Näinhän tuo menee karkearenkaisella pyörälläkin, jossa on siis tehoa kahvan takana.
Ja taitoa pitää luisto hallinnassa. Kokemukseni mukaan kolmipyöräisellä ajoneuvolla on huomattavasti helpompi ylläpitää luistoa kaksipyöräiseen verrattuna.
Luisto kaarteessa muodostuu muutamasta tekijästä: pitää olla riittävasti vauhtia ja jos ei ole niin tarvitaan konevoimaa tekemään luisto. Riippuu myös tien kitkasta sekä siitä että kolmipyöräisessä, trikessä, on varsin vähäinen pintapaine takarenkailla tiehen. Sutimista tapahtuu tahattomastikin. Lisäksi California Adamantin pitkä akseliväli korostaa luiston rauhallisuutta ja suuntavakavuutta.
Trike ei myöskään puske kaarteessa suoraan vaan pyrkii, erityisesti pienikitkaisella pinnalla, yliohjautumaan mutta melko suorasta ohjaustuntumasta tiehen on ohjausta nopea hallita. C. Adamantin ohjausjättö on liki nollassa eli ohjaus on erittäin kevyt.
Minusta on käsittämätöntä että trikessä ei lain mukaan vaadita jarrua etupyörään. Kaksi takapyörän jarrua kuulemma riittää: käyttöjarru ja seisontajarru jotka vaikuttavat molempiin takapyöriin. Ainakin etumoottoritrikessä mennään kuin suksilla jos yrittää kovemmasta vauhdista takajarrulla pysäyttää. Etujarru sen sijaan puree erinomaisesti. Tosin California Adamantissa on laittomasti jälkeenpäin lisätty toinenkin etujarrulevy. Sitä ei olisi katsastuksessa sallittu.