Kirjoittaja Aihe: De Tomaso-konsernin muunmerkkisen käynnistelyä  (Luettu 4353 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 492
De Tomaso-konsernin muunmerkkisen käynnistelyä
« : Lokakuu 16, 2015, 11:31:41 ap »
Eilisen iltapäiväpuhteen tuloksia: http://www.motomatti.fi/2015/10/benelli-750-sei-kaynnistelya.html
Puolentoista tunnin askaroinnin tuloksena lähti laina-akulla kuusimukinen käyntiin vaikka oli seisonut 13 vuotta liikkumattomana tallin perällä.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: De Tomaso-konsernin muunmerkkisen käynnistelyä
« Vastaus #1 : Lokakuu 16, 2015, 12:36:21 ip »
On tää kapitalismi hurjaa aikaa.
Benelli Sei ilman käyttöä 13v..
Toi on kulttuuriteko laittaa käyntiin.
Mahdoton unelma osastoa pyörä oli 70- luvulla.
Onko se niin huono ajettava kuitenkin vai miten jäänyt tallin perukoille?
Ei hilvattu muutamalla tonnilla, noissa tulee arvo nousemaan vielä huikeasti kun "uudelleen" keksitään mistä kusee.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: De Tomaso-konsernin muunmerkkisen käynnistelyä
« Vastaus #2 : Lokakuu 16, 2015, 13:06:35 ip »
Sinänsä liity, mutta arvosta.
Vaikka BSA Gold Star.
Kaunis kuin mikä ja ei niitä niin montaa myyty vaikka hyvä ajettava.
Ei ollut halpa tehtaalta aikoinaan, mutta tänään ihan pilvissä hinnat.
Ontuva vertaus ehkä, mutta ennustan Benellin Seille jyrkästi nousuvoittoista hintakäyrää.
DeThomaso oli aikoinaan kyllä ihan tosissaan suorituskykyisen pyörän suhteen Seissä.
Se oli kallis ja haluttu jo konseptina.
Nyt ehkä tuntuu pieneltä tehot, mutta oli aikansa nopeimpia ja kauneimpia.
Era jolloin Kavat vei teki leskiä 2-tahtisilla, niin olihan Benellisssä sitä jotain.
Mahtava pyörä ansaitsee kuntoon laiton, mä voisin vaikka ottaa lahjoituksena..

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: De Tomaso-konsernin muunmerkkisen käynnistelyä
« Vastaus #3 : Lokakuu 16, 2015, 13:17:52 ip »
Oon tuon pyörän myynnistä ilmoitellut pari vuotta. Kiinnostus on ollut varsin vaimeaa mutta nyt on ilmeisesti hinta kohdallaan kun alkoi kelpaamaan. Paljoa ei siitä saa.

Ei siinä mitään vikaa ole juuri ollut. Vuosituhannen vaihteessa entisöin tuon ajokelvottomasta käyttöpyöräksi. (Koneessa oli ne tavanomaiset vaivat: startti ei toiminut, Hyvo-ketju rallatti ja nokkaketju venynyt sekä pari keinuvipua kulunut.) Laitoin uutta osaa. Osia saa edelleen varsin hyvin.
Eilen viimeksi erä nuoriherra veti esiin Honda-kortin ja kertoi että Hondan osat käy suoraan: no ei käy, kävisikin, niin saisi romutetuista pyöristä varaosia. Luulo on varsin yleinen.

Hyvä ajaa mutta ei oikein ole kahden aikuisen kokoisen matkapyörä vaikka kyllä sillä on käyty Kontiorallit ym. tapahtumat Lappia myöden noin kolmen kesän aikana kahden hengen kuormalla. Yksin ajaen varsin hauska laite. Runkohan on mitoitukseltaan hyvin saman oloinen kuin saman aikakauden ison Tonti-rungon ja ajettavuudeltaan yllättävänkin ketterä. Eilen ajelin sillä muutaman kilometrin. Tietenkin suljetulla alueella ja poltin takakumia kavereiden iloksi. Herkkä peli haukkaamaan kierroksia ja voimaakin alkaa löytymään yli 7000 kierroksen. Aikakautensa tehokkaimpia pelejä eikä sillä vieläkään jalkoihin jää. Merkittävä määrä samoja osia kuin Guzzissakin.

Tuleva omistaja aikoo tehdä siitä matkapyöränsä. Ehkä sitä näkee jälleen mp-tapahtumissa.

Sanottakoon että ei ole ainoa Benelli joita minulla on ollut: neljä muuta möin jo aiemmin pois. Mm. kuudella kaasuttimella ja 894cc koneella sekä täyskatteella olevan "Valenti"-mallin. Valmistuttaja Bel's kypärätehdas. Neljä valmistettua täyskatteellista yksilöä. Peruskatteellisia kolmella kaasuttimella ja 750-koneella sitten enemmän.

Että Benellisarkaa on tullut kynnettyä varsin perusteellisesti. Myynnin perusteena se että on mennyt yli 10 vuotta eikä metriäkään ajoa. Ei se ole moottoripyörän elämää. Sillä pitää ajaa. Kyselin aiemmin kahdelta museolta että ottavatko näytille mutta eivät kelpuuttaneet.

http://www.motomatti.fi/2013/01/bels-benelli-ja-muita-erikoisuuksia.html

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: De Tomaso-konsernin muunmerkkisen käynnistelyä
« Vastaus #4 : Lokakuu 16, 2015, 13:25:06 ip »
 :) Hieno homma että laitoit tulille. Pitäähän se myyntikampe olla käyntikunnossa.
Tuossa Sein tapauksessa äänet edistää kummasti myyntiä! Hyvä filmi..

GUzGuz: Kyllä nuo on jo "uudelleen keksitty" maailmalla koska hyvien hintapyynnit ovat jo jonkin aikaa olleet 7-14 tuhatta euroa.
Eikä Mattikaan ihan "muutamalla tonnilla" liene tuosta luovu vaikka Suomessa onkin aikas vaikeat ajat pyörien myynnin kanssa.
Usein erikoispyörät ja autot ovat vähällä käytöllä koska omistajilla on useita laitteita ja bisneksiä hoidettavanaan jne..

Erikoisuuksilla on kapeat markkinat ja hyvä niin sillä ei se tarvitse kuin yhden ostajan ;D.
 

(itselläni ei ole yleensä varaa kuin huonoimpiin projekteihin.. briteissä oli myynnissä aika pitkäänkin täydellinen ja hyvältä vaikuttava Sei projekti kolmella tonnilla).
Golsut ovat hienoja myös. Yhden olen omistanut. Oli makea pyörä laskea ..
De Tomaso konsernista on kiinnostanut myös Pantera. Oli pariin kertaan hilkulla ettei sellista ole tallissa.. Nyt ovat sitten jo hinnat pilvissä.. kuten useimpien autojen kohdalla joita olen halajanut..  :)

Jk. "Paljoa ei siitä saa"?? Ai kerkesit Matti sen  myydä? Oliko hintapyynti kovastikkin tippunut siitä kun sitä kysyin??

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: De Tomaso-konsernin muunmerkkisen käynnistelyä
« Vastaus #5 : Lokakuu 16, 2015, 13:34:33 ip »
Lainaus
Oliko hintapyynti kovastikkin tippunut siitä kun sitä kysyin??
Kokolailla tarjouksen mukaan menee. Rahat pitäisi olla näinä päivinä tilillä. Ens viikolla täytetään muutososa rekisteröintitodistuksesta. Ulkomailta tuli joitakin hyviä tarjouksia mutta sen verran olen kotiinpäin että pyörä jää maahan.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: De Tomaso-konsernin muunmerkkisen käynnistelyä
« Vastaus #6 : Lokakuu 16, 2015, 13:46:19 ip »
Itsekin takavuosina laitoin oman kaksimukisen 'hondan käyntiin 12 vuoden unilta. Otin silloin talvimopoksi. Jotkut palstalaiset varmaan muistavatkin. Lähti jopa vanhoilla bensoilla (uutta tosin seassa) käyntiin! Ja yhdellä akulla. Kaasarit valutin tyhjäksi ja tulpat putsasin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

klassikko

  • Viestejä: 199
Vs: De Tomaso-konsernin muunmerkkisen käynnistelyä
« Vastaus #7 : Lokakuu 16, 2015, 14:24:46 ip »
 :) aika tavaran kaupitsee.
Hyvä että meni asialliseen hintaan ettei minun tarvinnut merkkikirjoa lisätä.. ;)
Yksi merkki joka minulta on lähtenyt jo kahteen kertaan saisi tulla takaisin jossain muodossa. Ja vielä tulleekin  ::)..
Mutta aina jos jostain luopuu niin voi olla tyytyväinen että "oli minulla sellainen ja sellainenkin" niin ei tarvitse tyytyä juttuihin "kaverin kaverin" pyöristä  :)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: De Tomaso-konsernin muunmerkkisen käynnistelyä
« Vastaus #8 : Lokakuu 16, 2015, 14:57:39 ip »
Kiinnostus herää kun herätetään uinuvat.
Hyvä että jää Suomeen klassikko.
Toi vähän hämää että jo tehtaalta aika kahvilakuljin muutettaisi matkapyöräksi?
No, ehkä tässä ei ajateltu ihan noin, vaan hienoksi kulkimeksi yleensä.

Ei mulla mitään ongelmaa ole hintojen kanssa, kunhan ette liian edullisesti luovu hienoista pyöristä.
Sama laulu se on vaikka Calin 2 ja 3:sten kanssa, nyt menee lamahintaan 2-4te, ei arvosteta, mutta venttaas 10v, niin asiat on erilaiset.
Se mikä on harvinaista on oikeasti sitä, eurojen liikenteellä on aika vähän tekemistä oikeasti arvokkaan kanssa.
Ennustaminen on helppoa väitän.