Kirjoittaja Aihe: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko  (Luettu 13856 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #30 : Elokuu 30, 2015, 21:20:55 ip »
On säätökahvat. Niistä saa säädettyä nakkisormille sopivan etäisyyden ja tartuntakohdan niin jarrulle kuin kytkimellekin.
CARC-mallien vaihteisto on jo hyvin sivistynyt: vapaa löytyy aina helposti eivätka vaihteet juurikaan kolahtele. Jos kolahtelee niin vikaa on etsittävä kytkimestä, sen käyttösysteemistä tai kuljettajasta. Välivapaata en ole kymmenen vuoden aikana onnistunut löytämään.
Viisivaihteinen laatikko on sitten ihan eri asia. Ennen nykyistä kuusivaihteista oli aiempi kuusivaihteinen josta itsellä ei ole kokemusta. Mutta kokemusta on sitäkin enemmän viistohampaisista viisivaihteisista ja hieman suorahampaisestakin. Niiden käyttö vaatii napakkaa mutta päättäväistä otetta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #31 : Elokuu 30, 2015, 21:47:28 ip »
Eikös tuo loota ole toiminnaltaan sellainen, ettei välivapaan pitäisi olla mahdollinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #32 : Elokuu 31, 2015, 11:03:26 ap »
Lainaus
ettei välivapaan pitäisi olla mahdollinen
Eroavuutena vanhempiin vaihteistoihin CARC-mallien vaihteensiirrossa on mekanismi joka saattaa vaihteen perille kunhan vaihdevivulla on näytetty suunta että mihin päin vaihdetaan. Toimii todella napakasti se. Ja poljin on kevyt käyttää verrattuna aiempiin ratkaisuihin. Nykyaikainen ja täysin kilpailukykyinen vaihteisto käytöltään verrattuna muihin merkkeihin.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #33 : Syyskuu 01, 2015, 11:11:54 ap »
Kävin Eilen 1100 Brevalla kierroksen maaseudulla ja kuuntelin erityisesti vaihteiston ääniä. Kyllä kuusivaihteinenkin osaa joka vaihteella oman soundinsa muodostaa. Toistaiseksi ääntäminen on varsin vähäistä eikä kilometrjäkään ole kuin noin 80.000 takana. Olisi harmillista jos sillä osastolla olisi jo tässä vaiheessa havaittavissa kulumaa.

Lainaus
jos "nykyaikaisempaa" välillä joutuu pinseteillä ja suurennuslasilla käyttämään...
Kyllä isokin saapas mahtuu CARC-mallin säädettävän vaihdepolkimen alle. Lisäksi liikkeet ovat varsin paljon pidemmät kuin muissa merkeissä mutta lyhyemmät ja täsmällisemmät kuin viisivaihteisten poljinliikkeet. Jälkimmäisessä liikerataa pidentää ja voiman tarvetta lisää vielä vaihteiston ulkopuolinen välitysmekanismi välyksineen ja kitkoineen. Mutta vanhemmasta kuusivaihteisesta ei ole kokemusta kuin sen verran mitä ole joskus niiden uutuuden aikoihin koeajanut. Mutta siinä suhteessa ei mieleen ole jäänyt mitään hankaluutta vaihtamisessa.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #34 : Syyskuu 01, 2015, 12:56:51 ip »
Tuo vanhemman kutosen poljin oli ainakin pikkulohkon lyhyeen polkimeen verrattuna ok. Olen silloin joskus ajanut moista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.