Kirjoittaja Aihe: Nevadan akku esiin  (Luettu 4131 kertaa)

Hauhonmies

  • Viestejä: 8
  • Katso,katso,näe,näe!
Nevadan akku esiin
« : Lokakuu 04, 2015, 06:50:24 ap »
Tulin hankkineeksi Nevadan vm.2001, virta loppui startatessa.Laturi siis kiinni. miten akun saa esiin? Sivuposken irroittamalla saa esiin akun päädyn,navoille ei pääse. Miten satula irtoaa/aukeaa? Tässä on sellainen kaksiosainen satula.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadan akku esiin
« Vastaus #1 : Lokakuu 04, 2015, 09:39:14 ap »
Tästä on pari vuotta aika, mutta muistelen lokasuojan alla olevan mutteri, jonka irroittamalla etusatula lähtee irti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Nevadan akku esiin
« Vastaus #2 : Lokakuu 04, 2015, 10:18:43 ap »
Kuva
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Nevadan akku esiin
« Vastaus #3 : Lokakuu 04, 2015, 12:03:36 ip »
Siipimuttereilla tehtaalta on takalokarin läpi satulat kiinni Nevadassa, tuplasatulaisetkin.
Sinne mahtuu renkaan yläpuolelle käsi avaamaan kiinnike, 10mm taitaa olla mutterikoko jos vaihdettu joksikin muuksi kun siivelliseksi.
Akku suositus on multa "vanhan liiton " perus lyijyakku tyyliin https://www.motonet.fi/fi/varaosat/2757/127220/moottoripyorat-skootterit/moto-guzzi/-750cc-750-nevada-classic-04-
Kai modernissa maailmassa suositaan jo litium etc tekniikkaa akuissa, pienempi koko ja muuta, tarinat kesken ajon sippaamisista ei vain jotenkin oikein vakuuttanut vielä.


Hauhonmies

  • Viestejä: 8
  • Katso,katso,näe,näe!
Vs: Nevadan akku esiin
« Vastaus #4 : Lokakuu 04, 2015, 13:08:50 ip »
No löysimpä sen mutterin, vaihdoin siihen hyvän kumisen siipimutterin vastaisuuden varalle.Latasin,kuivasin tulpat ja taas hörähti. Tuntuu olevan aika herkkä kastelemaan tulpat ,jos ryyppy jää päälle....Kiitos neuvoista ja lisää saa tulla.
Aivan hemmetin hyvä ajettava kuitenkin, vasta pihalla olen pyöritellyt.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadan akku esiin
« Vastaus #5 : Lokakuu 04, 2015, 14:02:23 ip »
Omassa seuskapuolikkaassa riitti ryypytys, kun sai vaan käyntiin. Saman tien sai pudottaa pois. Muutaman kerran kun oli yöpakkasia, niin hetken sai ryyppyä käynnistyttyäänkin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Nevadan akku esiin
« Vastaus #6 : Lokakuu 05, 2015, 03:31:54 ap »
Sama kokemus Nevadalla, kaipas ryypyn lähteäkseen, mutta aikas äkkiä sai pois ottaa rikastuksen.
Ruiskuversiot taitaa lähteä ilman ryyppyäkin tulille kuten isolohkotkin.

Hauhonmies

  • Viestejä: 8
  • Katso,katso,näe,näe!
Vs: Nevadan akku esiin
« Vastaus #7 : Lokakuu 06, 2015, 18:43:40 ip »
Kun akku löytyi, löytyi ongelmakin. Akun ampeerit olis pitänyt olla 180,oli 4,mitattiin Hämeen Akussa.
Ostin kalliin 12V 30 Ah Exide Agm-akun,ja ongelmat loppui ainakin vähäksi aikaa. Neuvoivat lataamaan talven aikana silloin tällöin . Mutta kyllä pärähti käymään ja kävikin paremmin. Ajoin turpa huurussa heti 100km, pari tuntia kesti sitten kotona paleleminen,kesävarusteet,nääs....  siinä agmssä on nesteet imeytetty johonkin lasivillamattoon,kestää tärinöitä paremmin,kuulemma.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Nevadan akku esiin
« Vastaus #8 : Lokakuu 06, 2015, 19:58:29 ip »
Semmosia ne Agm:t on. Nesteen hölskyminen on saatu kuriin tuolla keinoin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.