Kirjoittaja Aihe: Hitsausta Tampereen lähistöllä.  (Luettu 9510 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Hitsausta Tampereen lähistöllä.
« Vastaus #15 : Toukokuu 21, 2016, 20:34:48 ip »
http://mrmooremotorcycles.com/
Hitsannut ja sorvannut mulle monenlaista osaa. Lempäälän Kuljussa. Vastapäätä Ideaparkkia moottoritien länsipuolella paikallistien varressa.

Poikkesin tänään mrmoorella ohimennen. Tuli samanmoinen fiilis mitä ennen oli kun käveli MotoItalian ovesta. Semmonen että "täälä tiedetään mitä tehdään ja myydään". Hienoa että tuollaisiakin pyöräkauppoja vielä on.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Hitsausta Tampereen lähistöllä.
« Vastaus #16 : Toukokuu 22, 2016, 00:22:43 ap »
Olen siinä ymmärryksessä, että ko pajan ei tarvitse edes mainostaa palveluitaan, vaan näytöt myyvät.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Hitsausta Tampereen lähistöllä.
« Vastaus #17 : Syyskuu 18, 2016, 21:33:53 ip »
Lainaus
Nykyään käytetään yleisesti vaimennuksessa ääntä absorpoivaa menetelmää. Aiemmin pelkästään kammiovaimennusta
Tämän kesän ajot ovat jääneet vähille, mutta ne ovat kertyneet kolmella eri absorptiovaimentimella:
Akrapovic, titaani, pituus 54 cm (Aprilia, V2, 1000 ccm)
Bos, hiilikuitu, pituus 35,5 cm (Guzzi, V2, 1100 ccm)
Mistral, hiilikuitu, pituus 42,5 cm (sama Guzzi)

Mielenkiintoista... omaan korvaan sopii ehdottomasti parhaiten pitkä ja avoin absorptiovaimennin. Täydellinen vastakohta heikolle paukkuvalle vaimennukselle. Jymisee, ei pauku. Pituus korreloi suoraan sen kanssa, minkälainen ääni kuuluu kun läppiä avaa enemmän. Pienellä avauksella kaikki toimivat hyvin. Lyhin "avoimella" dB killerillä metelöi enemmän kun pisin ilman killereitä. Mitä lyhempi, sen enemmän "papattaa" kun kaikki on asennossa "auki". Mistraliin kun laittaa mukana tulleet killerit (e -hyväksytty malliin V11) niin johan...tuollaista en ollut ennen kuullutkaan. Ei kuulu kun kytkimen kalkatus ja venttiilikoneiston napsutus...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2016, 13:00:17 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Hitsausta Tampereen lähistöllä.
« Vastaus #18 : Syyskuu 18, 2016, 22:15:58 ip »
Harmitti kun lauantaina oli kaksi tapahtumaa samaan aikaan enkä ehtinyt kuin toiseen. MrMoorella kun olisi ollut Milwaukee 8 -malliston koeajopäivä. Ehken keväällä pääsen koittamaan mitenkä amerikanmalmi liikahtaa. On alkanut kiinnostamaan. Eivät kuitenkaan vielä ole laittaneet nokka-akseleita kansiin mutta neljä venttiiliä on per kansi sekä tasapainotusakseli lohkossa. Voi käydä tasasasasaisesti.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Hitsausta Tampereen lähistöllä.
« Vastaus #19 : Syyskuu 25, 2016, 22:46:54 ip »
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/harrikka-sai-taysin-uuden-moottorin--tehoa-loytyy-aivan-uudella-tavalla/2LFiRQJw
Jo vanha uutinen, mutta luulisi että Guzzinkin kannattaisi vähentää värinöitä niin että soundit tai fiilis eivät muutu? Miten lie Ducatin V2, Rotaxin V2 malleissa oli jo alun perin 2 tasapainotusakselia.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Hitsausta Tampereen lähistöllä.
« Vastaus #20 : Syyskuu 28, 2016, 14:50:13 ip »
Teknisellä toteutuksella saadaan tärinä ja tutina pois kuljettajan ulottuvilta.
Hyvänä esimerkkinä 1400 -sarja. Moottori vatkaa mitä vatkaa mutta kuljettaja huomaa sen vain tyhjäkäynnillä.
Miten sitten keveämmillä malleilla joita tehdas mahdollisesti jatkossa tekee.

En näe syytä miksi Guzzin 90-asteisen V2-moottoriin tarvittaisiin tasapainotusakseli. Ei se sentään niin kovasti tärise.
Lievä tutina kuuluu mielestäni asiaan. Kyseisen moottorityypin ominaisuutena pidetään sen kykyä tasapainottaa suurin osa tärinöistään sisäisesti.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Hitsausta Tampereen lähistöllä.
« Vastaus #21 : Syyskuu 28, 2016, 15:06:13 ip »
Rotaxi ja HooRee on vajaakulmaisia, siksi tarvivat balanssoimista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.