Kirjoittaja Aihe: Vintageen mukavuusjakkara  (Luettu 3962 kertaa)

Moscowiz

Vintageen mukavuusjakkara
« : Tammikuu 04, 2016, 11:20:01 ap »
Onko arvon foorumilaisilla tietoa penkkivaihtoehdoista Cali Vintageen? Google ei anna minulle muita vaihtoehtoja kuin Corbin, ja Corbinissa sylettää lähinnä hinta, muuten näyttää etsimälleni. Onko muita "comfort seat" tyyppisiä ratkaisuja? Vintagen alkuperäinen penkki ja mun hanurin muoto ei tue toisiaan alkuunkaan. Löysin uudenpaan 1400cc Californiaan tarkoitetun geelipenkin, onkohan sopivuus kuinka kaukana vintageen vai saisiko muokattua? Hinta oli sopiva, 195€. Corbinista paras tarjous tähän mennessä 779€.

TunturiTT

Vs: Vintageen mukavuusjakkara
« Vastaus #1 : Tammikuu 04, 2016, 11:47:07 ap »
Uuden ja vanhan runko ovat täysin erilaisia. Ei käy.
Olisiko vaihtoehto viedä jakkaraa satulasepälle ja toppauttaisi uudelleen?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Moscowiz

« Vastaus #2 : Tammikuu 04, 2016, 11:56:22 ap »
Ainahan se satulaseppä vaihtoehto on, muttei ihan ensimmäinen.

motomatti

« Vastaus #3 : Tammikuu 04, 2016, 19:54:38 ip »
Vintageen sopii, periaattessa, liki kaikki edeltävien Californiamallien satulat. Kiinnityksissä on eroa. Mutta mahdotonta ei niiden sovittaminen liene koska runko ja takalokasuoja on sama.
Edeltäviin malleihin sai aikanaan tarviksatuloita mutta alkuperäissatuloita lienee edelleen saatavana.
California 3:sen satulaa ei kannata sovittaa. Tarvitsetko satulaa yhdelle vai kahdelle henkilölle?

Moscowiz

« Vastaus #4 : Tammikuu 04, 2016, 21:47:46 ip »
Soolo ja duo satula kumpikin käy, kumpi nyt sattuu kukkaroystävällisesti ensin löytymään. Soolosatulaa olen katsellut sillä silmällä että vintagesta voisi tehdä vielä vintagemman näköisen->70-luvun jenkki poliisiprätkän näköisen. Niissä on monesti soolosatula. Kun frouva tulee kyytiin, takapenkiksi voi laittaa pienen irroitettavan penkin. Tuo vintagen alkuperäinen on kyllä hieno, mutta minun jäykkäperäisillä prätkillä rikottu häntäluuni ei pidä siitä.

TunturiTT

« Vastaus #5 : Tammikuu 04, 2016, 21:49:58 ip »
Jyväskylässä Tekevä-säätiön paja on ollut kustannustehokas satulamuutoksissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #6 : Tammikuu 04, 2016, 22:04:31 ip »
TLM:n sivuilla oli lukuisia käytettyjä ja uusia satuloita tarjolla. California T3:n kaksivärinen puolentoista hengen satula voisi istua aika nätisti. Takaraudan kanssa.

Moscowiz

« Vastaus #7 : Tammikuu 04, 2016, 22:14:59 ip »
Kuulostaa ainakin hyvälle. Pitääpä käydä kattelee nuo sivut. Kiitos kaikille vinkeistä.