Kirjoittaja Aihe: Breva 850/1100  (Luettu 3825 kertaa)

jukkak

  • Viestejä: 62
Breva 850/1100
« : Elokuu 23, 2015, 19:04:05 ip »
Olen katsellut vanhan Calin rinnalle jotain vähän tuoreempaa ja herääsikin kysymys onko tuolla 850:llä
muuta eroa 1100:een kun reilu 10 heppa vähemmän, kun olisi kumminkin jaksettava mennä kaks päälläkin
Norge, Cali 3,

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Breva 850/1100
« Vastaus #1 : Elokuu 23, 2015, 20:22:33 ip »
Vääntö taitaa olla ratkaisevammassa roolissa.
66 vs 86.5Nm on paljon ja 1100:ssa max on alemmilla kierroksilla.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Breva 850/1100
« Vastaus #2 : Elokuu 23, 2015, 21:24:28 ip »
Varsin mainiosti menee Breva 850 2-päällä. Eilen pyörähimmä Tuusulasta Turussa, eikä tehopuutetta ollu ja matkustaja viihtyi mainiosti. Mun Breva on varustettu Sport1200-pikkukatteella, joten moottoritienopeudessa matkalaiseen kohdistuu vähän ilkeämpi ilmavirta. Vanhaa tietä palatessa satasen vauhti ei tuottanut matkalaiselle vaivaa. Yhteispainomme on alle 130 kg. Mutkatiellä pyörä on tietenki matkalaisen kanssa hilikun yläpainoisempi, mutta muutoin lisäpainoa ei juuri huomaa. Selkeästi mukavampi 2-päällä kuin edeltäjänsä Breva 750, eikä sekään ollu huono. Varsin vaivaton ohjastettava on Breva 850.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Breva 850/1100
« Vastaus #3 : Elokuu 23, 2015, 21:55:31 ip »
Breva 850, Breva 1100 ja Breva 1200 ovat ajolleen ja ominaisuuksineen kokolailla yhteneväisiä. Vain tehoissa on eroja. Normiajossa tuskin kauheasti huomaa 850-koneen alempaa tehontuottoa. Se riittänee varsin hyvin. Suurin osa koskaan valmistetuista Guzzeista on kokoluokassa 850 eikä kukaan ole kovin valittanut etteikö niillä matkanteko olisi käynyt.
Itse olen kyseisen mallisarjan yhteisen heikkouden havainnut ja korjannut: takajousi on ollut liian löysä. Jousen vaihtamalla jämäkämmäksi on kahden hengen seikkailut onnistuneet oikein hyvin Alppeja myöden. Kyytiläisen ja itseni yhteispaino on yli 200kg ja lisäksi kolme laukullista matkatavaraa.

Myös takajousen esijännityksen säätö oli kovin vähäinen liikemäärältään. Iskarihuollon yhteydessä korjasin asian: säätöön piti laittaa suurempi öljymäärä ja säätöliike yli kaksinkertaistui. Öljyä ei ollut vuotanut vaan öljymäärä oli alhainen jo alunperin. Öljynpuutteen huomaa siitä että säätönupikassa on pitkä löysäliike ja vasta kierteen loppumatkasta tuntuu vastusta eli säätöliikettä.

http://www.motomatti.fi/2014/05/arkipyoran-takajoustintuen-saadon-huolto.html

Sami

  • Viestejä: 134
Vs: Breva 850/1100
« Vastaus #4 : Syyskuu 06, 2015, 13:14:10 ip »
Päivitin taas aloittamaani ketjua motomatkailusta 850-Brevalla, siellä lisää omia kokemuksia mm. kaksi päällä ajelusta:
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5053.15
Breva V850
Vespa GTS 250ie

jukkak

  • Viestejä: 62
Vs: Breva 850/1100
« Vastaus #5 : Syyskuu 06, 2015, 18:04:45 ip »
850 Breva on ollut talossa jo tovin ja parituhatta jo liikkunut tänä syksynä yksin ja kaksin ja olen kyllä hyvin tyytyväinen ostokseen
Onhan himppa toisenlainen kun vanha Cali 3:n ei meinaa saada virnettä pois naamalta mutkatie reissun jälkeen.
Mutta on siinä Calissa kumminkin se jokin.
Norge, Cali 3,

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 850/1100
« Vastaus #6 : Syyskuu 06, 2015, 20:54:21 ip »
Se on se Tontin runko ja rintakarvojen kasvu. Jos on jo rinta karvainen, niin sitten kasvaa selkään..
Hyvä pyörä, parempi mieli.