Piikkiössä ja siihen laitettiin uusi ohjelma, anturi sekä varmuuden vuoksi myös pumppu ja ventiili.
Oho, olipas varman päälle ja varmaan myös turhaan.
Tarkoittanet "ohjelmalla" moottorinohjaustiedostoa? Se tuskin vaikuttaa millään tavalla ö-paineen merkkivaloon. Anturin vaihto oli se vaikuttava toimi. Pumpun vaihto oli myös aivan turhaa ja jos "venttiilillä" tarkoitetaan ö-paineen säädintä niin vielä turhempaa. Ei voi ymmärtää mikä oli vaikuttimena noihin muihin vaihtoihin.
Öljynpaineen mittaus kertoo kyllä onko painetta vaiko eikö. Paineensäätimen mittaaminen on sinänsä helppo homma mutta vaatii öljypohjan irrotuksen. Pumpun vaihto vaatii laturin hihnan irrotuksen, jakopään kotelon avaamisen ja jakoketjun irrotuksen. Melkoinen homma "vain varmuudeksi".
Vain V10-koneissa on ollut ö-pumppuongelmia koska niissä on kovin hentoinen pumpun laakerointi ja hammaspyöräjakopää joka aiheuttaa akselille poikkeuttavaa voimaa. Kun sen tietää niin voi ennaltaehkäistä vaivan laakeroitsemalla uudelleen pumpun hyvissä ajoin. Itsellä Centaurossa 80.000 km kohdalla.
Tuota moottorinohjaustiedoston vaihdosta: On hyvä ottaa ensin varmuuskopiotiedosto vanhasta moottorinohjaustiedostosta ennen kuin asennuttaa uuden. Uuden asennuksen yhteydessä vanha pyyhkiintyy peruuttamattomasti pois. Homma onnistuu GuzziDiagin lisäohjelmalla "Reader" ja on varsin yksinkertainen toimi. Aina ei uusi "päivitys" olekaan toiminut kunnolla.