Kirjoittaja Aihe: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa  (Luettu 16285 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #15 : Lokakuu 17, 2015, 22:47:31 ip »
.
Lainaus
PC5
Tuskin on 15M ecuun sovitettu PC5, sellaisista en ole kuullut kun puhuttavan. PCIII on yleisin näissä. Mitä tulee vetoon ja ajoiloon, juuri tähän katittomaan V11 malliin jossa on 15M ecu, on saatavilla hyviä valmiiksi optimoituja karttoja. Sisäänsyöttämiseen menee n. 30 sek.



Tuolla saa just sellaisen kartan, kuin jonkun muun mielestä tuntuu hyvältä. Parhaan omaan pyörään ja kokoonpanoon sopivan kartan saa vain tekemällä sen siihen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

seasalto

  • Viestejä: 9
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #16 : Lokakuu 18, 2015, 00:32:01 ap »

Hyviä ohjeita je neuvoja sekä kommentteja tullut paljon. Loistava foorumi ja loistavan avuliasta porukkaa. Täältä ei ensimmäisenä saa kuittailua tietämättömyydestä vaan oikeita neuvoja.

kytkin ja maalaus operaatio tulosssa ensimmäisinä eteen.  Ruiskurinkojen molemminpuolin olevat kumiset osat myös uusinnan tarpeessa. Hiilikuituinen etumaskikin ottanut vettä itseensä ja huonossa hapessa. Kunnostettavien osien lista on erittäin pitkä, mutta joku paivä kun laite kuvan mukaisessa kunnossa olen todella iloinen.

Pyörässä todellakin tuo PCIII, helpottaa huomattavasti säätämisoperaatiota, kunhan sinne asti joskus päästään

Kytkimen uusimisen hinta tosin hieman hirvittää... eurot vilisee silmissä jo nyt.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #17 : Lokakuu 18, 2015, 11:27:32 ap »
Lainaus
Kytkimen uusimisen hinta tosin hieman hirvittää.
Kyse on kuitenkin "kertarysäyksestä". Kytkimen vaihdon jälkeen ei sen kanssa enää tule ongelmia tai ne ainakin siirtyvät todella kauas tulevaisuuteen.

Minkäslainen vika hiilikuitukatteessa on? Sellaisen korjaaminen vaatii hieman erikoisosaamista. Onko päässyt kosteutta kuituihin vaiko vain lakkaus ottanut itseensä?

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #18 : Lokakuu 18, 2015, 13:17:54 ip »
Lainaus
Minkäslainen vika hiilikuitukatteessa on
V11 hiilikuituosien kohdalla on tosiaan se ongelma, että niitä ei ole enää alkuperäisvaraosina juuri saatavilla. Joskus jollain suunnalla käytettynä, mutta eBay -tyyppisissä tapauksissa huutokaupassa kertyy hintaa. Esitteen mukaan Rosso Mandellossa hiilikuitua on äänenvaimentimien ulkopinta, tuulisuoja, etulokasuoja ja mittaripaneeli. Olen aina ihaillut RM:n öljynjäähdytimen eturitilää, sellaista ei saa enää myöskään valmiina varaosana. Eri V11 malleissa on ollut tehtaan jäljiltä hiilikuitua myös startin päällä oleva "suojus" ja sivukappaleet imuilmakotelon sivuilla (joissa mallinimi) ja tankin päällä oleva "koristelista".

V11 mallisarjalle on hyvät foorumit englanniksi (http://www.v11lemans.com/forums/) ja saksaksi (http://www.v11sport.de/). Niillä yleensä aina joku on tekemässä tuota kytkinmuunnosta tai asentamassa hiilikuituosia. Englanninkielisen sivun yläosassa juuri nyt kuvia yksilevyisestä, siellä kaveri vaihtaa LeMans Tenniin käytettyä 2-levyisen kytkimen satsia (http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=19010&hl= rosso  mandello&page=5). Jenkit ovat tilailleet hiilikuituosia viimeaikoina Millepercentolta (http://www.millepercento.it/wordpress/?page_id=2435&lang=it). Ainakin "huggereita" takapyörän niskaan ja ilmanohjainta öljypohjan alle.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 24, 2015, 21:58:57 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #19 : Lokakuu 21, 2015, 15:46:38 ip »
Sakke Salomaa, www.sbt.fi duunasi muutama vuosi sitten
Turpon Ducatin hilseilleet hiilikuituosat uuttavastaavaan kuntoon,
ja vielä kohtuuhintaan.

Palajärventie 19 03150 Huhmari p. 09-224 5030, 050-3204010

seasalto

  • Viestejä: 9
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #20 : Maaliskuu 18, 2016, 11:50:25 ap »
Moi

Nyt tarvitsisin värikoodin rosso mandellon maalausta varten ja mistä ko. väriä saatavilla.
Kenelläkään tietos???

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #21 : Maaliskuu 18, 2016, 22:42:10 ip »
"Tällaisen olen joskus merkinnyt muistiin: "GUZ 96207" ja väri on Lechler -nimisen firman tuotteita, pääpaikka Comossa."

=> Tälläkö ei pääse yhtään eteenpäin ?
V11 - it defines you.

gringo

  • Viestejä: 143

seasalto

  • Viestejä: 9
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #23 : Huhtikuu 01, 2016, 22:08:25 ip »
Nyt on se värikoodi selvitelty. Kiitos siitä.
Todella hukassa tuon kytkimen kanssa. Yksilevyinen kytkin mutta ei alumiinista vauhtipyörää. Mopoa ropattu jälkien perusteella todella rankalla kädellä, vaihteistokin ollut levällään ja ongelmana oli vaihteiden siirtyminen kolmoselta alaspäin jos on käynyt kuutos vaihteella. Luulin sitä kytkin ongelmaksi, taitaa olla myös vaihteistossa sanomista.
Olisi hauska tai ei niin ei niinkään hauska tietää kuka tuota laitetta on ropannut joskus. Liekö ollut venäjällä jokus kun kaikki pultin kannat pistetty paskaksi.
No mieleinen pyörä kuitenkin ja saa arvostuksen mukaisen kunnostuksen.
ohjausiskari pöllitty tuosta jonnekin, onko kenelläkään tietoa minkä pituinen tuohon istuu.
Juu olen amatööri näiden kanssa ja töissäkin niin kiire ettei kerkiä itse ropaamaan, kaveri jeesaa.
Lisää vinkkejä mistä osia saa suht helposti??? Stein dinse ja toinen saksalainen toimittaja katseltu läpi. Lisää vinkkejä kaipaillaan.
-Toni-

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #24 : Huhtikuu 01, 2016, 22:20:27 ip »
Siellä on tosissaan sitten käyty jollain jakoavaimella. Nuo Guzzin pultit eivät ole samanlaista kertakäyttöjuustoa, kuin japanilaisissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #26 : Huhtikuu 01, 2016, 22:47:28 ip »
Lainaus
Yksilevyinen kytkin mutta ei alumiinista vauhtipyörää
No johan. Ameritikan puolelta olen ainoastaan kerran lukenut että joku on tehnyt yksilevyisen Calin (ei alumiinia) vauhtipyörästä toiseen malliin sopivan. Jos haluaa huolettoman olisi löydettävä 2-levyisen normiosat. Kuva tuossa tarinassa: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5708.0
Lainaus
myös vaihteistossa sanomista
Ei liene monikaan V11 vaihteistoa Suomessa avannut? kvlm? Normaalistihan se loksuu kun ihmisen mieli. Ettei vaan olisi se ainut V11 laatikon tyyppivika, siirtimen jousi poikki?
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=1973.0
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2779.0
Jossain vaiheessa tuli säädettävä "epäkeskotappi" ohjaamaan juuri tätä siirrintä jossa on tuo jousi. Jos sellainen on (omassa 2002 mallissa on), säätämällä sen väärin saa siirtimen jumittamaan. Itse säädin sitä pieteetillä pitäen laippaa ja siirtimiä koottuina käsissä ja siinä "vaihtamalla". Workshop Manualissa on tästäkin ohjeet, löytyy tuon yllä olevan alemman linkin tarinasta liitteenä (sivu 2 "preselector cover"). Jos pitää purkaa sitten samalla laakerit varmaan ja erityinen paneutuminen tiivisteliimaan, siellähän ei ole erillisiä tiivisteitä.
Lainaus
onko kenelläkään tietoa minkä pituinen tuohon istuu
Öhlins versiossa lukee "SD1280 109758" ja se on käsitykseni mukaan Öhlins SD 110, stroke 90 mm, min length 34,5 mm, max length 275,5 mm. Dataa liitteenä.
Lainaus
mistä osia saa suht helposti
Tää on yks V11 -Guruja, erikoisosia: http://shop.daes-mototec.com/index.php?cat=c73_V11-1999-2002-V11-73.html&cPath=20_35_73&page=1 sieltä näköjään sais (kuten HMB Guzzi) sen "race version" kytkinlevyistä ja niihin liittyvistä osista. Lienee hifistelyä ("jos on pätäkkää, olis kiva ottaa").
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2016, 12:19:42 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

seasalto

  • Viestejä: 9
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #27 : Huhtikuu 10, 2016, 21:35:31 ip »
Homma etenee!!!
Kytkimen osista saatu tarjous saksasta HMB guzzilta, hieman nettikauppaa halvemman hinnat.
Asiantunteva ja avulias tämä Michael.
Nyt toivotaan että asiat rupeaa selkeytymään.
Vaihdelaatikko on joskus ollut jollain auki ja kaikki lukituslevyt paskana. Rupeaa jo hieman kaduttamaan koko laitteen hankinta sillä rahaa tuntuu palavan aivan mielettömästi ja ylläreitä tulee varmasti vielä vastaan.
Jospa täältä löytyisi apuja laatikon avaamiseen, kaikki pultit on auki mutta loota ei vain aukea maalaisjärkeä käyttämällä. joku niksi tai specialisti. Voin vaikka lähettää lootan kokemusta omaavalle kaverille jos semmoinen täältä löytyisi
Toivoa vielä on että tuo laite liikkuisi tänävuonna!!!

Kiitokset vielä kaikille  vinkeistä ja neuvoista.

-Toni-

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #28 : Huhtikuu 10, 2016, 23:35:17 ip »
Onhan sinulla korjaamokirja käytössä? En ole koskaan V11 laatikkoa purkanut mutta
täytyy ilmeisesti irrottaa sivuluukun kautta siirtohaarukat ennen kuin katkeaa?
Myös nopeusmittarin vetolaite pitänee irrottaa ensin?
Sohc van Helmi.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 sport -01 - kytkin remontti ja sähkövikaa
« Vastaus #29 : Huhtikuu 10, 2016, 23:56:10 ip »
Siel on vajaa 10 sivua hankalaa korjaamoenglantijargonia ja kuvia... tässä ensimmäinen sivun puolikas malliksi... Sen verran tankkasin sitä että Pekka on 100% oikeassa, muun muassa hänen mainitsemansa nikaleet on irrotettava.
V11 - it defines you.