Tietämättä tarkemmin Stelviosi mallia voin arvata että ECU IAW5AM on rungon etuosassa ohjausakselin takana ja siinä on kaksi mekaanisesti lukittavaa sarjaliitintä. Laite on pienikokoinen josta liittimien koko yhteensä on liki itse laitteen kokoinen. Jos kapineen päällä ja liittimien mekanismeissa on likaa on ensin koitettava saada lika pois ettei sitä mene liittimien sisään avatessa eikä hennot muovipidikkeet hajoa avatessa. Liittimissä on mekanismi jota käännettäessä se vetää liitoksen auki ja vapauttaa sen. Myös kiinnitys tapahtuu liittimen mekanismia hyödyntäen.
Jos jostain odottamattomasta syystä liittimeen on päässyt kosteutta voi sen sisään syntynyt hapettumia. Ne pitää poistaa erityisellä liittimien puhdistukseen tarkoitetulla puhdistusaineella. Puhdistuksen ja kuivauksen jälkeen liitin käsitellään tarkoitukseen valmistetulla liitinsuoja-aineella. Tavallista CRC:tä ei pidä käyttää vaan vain tarkoituksenmukaisia aineita.
On hyvä myös selvittää miksi liittimeen on päässyt kosteutta: onko tiivisteissä vikaa, onko pyörää pesty painepesurilla tai onko se ollut muutoin alttiina kosteudelle tavallista enemmän vai kaikkia näitä yhteensä.
Toki vika voi olla muuallakin. Johtosarjassa, katkaisimissa, virtalukossa, jne.
Liitteenä kuva ECUsta.
Suosittelen hankkimaan itselle korjaamokäsikirjan ja osakuvat niin pyörän anatomia selviää parhaiten.
http://guzzitek.org/gb/accueil_gb.htm Työkaluosiossa on selvitys miten käyttää diagnostiikkaohjelmia omalla tietokoneella.