Kirjoittaja Aihe: Noviisi ihmettelee.  (Luettu 21447 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #45 : Elokuu 03, 2015, 20:45:25 ip »
Ajele (ajelkaa) iltakaffille tulevana keskiviikkona Alavuden apsille vaikka joskus klo 20.00 jälkeen, saattaa sielä joku guzzi olla pihassa. Minä varmaan ainakin poikkeen.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Calihanski

  • Viestejä: 3
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #46 : Elokuu 04, 2015, 09:46:21 ap »
Jos ei mitään yllättävää estettä tule niin olen paikalla.

kalina

  • Viestejä: 45
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #47 : Tammikuu 06, 2016, 17:17:37 ip »
Jatkanpa tästä huohotus asiasta. Eli kampikammion huohotin lähtee omassa pyörässäni jakopäänkotelon oikeasta yläreunasta, kuulatakaiskun kautta. Siitä noin 15 mm. letkulla emäputken etuosaan alakautta. Vähän tämän letkun etupuolelta lähtee noin 8mm. Letku imukoteloon johon se liittyy nipalla jonka sisähalkaisija on viisi milliä. Lisäksi emäputken takaosassa olevan poikkiputken oikean ja vasemman pään lähellä on eteenpäin suuntaavat nipat joista lähtee 8 mm. Letkut venttiilikoppiin. Mielestäni tuo liityntä imukoteloon tuntuu aika pieneltä?  Paljonkohan tuolla emäputken sisällä on tota veden ja öljynsekaista Guzzimönjää? Yritämpä pestä porakonepumpulla.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #48 : Tammikuu 06, 2016, 17:36:57 ip »
Tarkoitanet selkäputken takaosan poikkiputkea? Emäputki on se jossa on ohjauslaakerit ja johon runkoputket eri suunnista liittyvät.
Sen pikkuisen putken on tarkoitus pitää pientä alipainetta selkäputken ja sen poikkiputken sisällä ja vetää ilmakoteloon ns. huohotushöyryt. Selkäputken sisällä öljyhöyrystä ja muista roiskeista takaisin nesteeksi palautuva öljy valuu hiljalleen takaisin käyttöön kahta letkua myöden sylinterikannen sisäreunoissa olevien liitosten kautta.

Ei ole ollenkaan haitaksi puhdistella tai vaihdella huohotinletkuja koska tukkeuma väärässä paikassa voi aikaansaattaa että pitää purkaakin hieman enemmän. Esimerkiksi kampiakselin takapään tiiviste voi pullahtaa irti. On toki harvinaista mutta on tapahtunut. Yleisempää on että öljyä on imukotelossa reilummin ja sen huomaa ajossa kun ei peileistä näy mitään.

Vuosien saatossa on ollut monenlaista järjestelyä mutta selkäputken toiminta Tonti-rungossa on ollut kokolailla samanlainen kautta aikojen. Huohotin- ja paluuletkujen paikkoja on ollut missä milloinkin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #49 : Tammikuu 06, 2016, 18:11:47 ip »
Noita letku kannattaa muutenkin vähän silmäillä. Pienikin vuoto niissä, sotkee ihan älyttömästi moottoriosastoa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

kalina

  • Viestejä: 45
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #50 : Tammikuu 06, 2016, 20:00:13 ip »
Joo. Menee vaihtoon osapuilleen kaikki kumiosat.