Kirjoittaja Aihe: Moto guzzi t3  (Luettu 3612 kertaa)

Hongston

• http://www.motoitalia.fi/motoguzzi/www/page.php?cat=5
Moto guzzi t3
« : Tammikuu 06, 2016, 07:39:24 ap »
T3 teki tenän 300 kilometrin sateessa ajon jälkeen bilteman uudella akulla. Vanha nuori akku yausa ei kestänyt kuin 250 kilometriä kun ei enää jaksanut.

Hongston

• http://www.motoitalia.fi/motoguzzi/www/page.php?cat=5
Vs: Moto guzzi t3
« Vastaus #1 : Tammikuu 06, 2016, 07:42:59 ap »
Äänestyksen kautta hitto pitää mennä kun en osaa tätä nettiä vaikka 13-14 vuotta kerhossa olen ollutkin..

TunturiTT

« Vastaus #2 : Tammikuu 06, 2016, 09:00:28 ap »
Tuossa lienee Boschin laturi? Jos on, niin kaikkien asiaan kuuluvien sulakkeiden ja liittimien tarkastelun jälkeen, tarkastaisin diodipaketin kunnon. Tämän näköinen mutkula jossain vasemman sivukopan alla ehkä..?
Tuolle löytyy mittausohjeet netistä, esim tältä: http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=71398.0
Jos tämä ei tuo tulosta, katsoisin hiilien tilanteen. Niiden vikaantuminen kyllä selkiytyy osien ollessa esillä. Laturi irti ja silmäilemään.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #3 : Tammikuu 06, 2016, 12:05:21 ip »
Noin oheisvinkkinä kertoisin että hyvälaatuisen volttimittarin asennus pyörään kiinteäksi varusteeksi tuo sielunrauhan ja siitä näkee mikä on lepojännite, käynnistysjännite ja latausjännite. Amppeerimittari on myös hyvä mutta sen asentaminen on hieman vaativampaa kun se pitääa asentaa sarjaan kun taas jännitemittari asennetaan rinnan.

Mulla on T3 ja siinä oli varmatoiminen Bosch laturi jännitteensäätimineen ja tasasuuntaimineen. Kaikissa niissä voi tietenkin olla vikaa mutta harvoin yhtäaikaa. Nykyisin on kuitenkin kiinalainen laturi jossa isompi tehontuotto kun moottori on digitalisoitu.

Itse lähtisin katsomaan ensin laturin hiilten tilanteen. Jos ovat kuluneet niin hiilten vaihto. Sen jälkeen kaikki liittimet ja niiden puhtaus.
Myös laturin käämien mittauksen voi suorittaa: hiilien ja liukurenkaiden väliin muovikalvoa eristeeksi, johtimet irti laturista ja mittaamaan käämien päistä meneekö mistään maihin. Jos menee niin vikakin on löytynyt. Siis mittaus käämin ja maan väliltä. Yhteensä viisi mittausta. Korjaamokäsikirjassa on lisää mittauksesta kuten vastuksien määrä kussakin käämissä ja vaihtovirran jännite per kenttäkäämi.

Järjestelmään kuuluu myös lataussäädin joka säätää magnetointijännitettä. Siihenkin on omat mittaustapansa.
Tasasuuntaimen mittaukseen myös. Vaatii hieman purkamista se.

TunturiTT

« Vastaus #4 : Tammikuu 06, 2016, 12:14:31 ip »
Omassa Boschissa tuo diodirasia ja magnetointi kuuluvat välillä nukkuvien puolueeseen. Diodit ovat heränneet mittaamalla ja magnetoinnin voi herätellä hyppylangalla. Kumpikaan vika ei ole tullut minulla kesken lennon, molmmat ovat liittyneet seisotukseen. En sano etteikö voisi tapahtua ajon aikana.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

« Vastaus #5 : Tammikuu 06, 2016, 12:30:13 ip »
Tervehdys, mulla T5 lakkasi lataamasta viime syksynä, vein Nurmelle, hän mittasi ensin tuleeko laturilta ylipäänsä virtaa ja kun tuli oli vikaa hettava muualta. Lopulta syyksi paljastui latauksen merkkivalon huono kontakti. Korvasi sen väliaikaisella latauksen merkkivalolla, joka myöhemmin poistettiin ja oma valo palautettiin toimintaan. Olisiko tämän ongelman voinut huomata heti siitä kun latausvalo ei edes syttynyt, kun väänsi virrat päälle ?
Titaniumin kuski

motomatti

« Vastaus #6 : Tammikuu 06, 2016, 13:12:09 ip »
Olisiko tämän ongelman voinut huomata heti siitä kun latausvalo ei edes syttynyt, kun väänsi virrat päälle ?
Olisi.