Kirjoittaja Aihe: V11 & Luciano Marabese  (Luettu 32910 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
V11 & Luciano Marabese
« : Elokuu 17, 2015, 00:01:06 ap »
Seuraavassa Motorrad Magazin MO –lehdessä (9/2015) kuuluu olevan kaksi sivua vihreästä V11 mallista (-99). Aloittaa Youngtimer –osion lehdessä.

-   edustaa mallisarjaa, jollaista ei ole enää Guzzin ohjelmassa
-   mielenkiintoinen vaihtoehto harvinaiselle ja kalliille RnineT:lle
-   avantgarde Cafe Racer
-   alkaa olla viimeinen hetki hankkia hyvin pidetty yksilö

Design on Luciano Marabesen käsialaa, kuten V10 Centauro, Breva ja Griso. http://archivio.animaguzzista.com/maestri/marabese/marabese.htm (-02)
Google kääntäjällä joitakin sitaatteja:
Vaikka olen suunnitellut Aprilialle, Laverdalle jne ja minulla on ollut kolmekymmentä eri pyörää Guzzi on ikuisesti sydämessäni. Moto Guzzi oli kaikkien yläpuolella, en osaa selittää… V11 oli oma ideani, esittelin sen Guzzille ilman että työtä oli tilattu minulta. Se oli tehty intohimolla ja siitä tuli kaunis vihreä, punainen runko. Älkää kysykö mielipidettäni myöhemmistä väreistä… moottoripyörän on oltava kaunis kokonaisuudessaan, jos muuttaa värin se menettää kauneutensa. Kysymys: ”Runko on sellainen että pyörä ei tahdo aina mennä suoraan...” Jos projektin johtaja oli suunnitellut vain traktoreita…ymmärrättehän… Jokaisessa Guzzissa on oltava yhteinen punainen lanka. Olisimme myös suunnitelleet uuden V8:n… teimme paljon mukavia pikku asioita, Guzzihan valmisti kaikenlaisia pyöriä. Voxan Roadsterin suunnittelijan Sacha Lakic:in mielestä V11 ja Monster 916 kuuluvat top kolmoseen kaikkein kauneimmissa pyörissä…
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2021, 21:25:15 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #1 : Elokuu 18, 2015, 17:56:06 ip »
No nyt paljastui että tätä malliahan on korjattava päivät pääksytysten, juuri itse huomasin että kuluttaa erityisesti takarengasta, jos ajaa. Täällä tulikin jo lehdistön mielipide: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5520.15.

V11lemans.com palstallakin kirjoitteleva nimimerkki "luhbo" Saksasta on pyynnöstä avautunut huoltotarpeista (Ur-V11, juuri tuo ylemmän kuvan vihreä):

- ja vasta 200.000 km ajettu -

(vapaa käännös)
"Mitäpä tähän sanoisin, sen on kuljettava itse, minä käännän vain kahvaa.
Tähän mennessä on tarvittu: 125.000 kohdalla nokka-akselin hiominen ja kovuuskäsittely, nostimet vain hiottiin, uudet männänrenkaat. Kannet vaihdettiin myös kun sattui sopivat juuri ystävänkauppaa kohdalle. 150.000 kohdalla meni laakeri vaihdelaatikon takakannesta (piti ääntä). Pyöränlaakereita eteen ja taakse on vaihdettu säännöllisesti. Yksi lataussäädin ja akku, 2 tai 3 hiilet starttimoottoriin, ohjausvaimennin. Niin ja kampikammion hengityksen letku 75.000 kohdalla. Yhdet imukurkkujen kumit, epämääräinen määrä lamppuja ja paljon renkaita...  Näin ne vuodet vierivät... Öljynä Liqui Moly jossa MoS2 lisäaine. Huoltotuki on jossain tallissa, sen kanssa särkee vaan selkänsä..."
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2015, 23:54:01 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

MattiK

  • Viestejä: 34
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #2 : Elokuu 24, 2015, 16:31:24 ip »
Mistä johtuu näiden pyörien tyhjäkäynnillä koliseva ääni?

https://www.youtube.com/watch?v=uTQ2THWnSgk
https://www.youtube.com/watch?v=tG2aLQaGUbk


Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #3 : Elokuu 24, 2015, 16:53:46 ip »
Youtuben ääniraita ja kameran mikki eivät välttämättä välitä samaa äänimaisemaa kuin livenä. :-\
Enkä ole paljon V11 kalkatusta kuunnellut, muut kommentoi lisää, mutta kytkimen kalkatus lienee kyseessä.
Lisääkö läppien huono balanssi kuinka paljon V11:a kytkimen ja vaihteiston ääniä joutokäynnillä?
Sohc van Helmi.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #4 : Lokakuu 26, 2016, 22:49:46 ip »
Luciano Marabese, V11, Breva ja Griso -suunnittelija on siirtynyt yläkerran orkesteriin.
http://www.dueruote.it/notizie/attualita/addio-a-luciano-marabese

Saksan V11 palstalta (myös kuva, LeMans on siinä "täytteenä"): "Centauro oli myös Marabesen ehdotus - design, joka kiihdyttää mieliä vielä 2 vuosikymmenen jälkeen.  Siinä Luciano muunsi hienosti BOT kilpapyörän matkasporttiseksi muskelipyöräksi."
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #5 : Huhtikuu 27, 2017, 23:38:50 ip »
Englanninkielisellä V11 palstalla oli kuva Marabesen luonnoksista V11 mallin kokokatteeksi "siitä tuli vihreä, punainen runko. Älkää kysykö mielipidettäni myöhemmistä väreistä… moottoripyörän on oltava kaunis kokonaisuudessaan".
V11 - it defines you.

JBJ

  • Viestejä: 24
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #6 : Huhtikuu 28, 2017, 20:05:20 ip »
Youtuben ääniraita ja kameran mikki eivät välttämättä välitä samaa äänimaisemaa kuin livenä. :-\
Enkä ole paljon V11 kalkatusta kuunnellut, muut kommentoi lisää, mutta kytkimen kalkatus lienee kyseessä.
Lisääkö läppien huono balanssi kuinka paljon V11:a kytkimen ja vaihteiston ääniä joutokäynnillä?

Vastoin tapojani täytyy taas sortua tänne somen maailmaan koska luulen tästä jotain tietäväni.
Tässä joku aika sitten hankin V11 LeMansin talliin seisomaan ja kun sen kotona ensi kertaa käynnistin (tapanani ei ole koeajaa tai käynnistää pyöriä ennen ostoa...) niin kolina oli aivan hirveä! Vaikka Guzzeja on mulla ollut reilut 35 vuotta niin olihan se yllätys! Tuo videon ääni on hyvinkin siedettävä. Tallissa on myös Ducati 999 kuivakytkimellä mutta se käy hyvinkin sivistyneesti Guzziin verrattuna... Guzzilla on todistettavasti (Nurmen Maken huoltama ja Moto Italian maahantuoma) ajettu alle 35tkm.
Aukihan se piti ottaa ja selvisihän sen äänen alkuperä. Kytkimen keskiöratas oli totaalisen loppu. Spoorien harjat olivat teräviä kuin partaveitsi.
No, uutta tilaamaan... Helpommin sanottu kuin tehty. SteinDinse (mm.) kyllä mainostaa ja myy kytkinsarjaa myös V11-malliin mutta se ei vaan valitettavasti sovi. Massalevyt kyllä sopii mutta keskiö ei. Jostain syystä Luigi on päättänyt tehdä V11 mallin ihan oman keskiön.
Kokemuksesta tiedän että oikean kytkimen keskiörattaan löytyminen on, sanoisinko, haastavaa. Sekin löytyi lopulta ja maksoikin vaan rahteineen reilut 200,- euroa.
Ei muuta kun pyörä kasaan ja käyntiin.
Ja kas peijakasta! V11 käy erinomaisen sivistyneesti ilman mitään, siis oikeasti ilman mitään! mekaanisia ääniä!
Myös kytkin toimii pehmeästi.
Nyt se myös pysyy kunnossa kun tuolla tallissa rivissä ajamattomana seisoo varmaankin seuraavat kymmenen vuotta...
Terv. Jussi


 

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #7 : Huhtikuu 28, 2017, 22:48:53 ip »
Omaani V11 Guzziin, kun M.Nurmi vaihtoi n. 30.000 kohdalla kaksilevyisen kytkimen, tuli vauhtipyörää lukuunottamatta kaikki uutta. Silti kalkatus on ollut aina ihan hirmuinen…
Lainaus
Luigi on päättänyt tehdä V11 mallin ihan oman keskiön
Koskee tuota 6-vaihteista laatikkoa, jota oli tietääkseni pelkästään V11 ja MGS-01 malleissa. Näitä kahta keskiöratasta näissä malleissa on ollut: GU01211640, 1-levyinen kytkin, GU04211600, 2-levyinen kytkin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2017, 23:57:55 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #8 : Huhtikuu 15, 2021, 12:58:39 ip »
[V11LeMans.com -palstalta]
Ylin ensimmäinen kuva: V11 -suunnittelijan, edesmenneen Luciano Marabesen johdolla tehty V11 Sport prototyyppi.  Näyttää siltä että 1100Sport osia oli käytetty paljon: 5 vaihteinen laatikko, vaijerivälitys kahvaan, perä ja takahaarukka, jne.

Centauron ja V11 kerrotaan olleen viimeiset, jotka Marabese suunnitteli täysin itse, myöhemmät olivat toimiston käsialaa hänen johdollaan. Molemmilla "omilla" oli vanhat esikuvansa.
V11 = Gambalungino racer 1951 (tankki erityisesti), Centauro = Dondolino 1946-51.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2021, 17:12:53 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #9 : Huhtikuu 15, 2021, 13:35:03 ip »
Aiemmin oli juttua miksi jotkin mallit kalkattavat. Monessa malleissa kytkin kalkattaa erityisesti silloin kun kahvasta on vedetty.
Tyypillinen kalkatuksen lähde on myös jakopää. Ketjujakopää ei juuri äännä muutoin kuin kuluneena. Mutta ratasvetoinen jakopää sen sijaan kalkattaa joutokäynnillä runsaasti ja kovaa. Kun antaa kierroksia kolina loppuu mutta alkaa ulina. Suorahampaisuudessa suurin syy.
Venttiilikoneistokin toisinaan kalisee mutta se on lievempi melu eikä välttämättä johdu vääristä välyksistä vaan on ominaisuus.
Joutokäynnillä kalkattaa myös vaihteiston ensiörataspari. Ovat vinohampaisia 5-vaihteisissa. 6-vaihteisissa suorahampaisia. Sieltä kuuluu silloin kolinaa. Ajossa viheltää. Äänet ovat eri rakenteissa varsin tyypillisiä. Ääni on energiaa joten jonkin verran tehoa katoaa melun muodossa.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #10 : Elokuu 02, 2024, 16:39:13 ip »
Aikamoista että ei ole kiinnostusta noinkaan suuressa maassa (Saksa) 25v vanhaan 70.000 km ajettuun vihreään, HP siellä 3.289€.  Myyjä kirjoittaa että toimii hyvin, huollettu, katsastettu, harvinainen Magni -etukate, lämmitettävät kahvat.

(https://v11sport.de/viewtopic.php?p=142263#p142263)
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #11 : Elokuu 02, 2024, 21:17:41 ip »
Lämpimiä muistoja Centaurosta. Toki, kaikkien japsien jälkeen guzzismini aloittajapyörästä GT850 tuli pitkäikäinen käyttöpyörä. Ei kummoinen ajettavuudeltaan mutta vankka eikä jättänyt tielle.
 
Monta mallia on katsastettu. Tylsin lienee, omasta kokemuksesta, 1100 Breva. Erittäin toimiva, varma ja ketterä perusmatkapyörä. Suosittelen! Centauro oli jännin ja 1400 haastavin koska se käskee, joka kerta kun satulaan istun, pitkälle reitille. En ole, kuuden vuoden aikana, kyllästynyt kulkimeen.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #12 : Elokuu 08, 2024, 10:16:41 ap »
Aikamoista että ei ole kiinnostusta noinkaan suuressa maassa (Saksa) 25v vanhaan 70.000 km ajettuun vihreään, HP siellä 3.289€.  Myyjä kirjoittaa että toimii hyvin, huollettu, katsastettu, harvinainen Magni -etukate, lämmitettävät kahvat.

(https://v11sport.de/viewtopic.php?p=142263#p142263)

Heino peli, mutta etukate on kyllä, kröhöm.., mielipiteitä jakava. Omaan silmään aivan liian korkea ja korkealla. Toki tuon taakse pystyisi minunkin kaltainen jäykkäselkä viikkaamaan itsensä suojaan viimalta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

@

  • Viestejä: 552
  • Death to Stock
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #13 : Elokuu 09, 2024, 12:35:24 ip »
Eipä tuo tuollaisena juurikaan silmää miellytä. Ei ole kuitenkaan yhtä ruma kuin Centauro.  :P

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: V11 & Luciano Marabese
« Vastaus #14 : Marraskuu 29, 2024, 22:32:27 ip »
V11 mallin KR-sarjan pyörissä on kytkinkopan yläpuolella rungossa korvake erilliselle kiinnityslevylle. Sitä ei ilmeisesti ole Moto Guzzin toimesta kuitenkaan
tuotannossa aikoinaan asennettu. Korjausohjeeseen ja varaosakirjaan se on mennyt näkyville.
Kysymyksiä on:
-onko joku ko.levyn nähnyt tai omastaan sen löytänyt?
-onko käsitystä miksi on jätetty V11 malleista pois?
-aiemmissa malleissa missä on samantyyppinen spine-runko, pitäisi myöskin kyseinen kiinnike löytyä mutta onko se asennettu?
Sohc van Helmi.