Kirjoittaja Aihe: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko  (Luettu 13866 kertaa)

Stilo

  • Viestejä: 7
Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« : Elokuu 09, 2015, 21:17:14 ip »
Tuli ostettua tuollainen pois kuleksimasta viimeviikolla. Käytiin sitten rouvan kanssa testaamassa sitä Trollstigenilla. Ykkösvaihde on makuuni ihan liian "pitkä". Saisiko tuota kohtuukustannuksin lyhennettyä? Ei haittaa vaikka kaikki välitykset muuttuisivat. Lähinnä tulee mieleeni perävälityksen vaihto, lieneekö mahdollinen CARCissa? Ensiövälityksen vaihto lienee työläämpi.. Entäs jos tilaisi ulkomailta Norgen 6-lovisen laatikon(siinähän olisi ensiövälitys sopivampi), meneekö heittämällä paikoilleen? Myös kytkin alkoi vingahtelemaan pahaenteisesti, muutamassa spinnissä haiskahti, mutta ei muuten vaikuta luistavan. Lieneekö ääni pahasta?

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #1 : Elokuu 10, 2015, 07:54:20 ap »
Hmmmm. Ykkösvaihteen pikkupyörä täytyy olla ryhmäpyörässä. Silloin ykkösen hidastaminen on aikas työläs operatsiooni. En ole kuullut, että Carc -periä olisi tehty useilla välitysssuhteilla, mutta se ei suinkaa tarkoita, etteikö niitä silti olisi olemassa. Perävälityksen vaihto ei ole isokaan homma, mutta jos välitystä tihentää tuntuvasti, niin että ykkönen hidastuu tuntuvasti, niin viitonen hidastuu prosenttuaalisesti samassa suhteessa ja saattaa alkaa tuntua pahoin lyhyeltä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #2 : Elokuu 10, 2015, 08:32:18 ap »
Pitäis sen kuusivaihteisen mennä suoraan. Sama kardaani ainakin on molemmissa. Perävälitys on sama molemmissa malleissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #3 : Elokuu 12, 2015, 11:01:05 ap »
Tämä ei liity mitenkään Brevan vaihde välityksiin mutta saattaa auttaa samassa asiassa:
Moottorinohjauksen optimointi. Kulutus jopa pienenee mutta kulku paranee.

Jos oikein voimaa haluaa, kulutuksen kustannuksella toki, saa Brevan nostamaan etupyörää ilmaan ykkösvaihteella kaasua kääntämällä kunhan polttoaineen syöttö ja ja sytytysennakko on oikein ohjelmoitu. Mutta se ei liene tavoite tässäkään tapauksessa.

Pakoputkistoa tai ilmansuodatusta ei tarvitse (ei pidä) muttaa eikä mitää lisälaitteita hankkia. Jos näin on kuitenkin jo menetelty mutta moottorinohjausta ei ole päivitetty muutosten tasolle voi paluu alkuperäisratkaisuun parantaa ominaisuuksia. Esim väljä tarvikepakoputkisto heikentää vääntömomenttia.

On hyvin tunnettua että Breva ja sen sisarmallit ovat "köyhdytettyjä" alakierroksilla mutta "vanha" potentiaali on kuitenkin jäljellä kunhan sen kaivaa esiin. Suosittelen tutustumaan Työkalupalstalla oleviin GuzziDiag- ja TunerPro -keskusteluketjuihin.


Stilo

  • Viestejä: 7
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #4 : Elokuu 13, 2015, 12:10:18 ip »
Täytyy tutkia vielä Breva 5v ja Norge 6v laatikoiden välityssuhteita. Toki lisääntyvä alavääntö helpottaa hidasajoa niin jonossa kuin neulansilmämutkassakin. Kiitos moottorinohjauksen optimointivinkistä täytyy sitäkin tutkailla, osat mopossa näyttäis olevan vakiomallia.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #5 : Elokuu 13, 2015, 12:15:33 ip »
Täytyy tutkia vielä Breva 5v ja Norge 6v laatikoiden välityssuhteita. .

Hä? Mikä 5v?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #6 : Elokuu 13, 2015, 12:42:05 ip »
Vaihteita, ei venttiilejä  :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #7 : Elokuu 13, 2015, 12:46:33 ip »
Koskas 1100 brevaa on muka tehty 5v laatikolla?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #8 : Elokuu 13, 2015, 12:53:27 ip »
2007. Kuitenkin 850 ilmoitetaan tuolloinkin kuusivaihteiseksi..?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #9 : Elokuu 13, 2015, 12:59:29 ip »
Paitsi että osamanuaalia lukemalla löytyy kuusi vaihdetta siitäkin? Eli 2005-2007 mallista.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #10 : Elokuu 13, 2015, 13:00:38 ip »
Kaikki CARC peräiset on 6 vaihteisia.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #11 : Elokuu 13, 2015, 13:06:33 ip »
Näkyis kutosessa vaan olevan eri välitys 24x30 vs. 25x29.
Tuo 2007:n viisivaihteinen löytyy pikaisella googlauksella esim Bikez.com pyöräluettelosivulta Breva V1100:n kohdalta.


off-topic;
Se on välillä tuo oikoluku vähän pielessä, jostain kuvittelin viisivaihteisen tähän seokseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Stilo

  • Viestejä: 7
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #12 : Elokuu 13, 2015, 14:39:52 ip »
Juu vm 2007 on ainoa jolloin laittoivat 5v laatikoita näihin, 2008 palasivat takaisin 6v laatikkoon.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/moto%20guzzi/moto_guzzi_breva_v_1100ie%2008.htm

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #13 : Elokuu 13, 2015, 15:47:17 ip »
No jopas. Kumma ettei mistään löydy tietoa tuosta 5v laatikosta. Ei varaosamanuaaleista, ei mitään. Ei tehtaan esitteistä ja omistajan käsikirjakin puhuu 6 vaihteesta. Enskavälyt on alkupään brevoissa olleet pisemmät, se on ollu tiedossa mutta että välillä vuosi 5v on kyllä ihan uutta. Pakko kait uskoa jos jollain semmonen on.

Ameriikassa ovat kumminkin olleet kuusvaihteisia myös 2007: http://www.totalmotorcycle.com/photos/2007models/2007models-MotoGuzzi-Breva1100.htm
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Breva 1100 -07 ja 5v laatikko
« Vastaus #14 : Elokuu 13, 2015, 17:00:40 ip »
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99