Kirjoittaja Aihe: guzzi 5t 850  (Luettu 10387 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: guzzi 5t 850
« Vastaus #15 : Marraskuu 20, 2015, 06:41:06 ap »
Paljostako on kiinni? Pienet heitot ei juuri haittaa. Kun ovat maailmalla laitelleet leveitä takarenkaita, on aika tyypillistä säätää offsettia. Kymmenkunta milliä ei vielä tunnu katuajossa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: guzzi 5t 850
« Vastaus #16 : Marraskuu 20, 2015, 10:35:12 ap »
Tuon tyyppisiä perävaihteita on kahta eri offsettia. Lyhyellä ja pitkällä lautaspyörän akselilla. Ero näkyy parhaiten mallien Jackal ja Stone välillä. Molemmat ns peruspyöriä mutta merkittävin ero on takahaarukassa: Stonessa kardaani on enemmän oikealla ja sen perävaihteessa pidempi lautaspyörän akseli ja luonnollisesti leveämpi takarengas. Myös kardaanin nivel on pitkää mallia.
Lyhyesti eri perävaihteista ja niiden modifikaatioista: http://www.motomatti.fi/2014/04/peravaihteiden-eroja.html

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: guzzi 5t 850
« Vastaus #17 : Marraskuu 20, 2015, 11:30:00 ap »
Tässä tapauksessa; onko etupyörä siirtynyt vai onko napojen sijainti sama kuin tehtaalta? Jos tehtaan pakettiin ei ole kajottu, vika tuskin on kosmeettista tasoa vakavampi juttu.
 Itsekään en toki pidä ajatuksesta, että renkaat tekevät kahta viivaa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: guzzi 5t 850
« Vastaus #18 : Marraskuu 20, 2015, 11:44:13 ap »
Näkyy olevan käytössä valuvanteet. Jos olisi pinnapyörät niin rajoitetussa määrin voi pyörän navan rihdata vanteeseen nähden toiseen laitaan.
Toinen takarenkaan leveyteen ja sijaintiin helpotusta tuova ratkaisu on käyttää avokardaania. 

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: guzzi 5t 850
« Vastaus #19 : Marraskuu 20, 2015, 14:18:48 ip »
Kuka pätevästi rihlaa pinnavanteita?
Ei liene helpoimpia kotikonstein saada just eikä sinnepäin.
Omassa vispaa jonkun verran varsinkin takapyörä vanteelta, mutta ei kyllä ajaessa huomaa.
Tottunut että pahenee epäkeskot ja ei huono idea pyörivään kohdille.
Renkaissahan on vispilää myös aina.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: guzzi 5t 850
« Vastaus #20 : Marraskuu 20, 2015, 14:45:25 ip »
Kannattaa opetella tekemään itse, ei ole vaikeata.
Suurin ongelma voi olla sada kiinniruostuneet nippelit pyörimään, tai jos pinnoja
joutuu uusimaan, löytää oikeanlaiset.
Netistä löytyy ohjeita, vaikkapa tämä alkuun.
http://noormarkku.blogspot.fi/2013/02/vannekehan-vaihto-ja-pinnaus.html

Jos pinnat joutuu vaihtamaan, kannattaa ottaa vanhasta pinnauksesta kuva, tai ainakin
piirtää pinnauskuvio ja aloituskohta paperille ennen purkamista.
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: guzzi 5t 850
« Vastaus #21 : Marraskuu 20, 2015, 15:57:00 ip »
Minähän noita olen rihtaillut. Jos homman teettäjä hankkii osat niin pinnojen asennus ja rihtaus on vain ajankäyttökysymys. Enää en viitsi tilailla pinnoja ja vannekehiä kun olen eläkkeellä.

Vanhan kieroon menneen vanteen/pinnauksen uudelleenrihtaaminen on asia erikseen. Saattaa olla nipat ruostuneet ja pinnat taipuneet tai muuten jo huonossa kunnossa. Silloin hermostuu tekijä ja työn tilaaja. Helpoin on siis tehdä aina uusista ja suorista osista.

Peltivanteita ja joitakin alumiinivanteita voi oikoa ja valuvanteitakin rajoituksin. Joskus lähettelin vanhoja mutkaantuneita aluvaluvanteita setin Brittilään ja hetikohta kolmen kuukauden perästä tulivat takaisin oiottuna yhtä lukuun ottamatta kun siinä olikin särö.

Pekan laittamasta linkistä voin todeta että voihan sen noinkin tehdä mutta on olemassa kätevämpikin tapa.

cafe t5

  • Viestejä: 19
Vs: guzzi 5t 850
« Vastaus #22 : Joulukuu 07, 2015, 19:40:52 ip »
onko kukaan kerennut kokeilla http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Sahko/Akku-muut/Litiumakku-ruohonleikkuriin-2000036511/
olis aika paljon halvempi kuin vastaava shorain akku.....

rojekti etenee, mut pirun hitaasti.
rompepäivät (9.1-16) lähenee....http://konepyoraseura.fi/jyvaskylan-rompepaivat-09-01-2016/
kiire tulee taas.
joutuu varmaan viettämään joulun "seimen" ääressä tallissa.  ;D

rouva ja lapset on iloisena kun isäntää ei näy koko jouluna...