Kirjoittaja Aihe: Nevadan rakentelu  (Luettu 52801 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #75 : Toukokuu 22, 2016, 22:24:29 ip »
Lainaus
pitää ampua auki iskevällä ruuvinvääntimellä.
Tuskin lähtee auki sillai. Menee vain kulmat pyöreiksi.
Koita laittaa ruuvin kuusion sisään sopiva tuurna ja lyö siihen muutama kunnon napautus.

Ensin laitat liotuksen eli ruosteenirrotinta tai ohutta öljyä muutama päivä ennen irrotusrupeamaa.

Mikähän liitintyyppi on kyseessä? Onko valokuva mahdollinen?

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #76 : Toukokuu 22, 2016, 22:46:09 ip »
Liitin on sellainen peukalon pään kokoluokkaa. Taisi jopa olla maadoitus? erikseen. Laitan huomenna kuvan. Vaikka tänne onkin se kuvien laitto hieman monimutkaista, kun joutuu pienentämään melkolailla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #77 : Toukokuu 22, 2016, 23:00:55 ip »
Muutamalla napautuksella kokeilee ensin. Jos ei lähde, niin iskumeisselillä lähtenee.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #78 : Toukokuu 23, 2016, 09:35:08 ap »
Siinä on vain helposti sellainen kohta että on hankala vasaralla lyödä kun on keula niin liki. Mutta kannattaa koittaa ja huomioida se että ympäristössä voi olla herkkiä kohteita jotka eivät vasaraniskuista pidä. Vanha totuushan on että vasara kohdentuu juuri sinne missä on kallein kohde.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #79 : Toukokuu 23, 2016, 10:27:37 ap »
Hätä varana poraa kannan pois ja kopan ollessa kokonaan sivussa kiertää jäljelle jääneestä natsasta pultin pätkän lukkopihdeillä pois.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #80 : Toukokuu 23, 2016, 12:03:39 ip »
Silloin kun irrotin NTX:n laturin koppaa ensimmäistä kertaa, kokeilin nuo kaikki edellä mainitut jutut.
Lisänä oli vielä joku 25kW induktiokuumennin. Vähän iso kärki siinä, piti luovuttaa senkin kanssa kun
läheisen runkoputken maali syttyi palamaan.
Suurimman osan ruuvinjämistä porasin lopulta pois. Tunkeuma-/särötarkastusvärin käyttö ei silloin
tullut mieleen, siitä olisi voinut olla apua.
Kun ruuveja joskus laittaa takaisin, jotain voidetta kierteisiin. Kohde on ajon aikana joskus hyvässä
vesi ja suolasumussa, tarttuuhan ne ruuvit siinä ajan kanssa kiinni.


Sohc van Helmi.

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #81 : Toukokuu 24, 2016, 20:55:57 ip »
Mä uskon eniten iskevään koneeseen, on se sen verran kova laite. Paras työkalu, jonka olen koskaan ostanut. Ammatikseni kun tein rakennustöitä, sillä sai hakattua melkoisen isojakin ruuveja kiinni. Vaan sen näkee sitten, kun avaan kopan.

Eilen tuli Stein-Dinseltä mittarinvaijeri melko isossa lootassa. Mukana oli melkoinen opus motoristipornoa. Tänään sitten vajaan sadan kilsan ajon jälkeen alkoi vaijerin pyöritin jumimaan, eikä ollut ensimmäinen kerta. Talvella on tilattava uusi, sen verran kipeää on jo ottanut. Samalla varmaan jotain muutakin, niin paljon siellä on kivaa ja tarpeellista.

Seuraavaksi kuvat alipaineletkun korjauksesta ja motomatille sytkäboxin liittimestä, jos iitä jonkun tolkun saa:


motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #82 : Toukokuu 24, 2016, 21:47:57 ip »
Korjauksesta en osaa sanoa muuta kuin että hyvä kun toimii.
Alemmassa kuvassa on tutun näköinen naaraspuolinen Superseal-kolminapainen ohjelmoitiliitin. Sama liitintyyppi jota käytetään ECUjen sisältämien tiedostojen katsasteluun ja jopa ohjelmointiinkin.

Kuusiokannoissa iskevä väännin toimii hyvin mutta en sitä ensimmäisenä tarjoisi kuusiokolokantaan. Varsinkaan noin pieneen ja pehmeästä materiaalista tehtyyn. Kulmien pyöristymisen jälkeen on mainittu porauskonsti seuraava.

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #83 : Toukokuu 24, 2016, 22:09:51 ip »
Korjauksesta ei voi todellakaan muuta sanoa.

Onko ko. liitiimellä millainen käyttötarkoitus? Ei kai kummoisia ohjelmointeja voi tehdä, kun kyseessä kuitenkin kaasutinpeli. Eikä tosin ole tarvettakaan, kun toimii riittävän hyvin. Aiemmin mainittu korjaus näin muutaman sadan kilometrin ajelujen jälkeen on tuottanut selvän hyödyn, lähinnä ns. ohituskiihtyvyyteen. Eli keskialueelle on ilmestynyt vääntöä lisää.

Pulttiin aion kokeilla ensin hellempiä konsteja, mutta koneeseen uskon silti.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #84 : Heinäkuu 07, 2016, 19:44:38 ip »
Mitäs Kossen projektille kuuluu nyt?

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #85 : Heinäkuu 07, 2016, 20:01:40 ip »
Ihan hyvää, kiitos kysymästä. Aamuisin kaihtimet avatessani näen ensimmäisenä Temmisorvin. Kaiken liikenevän ajan olen käyttänyt ajamiseen. Jota on sateiden ja muiden kiireiden takia liian vähän. Olen tuhlannut aikaani myös urheiluun tavoiteena kymmenen kilon painon pudotus.

Aiemmin vaivanneen liiallisen ilmansaannin korjasin lisäämällä kartiosuodattimien päälle suodatimatskua ja urheilusukat :D Konsti toimii. Kunhan elokuussa alkaa taas työnteko, aion tehdä asian vielä paremmin ja kestävämmäksi. Ei tarvitse suutinjumppaan ryhtyä, kun kulkee kivasti näilläkin eväillä.

Etuvalon vaihdoin alkuperäiseen, kun ei ne tuplavalot niin hyvälle näyttäneetkään. Sivulaukkkujen pohjat sulivat pakoputkien lämmössä, joten niitäkin piti säätää. Talvella on sitten putkien puhdistusurakka edessä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2016, 18:59:55 ip kirjoittanut Kosse »

Kosse

  • Viestejä: 140
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #86 : Heinäkuu 31, 2016, 19:06:09 ip »
Nyt olen ehtinyt ajamaankin ihan mukavasti, mutta uusi huolenaihe ilmaantui. Taitaa olla tulevana talvena kytkinremontti edessä.

Ei näköjään Stein Dinsellä ole hinnan kiroissa, mutta mahtaako olla millainen työmaa? Tosin luotan senkin olevan helpohko homma, kuten olen huomannut kaiken muunkin olevan. Edelleen hämmästelen, kuinka huoltoystävällisesti kaikki on suunniteltu. Paitsi se p*******n alkuperäinen ilmanputsari  ;D

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #87 : Heinäkuu 31, 2016, 21:21:33 ip »
Onhan sitä sanottu että ko. pyörä on koottu ilmaputsarin ympärille. Kun tekee ohjeen mukaan irrottamalla runkoa hieman etupäästään niin tilaa sillekin on kummasti.

Tuo ilmaoton tilkkiminen on mielestäni turhaa. Pitää laittaa suutinnusta siihen kuntoon että ilmaa saa tulla suodattimen täydeltä. Silloin löytyy myös lisää tehoa.

Kytkinremontti aloitetaan laittamlla pyörä keskiseisontatuelle ja moottorin alle tuki. Sitten irrotetaan runkoa hieman enemmän kuin suodattimen vaihdossa joten lattialle, tai työtasolle, jää moottori, vaihteisto, takahaarukka ja takapyörä kun runko on nostettu päältä pois. On makuasia ottaako etuteleskoopitkin ensin irti. Silloin rungon jaksaa nostaa yksinkin päältä pois. Yhden illan homma mutta ei välttämättä ensimmäisellä kerralla.

Kun on pelkkä voimalinja näkösällä niin kannattaa irrottaa takahaarukka ja samalla selvittää kardaanin kunto, myös takapäästään. Vaihteiston irrotus moottorista on sen jälkeen pikkujuttu. Eikä kytkimen purkukaan vaadi mitään yliosaajaa. Pikkulohkon kytkin on yksilevyinen ja kun se hajoaa niin matkakin katkeaa. Toisin kuin isolohkoisessa joissa suurimmassa osassa on kaksilevyinen kytkin.
Painelaakeri ja siihen liittyvät kytkinpuikon tiivisteet kannattaa uusia samalla. Jopa kytkinakselin huulitiiviste. Siksi että ei tule sitten öljyvuodon takia uutta remppaa.

Kun pyörä on ns. tuhannen päreinä, on hyvä laittaa se siinä samalla siistiin kuntoon.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #88 : Heinäkuu 31, 2016, 21:36:32 ip »
Traktorin katkaisu on pikku homma. Päivän verran ottaa, kun rauhassa tekee. Siis kasaan asti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Nevadan rakentelu
« Vastaus #89 : Elokuu 01, 2016, 11:32:45 ap »
Kertokaas nyt tyhmälle...mikä ihmeen kapistus on tuo Temmisorvi? Kyllähän minä tiedän mikä on temmi ja mikä on sorvi.  :o