pojat kertoivat laittaneensa Dunstallit ja kehuivat ääntä paremmaksi (kovemmax? )
ps. Supertrappiakin kehuivat hyväksi hinnat 300-600$ sarja
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2006, 13:52:00 ip kirjoittanut herrapii »

klain

  • Viestejä: 86
bacobuget
« Vastaus #10 : Lokakuu 06, 2006, 15:15:07 ip »
Lainaus
Hei!

Taitaa olla paras ja helpoin idea kuten "klain" kirjoittaa.

Siis olet sitä mieltä, että kannatta vaikka sattuu?

Tuliko pelkkää fiilistä vai tuntuiko sen lisäksi vääntöä lisääntyneen.

Katsoin Guzzi Vintagen vääntökäppyrää ja oletan sen muodostuvan tasaisemmaksi.

Lisäyksenä vielä, että Moto-Italiasta löytyy valmis "kartta", joten siinä säästää kun ei tarvitse enään penkittää. (siis ruisk


Motoitaliassa sanoivat laittaneensa PC:lle heillä samanlaisesta kokoonpanosta tehdyn kartan. Asennusten jälkeen pyörän käyttäytyminen alakierroksilla oli aika outo joten vein pyörän penkitettäväksi Viaberille jossa olen enenkin asioinut ja saanut hyvää palvelua. Penkityksen jälkeen tehoarvot kasvoivat yllättäen vieläkin ja alakierroksille tuli tasaisuutta ja alapään vääntökäyrä suoreni selvästi. Ihmettelivät Viaberillakin että yllättävän paljon tuli vielä muutoksia jo penkitetylle pelille. Samassa yhteydessa napsaistiin vielä Piikkiössä paikoilleen jäänyt lamda anturi pois. Olisiko Piikkiön pojilla tullut väärä kartta PC:lle ...

Tässä vielä tiedot Viaberissa takapyörästä mitattuna ennen ja jälkeen heidän penkitys säätöjen.

69hv/74hv
88Nm/93Nm

Kaiken kaikkiaan pyörä muutui tehdas asennuksiin verrattuna paljon varsinkin alapaan väännön ja kaasun käyttäytymisen pehmentymisenä alakierroksilla. En tiedä kuinka paljon H-putken vaihto vaikuttaa asiaan mutta siellä on myöskin äänen vaimennusta ja jos en ihan väärin muista niin myöskin "jotain" katalysaattori roipetta. Paremmin muistavat korjatkoon infon.

Ääni puoli on sitten sellainen että siitä joko tykkä tai sitten ei. Ilmanputsarin kannen vaihto vaikuttaa äänimaailmaan mukavasti niin että tossa 4000rpm jälkeen alkaa kuulua halvatun moinen mouruaminen joka vaan paranee ja paranee kun antaa koneelle satsia. Moottori jarrutusten äänet on kanssa tosi mannaa verrattuna tehdas asennuksilla oevaan pyörään. Joku voisi väittää liian äänekkääksi, minä en :D:D:D
 
Yllä olevat vertailu käyrät on Guzzin osalta aika oudot Viaberin käyriin verrattuna vaikka ovatkin eri paikassa mitattu.

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
bacobuget
« Vastaus #11 : Lokakuu 07, 2006, 03:09:29 ap »
Power Commander sitähän on asennettu vissiin moneen kustiin, mutta mikä on Techlusion Fuel Injection. Olisiko varteenotettava vaihtoehto vai humpuukia. Tuolla vähän juttua.

http://www.viaber.com/index2.asp?nappi=tiedote1

  • Vieras
bacobuget
« Vastaus #12 : Lokakuu 07, 2006, 06:07:07 ap »
Hei!

Tässä juttu vertailusta:

http://www.motociclismo.it/edisport/moto/notizie.nsf/HPPub/Prove?OpenDocument

Valitse Pagina succesiva ja sieltä H-D Street vs G California

Tiedoksi: Käännös Italia-Englanti esim. http://babelfish.altavista.com/

Tässä vielä info, ettei termistöt mene sekaisin Guzzi potenza max 73,5 CV (54 kW) a 6.400 giri, coppia max 9,6 kgm (94 Nm) a 5.000 giri, Euro 3

-Lexa-

herrapii kirjoitti:
Lainaus
onkohan kyseessä se Bob 1450cm2 / 115nm@3000rpm

  • Vieras
bacobuget
« Vastaus #13 : Lokakuu 07, 2006, 06:26:52 ap »
Terve!

Ei ole humpuukia ;-)

Mulla oli Buell X1: ssä moinen säätöboxi ja se oli helppo käsitellä. Ongelma oli Buell X1 -säätö josta ei tullut mitään. Buellin säätöihin ei päässyt vaikuttamaan koko alueella. Sama ongelma oli Buellin säädöissä oli sitten Techlusion tai Commander.

Techlusion ei perustu karttoihin. Se matkii kaasaria. Ruiskua säädetään potikoilla eri alueilla kuten kaasaria. Tämä on itseasiassa helpompaa kun suuttimia ei tarvita.

Kannattaa soittaa vaikka kyseiseen virmaan ja kysellä lisää. Kiitos Antsu hyvästä vinkistä.

Kiitos Klain myös hyvästä vinkistä. Otanpa yhteyttä Viaberiin.

Tässä lisätietoja Techlusionista http://www.techlusion.com/

Ostin Buelliin Techlusion boxin aikoinaan suoraan jenkeistä (Dobek performance) ja siitä ei ymmärretty silloin mitään Suomessa. Hyvä, että nyt joku on paneutunut siihen.

-Lexa-


Antsu kirjoitti:
Lainaus
Power Commander sitähän on asennettu vissiin moneen kustiin, mutta mikä on Techlusion Fuel Injection. Olisiko varteenotettava vaihtoehto vai humpuukia. Tuolla vähän juttua.

http://www.viaber.com/index2.asp?nappi=tiedote1

klain

  • Viestejä: 86
bacobuget
« Vastaus #14 : Lokakuu 07, 2006, 11:20:57 ap »
Viaberin poikien mukaan Techlusion on hyvä mutta PowerCommander on parempi koska sillä saa säädöt tehtyä tarkemmin lue paremmin.