Kirjoittaja Aihe: Italialaiset  (Luettu 26591 kertaa)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Italialaiset
« Vastaus #15 : Helmikuu 11, 2016, 09:55:38 ap »
Cagiva Elefant.

Aluksi (1978) elefantti oli valkoinen, mutta englantilaiset (Mick Walker) esittivät vaihdettavaksi, koska valkoinen elefantti Briteissä ei ole positiivinen symboli. Ja nuo Cagivat olivat aikaisemmin Harley-Davidsoneja!  ;D
Emeritus-guzzisti

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Italialaiset
« Vastaus #16 : Helmikuu 11, 2016, 10:20:02 ap »
Ainoa pyöräni, jonka myyminen on syönyt. Vieläkin se sitä tekee. Ajoin aikoinani jopa Biarritziin kv-kerhotapaamiseen. Asfaltilla tosin ja katurenkailla. Ducatin vanha mylly riitti silloin mainiosti.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Italialaiset
« Vastaus #17 : Maaliskuu 12, 2016, 10:33:26 ap »
Mainitaan tässä nyt omatkin italoni, muut kuin Guzzit. 2010 ostin talvi/retkienduroksi ´07 Aprilia Pegaso Trailin, jolla olen nyt ajanut 31 tkm. On ollut hyvin mieleinen pyörä ja toiminut hyvin lukuunottamatta ajottaista käyntihäiriötä, mikä kiusasi 1,5 vuotta. Vian paikallistamista vaikeutti sen satunnainen ilmeneminen mutta selvisi se lopulta: PUOLA. Ainoat hieman ärsyttävät piirteet liittyvät kulkutukseen tai paremminkin toimintamatkaan sekä mittaristoon, jonka nestekidenäyttö on varsinkin pimeässä sellainen ettei siitä meina ottaa selvää nopeusnäyttöä lukuunottamatta. Huonolaatuinen kun vertaa esim Stelvion mittaristoon, joka on huomattavasti parempilukuinen vaikka sisältää tietoakin enemmän. Muodoltaankin ovat samanlaisia.
Apriliaa ennen ajoin pari vuotta ´00 Cagiva Canyon 500:lla, joka on kaunis pyörä sekin. Hieman väännönpuutetta oli ja hytti oli ahdas aikuiselle miehelle vaikkakin jalkatilaa oli riittävästi eli oli aika korkea. Sarvet oli turhan lähellä eikä niiden rukkaaminen ollut oikein mahdollista. Huono käynnistymään, ilmeisesti startti oli alamittainen. Mutta kun käyntii sai niin oiva talvipyörä.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Italialaiset
« Vastaus #18 : Maaliskuu 12, 2016, 12:07:00 ip »
Olen tuollaista Pegasoa kokeillut kesäkeleissä. Madalsin sellaisen työkaverin rouvalle. Veljellä taasen on moottoriltaan sisarmalli, Bmw Funduro. Jännä miten ovat erilaisia luonteeltaan, vaikka taitaa kannessa olla erona yksi venttiili. Varmaan oivia pelejä soralle ja talviajoon. Ehkä hengästyy isommilla asfalttisiirtymillä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Italialaiset
« Vastaus #19 : Maaliskuu 12, 2016, 13:02:12 ip »
Trailissa on jo Minarelli kone ja tuo 5-venttiilinen oli vielä Rotaxeja ja ainakin ulkoiselta olemukseltaan eri pyörä Ja vielä turhan muovinen makuuni. Trailin ostoon yksi syy oli ulkonäkö, josta pidän vieläkin.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

ei talvikunnossapitoa

  • Viestejä: 97
Vs: Italialaiset
« Vastaus #20 : Maaliskuu 16, 2016, 20:38:58 ip »
Nettimotos aikas hieno härveli myynnis. Pierobon fo42  tehtynä vanhan Duccecup pyörän ympärille.
V50 Rosso club racer,  Nevada Cappuccino Racer kilvissä, Galletto 192 museo, SWM Silver Vase ja Cali III + Eml Sport

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Italialaiset
« Vastaus #21 : Maaliskuu 16, 2016, 23:08:14 ip »
Olen nähnyt tuon livenä ja käytössä Motoparkissa. Upea peli. Ja kalliin näköinen läheltäkin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Italialaiset
« Vastaus #22 : Maaliskuu 28, 2017, 20:35:22 ip »
LAVERDA JOTA 1000

http://www.ebay.com/itm/252828798784?rmvSB=true

"A 1000cc three cylinder model - premium brand with proven performance, built using the best available components and always priced at the top of the market - remarkable example of a very special motorcycle."

Kirjoittaja vaikuttaa tietävän asiansa.  Hyvin mielenkiintoinen laite, äänet ilmeisesti ilmiömäisen persoonalliset?
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Italialaiset
« Vastaus #23 : Maaliskuu 28, 2017, 21:24:54 ip »
Jotaa olen kerran koittanut mutta tuosta myynti-ilmoituksen erona kone oli 180 asteen jaolla. Pietarsaaren kadulla varsinainen kivireki ja täristin. Mutta isolle tielle kun pääsi ja vauhtia yli 150 niin ryhtyi naama nauramaan.

Enemmän olen ajellut 120 asteisella mutta silloin malli oli RGS eli matkamalli. Kyyti tasaista ja vakaata. Matkantekoon hyvä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Italialaiset
« Vastaus #24 : Maaliskuu 28, 2017, 22:48:06 ip »
Olikos tuo Jota ainoa tonninen eri kampuran jaolla oleva?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Italialaiset
« Vastaus #25 : Maaliskuu 29, 2017, 10:30:02 ap »
Huonosti osaan Laverdan tekniikkaa mutta ainakin tonnista oli kahdella jaolla. Ensin 180 ja myöhemmin 120. Tärinät ja teho pienenivät, väittävät. Jota mallia on myös 1200 versiona mutta siitä en tiedä oliko 180 asteen mallia olemassa.

Viikonloppuna menen kylään henkilön luo joka tietää enemmän Laverdoista niin voin kysymällä tietorikastaa itseäni.

Tässä hieman muokattu versio jolla annetaan naapureille miellyttävä aamuhetki: https://www.youtube.com/watch?v=Ca4RTQvrlmo

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: Italialaiset
« Vastaus #26 : Maaliskuu 29, 2017, 10:35:22 ap »
Näistä oli pitkähkö artikkeli Classic Motorcycle mechanics lehdessä vuosia sitten. Koski lähinnä RGS:ää, mutta käsiteltiin muutkin kolmoset.
Hyvä pyörä, parempi mieli.