Kirjoittaja Aihe: 30v huolto  (Luettu 41329 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 30v huolto
« Vastaus #90 : Maaliskuu 02, 2016, 21:11:12 ip »
Satulanpäälistä voi kysellä ,B J Hall Motorcycles, mrbhall@live.co.uk  ,löytyy myös ebay.de . Kustantaa 55 puntaa + pk .On varsin sopiva alkuperäisiin toppauksiin.

Kiitos vinkistä, sieltä tilasin.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 30v huolto
« Vastaus #91 : Maaliskuu 29, 2016, 21:19:30 ip »
Harrin vinkkaama satulanpäällinen tosiaankin sopi hyvin alkuperäisen tilalle. Tuossa vielä suora ebay linkki jos joku tarvii:  http://www.ebay.com/itm/Moto-Guzzi-California-Seat-Cover-All-Versions-New-Manufacture-/260730641001?hash=item3cb4c1da69:m:mWoa0truw_b-VMHgdKZ5w1w

Nyt vaan kaikki muu tuossa vanhuksessa näyttää kovin kulahtaneelta kun on tuo uus päällinen  >:(
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: 30v huolto
« Vastaus #92 : Huhtikuu 07, 2016, 20:48:31 ip »
Herttilaare, vanhakin kolisija tuntui siltä että nyt olis jopa vähän voimaakin tarjolla! Ei tuo ole mun omistuksessa koskaan noin innolla vetäny saati ottanu kierroksia tuohon tyyliin.

Vaihteetkin menee oikein nätisti, kyllä se siirtäjärummun shimmaus näköjään vaikuttaa. Että mä tykkään tuosta roppanasta ;D 

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #93 : Huhtikuu 07, 2016, 21:16:02 ip »
Seinäjoen seudulla on siis nähtävissä tyylikästä moottoripyöräilyä. Tai ainakin tyylikäs pyörä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 30v huolto
« Vastaus #94 : Huhtikuu 07, 2016, 23:03:34 ip »
Siitä fressatusta ulkomuodosta soisi saada kuvia tuonne käyttäjien mopoalbumiin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: 30v huolto
« Vastaus #95 : Huhtikuu 08, 2016, 13:00:27 ip »
Kalkatusta vaihdelaatikosta - osioon viitaten, muutaman kymmnen kilometrin kokemuksella voi todeta kuten Ikkalakin, että Cali II:n laatikko toimii nyt täsmällisemmin. Vitonenkaan ei enää ujella. Ensi talvena kansiremontti

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #96 : Huhtikuu 08, 2016, 17:57:07 ip »
Muutamasta eri-ikäisestä 5-vaihteisesta vinohammasloorasta huomiona että laakeroinnin kunto on pääasia. Rattaatkin, vaikka olisivat kuluneetkin, pelaavat paremmin ja hiljaisemmin. Nuukuudessani kun en aina kuluneita kakkosen ja viitosen rattaita ole uusinut vaan laittanut vielä hetkeksi takaisin. Hetkestä on helposti tullut vuosia ja RVS:ällä vielä keinotekoisesti pidentänyt peliaikaa. Periaatteella: ei ääntä, ei vikaa!

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: 30v huolto
« Vastaus #97 : Tammikuu 23, 2017, 11:07:36 ap »
Ikkalan esimerkin innoittamana tuli luvattua kansiremontti "ensi vuonna". Ventiilit ja ohjurit on nyt vaihdettu. Männänrenkaat vaihdan myös. Kansityöt teki Hyvinkään Kansityö(180 € sisälsi yhden helicoilin sytytystulpalle; tiedä onko hinta sopiva, mutta toimitusaika oli vain muutama päivä.). HMB Guzzlila on tosiaan ylikokoohjureita (siis ulkomitta), mutta kun tilasin nyt SteinDinseltä siellä on vain std kokoa, mutta ei niissä ongelmaa koneistamon mukaan ollut. Ylikoot maksavatkin tuplahinnan.

Olin joskus muutama kymppitonni sitten vaihtanut nostimen kupit varmuuden vuoksi. Nyt sitten paljastui että niissä on jo pientä rupea keskellä. Muistelen että kolmekertaa enemmän ajetut alkuperäiset tuli vaihdettua vähän turhaan aikoinaan; ei niissä silloin juuri mitään jälkeä ollut. Moto Italian kautta silloin tulivat, mutta olivat luultavasti tarviketavaraa. 

Nyt piti tilata siis vielä uudet kupit. SD 29 €/kpl HMB:llä euron vähemmän. HMB väittää että heidän ovat originaalit "spherical shape" eikä numerossa ole sitä Z loppua, joka viitaa jälkiasennusosaan kuten on SD osassa. Olisin varmaan tilannut alunperin muutkin osat HMB:ltä mutta silloin heillä oli toinen venttiili lopussa.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #98 : Tammikuu 23, 2017, 12:17:29 ip »
Lainaus
Kansityöt teki Hyvinkään Kansityö(180 € sisälsi yhden helicoilin sytytystulpalle; tiedä onko hinta sopiva, mutta toimitusaika oli vain muutama päivä.).
Hinta on varsin hyvin linjassa tehtyyn työmäärään kun sitä vertaa maksamaani liki vastaavaan teettämääni toimeen Tammer Dieselissä. Ohjureita ei tosin vaihdettu vaan holkitettiin. Hankkimani std ohjurit jäivät siis ylitse.
http://www.motomatti.fi/2017/01/varamoottori-kansien-kokoonpano.html

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 30v huolto
« Vastaus #99 : Tammikuu 23, 2017, 13:11:04 ip »
Ihan ok hinta. Onhan irtokansiin tehty heli-coilikin pari kymppiä reikä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: 30v huolto
« Vastaus #100 : Tammikuu 23, 2017, 18:40:50 ip »
Olin joskus muutama kymppitonni sitten vaihtanut nostimen kupit varmuuden vuoksi. Nyt sitten paljastui että niissä on jo pientä rupea keskellä. Muistelen että kolmekertaa enemmän ajetut alkuperäiset tuli vaihdettua vähän turhaan aikoinaan; ei niissä silloin juuri mitään jälkeä ollut. Moto Italian kautta silloin tulivat, mutta olivat luultavasti tarviketavaraa. 
Nyt piti tilata siis vielä uudet kupit. SD 29 €/kpl HMB:llä euron vähemmän. HMB väittää että heidän ovat originaalit "spherical shape" eikä numerossa ole sitä Z loppua, joka viitaa jälkiasennusosaan kuten on SD osassa. Olisin varmaan tilannut alunperin muutkin osat HMB:ltä mutta silloin heillä oli toinen venttiili lopussa.

Jos koneeseen jäi vanha nokka-akseli takomaan uusia nostimia, ei voi ennustaa niille kovin pitkää käyttöikää.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 30v huolto
« Vastaus #101 : Tammikuu 23, 2017, 20:07:24 ip »
Uusien nostajien sisäänajoon korkealla sinkkipitoisuudella varustettua sisäänajoöljyä, niin pitäisi muotoutua myös vanhalle nokalle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 30v huolto
« Vastaus #102 : Tammikuu 23, 2017, 21:59:22 ip »
Oma käytäntö on ollut käyttää hionnassa nokka-akseli. Sen verran vain pois että koko leveydeltä lähtee liki olematon "lastu". Toisinaan myös nitraus. Onnistuu samassa pajassa. Jos nostimet on nitrattu niin nokkia ei tarvitse ja päinvastoin.
http://www.ihalines.fi/r/

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: 30v huolto
« Vastaus #103 : Tammikuu 24, 2017, 08:59:42 ap »
Kylvit epäilyksen siemenen Pekka. Ei kone vielä kasassa ole (siis sylinterit ja kannet). Venttiilin välyksiä ei ole oikeastaan koskaan tarvinnut säätää, joten tuskin nokka nyt varsinaisesti kulunut on. Nostimien rei'istä lampulla kurkkimalla näyttää ihan hyvältä. Täytynee vielä tutkia kuitenkin paremmin. Ei kupitkaan ei mitenkään huonot olleet, mutta kun kerran auki oli, vaihdan samalla.

HMB Guzzin mainos vähän ihmetyttää. Ei originaalitkaan mitkään "pallonmuotoiset" ole, käsittääkseni. Sanokaas viisaammat mitä tarjoittavat:
"Original Part , spherical shape to match camshaft specs  unlike many aftermarket parts."

Kiitosta Matille tuosta linkistä keravalaiseen koneistamoon. Kun HMPK:n tallilla kyselin tietoa pätevästä kansipajasta, ei oikein kellään ollut kokemusta tai tietoa. Liian tuoretta kalustoa. Museoikäisen bemarin omistajalta sain tiedot heidän luottokoneistajastaan nimenomaan kansien suhteen, mutta kun soittelin, äijä sanoi olevansa jo 70 v eikä enää tee työkseen hommia. On kuulemma omaa kalustoa sen verran, että aika kuluu niiden kanssa. Olisi tosin ollut lähempänä Tamperetta kuin Hkiä.


Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: 30v huolto
« Vastaus #104 : Tammikuu 24, 2017, 11:19:35 ap »
Nostimen nokkaan koskettava pinta tehdään yleensä hienokseltaan pallomaiseksi. Tämä edesauttaa nostimen pyörimistä, joka taas estää kulumista.