Kirjoittaja Aihe: Noviisi ihmettelee.  (Luettu 21418 kertaa)

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #15 : Heinäkuu 29, 2015, 09:20:01 ap »
Vai lahkeet rasvassa. Tätähän ei evTimon mukaan tapahdu kuin vitjavetoisissa.  :D ;D ;D

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #16 : Heinäkuu 29, 2015, 11:39:36 ap »
No Nyt alkaa olla katu-uskottavuutta. oikean lahje oli eilen kotia tullessa polvea myöten öljyssä.... venttiilikopan tilke antoi periksi rekkaa ohittaessa. tuntuivat olevan kovin löyhällä nuo kopan ruuvit.
Vaan eipä hätää, hyllykalliolta tuli pikakuljetuksena 1200 sportilla uudet tiivisteet ja konsultti. ;) Kiitoksia. On kuulemma ollut tätä vaivaa liikkeellä, tarttuukohan tauti osien mukana?

Ja juuri kun laitoin sulle yksityisviestissä että venttiilikopan kannentiiviste ei ole antautunut sitten vuoden 2007 Norjan matkan. Tosin silloin vuorossa oli vasen sylinteri joka likas minun lahkeeni. Sanomatta olis aina paras. Tai sitten guzzi aina koettelee alkuunsa uutta omistajaansa... :) Niissä ruuveissa on vissin jokin tietty momentti mihin ne pitäs vääntää...?
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #17 : Heinäkuu 29, 2015, 12:03:40 ip »
Kymmenisen Nm.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #18 : Heinäkuu 29, 2015, 13:47:54 ip »
Lainaus
antautunut sitten vuoden 2007 Norjan matkan
Eikös ne avata keskimäärin kerran vuodessa ja vaihdeta tiivisteet kun venttiilien säätö tarkistetaan? Että eri tiivisteet olivat silloin 2007? Vain onko peli juuri vaihtovuoden (2006) malleja niin että sinä on vielä hydrauliset nostimet eikä tule koppien irrotusta ollenkaan...
V11 - it defines you.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #19 : Heinäkuu 29, 2015, 14:42:58 ip »
Lainaus
antautunut sitten vuoden 2007 Norjan matkan
Eikös ne avata keskimäärin kerran vuodessa ja vaihdeta tiivisteet kun venttiilien säätö tarkistetaan? Että eri tiivisteet olivat silloin 2007? Vain onko peli juuri vaihtovuoden (2006) malleja niin että sinä on vielä hydrauliset nostimet eikä tule koppien irrotusta ollenkaan...
eli 2006 malli kyseessä, kyllä tiivisteet on aina vaihdettu joka määräaikaishuollossa. Muistaakseni Wikctröm kertoi joskus,että tiivistemateriaali olisi vaihtunut erilaiseksi ja sitä myötä heikommaksi...en toki tarkoittanut,että paikallaan olisi yhä vuonna 2007 vaihdetut tiivisteet :)
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #20 : Heinäkuu 29, 2015, 19:41:43 ip »
Sielä oli muuten erilaiset tiivisteet eri puolilla. Vasemmalla, siis se joka ei vuotanut, oli ainakin osa ruuveista löyhällä. Reunoilla kireet, keskellä löysät. Nyt on molemmin puolin uudet ja vähän paksummat tilkkeet.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #21 : Heinäkuu 29, 2015, 20:04:18 ip »
Kirjoitin venttiilikoppatiivisteaiheesta omia kokemuksiani: http://www.motomatti.fi/2015/07/guzzin-venttiilikoppain-oljyvuodot.html

latimo

  • Viestejä: 31
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #22 : Heinäkuu 30, 2015, 00:28:23 ap »
Ostin oman stonen 10v sitten ja nyt ajettu arviolta about 130thkm. Olen kattonu ventiilit kerran vuoteen ja kertaakaan en ole vaihtanu tiivisteitä, mutta tippaakaan ei ole ollu tänä aikana vuotoa,enkä ole myöskään käyttäny mitään tiivistemassoja ym tököttejä.
Sopiva kiristys ranteella ja se on siinä.
Uuudet kuusiokolot oon pari kertaa vaihtanu... Missä vika? ;D

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #23 : Heinäkuu 30, 2015, 10:07:29 ap »
Jep. Vähän outo homma tuo öljyvuoto koppatiivisteistä. Itsellä reilut 30 kesää Guzzilla eikä yhtään öljyvuotoa miltään tiivistepinnalta. Viisi erilaista isolohkoa ollut ajossa tuona aikana.
Joku tuossa teknisessä puolessa tai tiivistemateriaaleissa täytyy olla syynä. Ruuvien kiristäminen kun ei ole mitään rakettitekniikkaa. Ranteella ja ristiin mahdollisimman monivaiheisesti.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #24 : Heinäkuu 30, 2015, 10:18:50 ap »
Ei mullakaan nuo ole viidessä kesässä vuotaneet. On ollut samat tiivisteet koko ajan. Tiedä miten pitkään ollut edellisillä omistajilla nuo samat. Noissa lukee yhä tiivistepinnassa Victor Reinz, eli valmistaja.
Vaihdan vasta kun tarvii (uudet olleet hyllyssä neljä kesää).
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #25 : Heinäkuu 30, 2015, 11:48:16 ap »
Kehkeytyiskö painetta kopan alle ? Ajoin syksyllä pari viikkoa revenneellä tiivisteellä (ruskea) , jonka laitoin huolella paikalleen ilman liimoja kun venttiilien tarkistuksessa repesi. Ei vuotanut lainkaan. Keväällä uusin vihreisiin ja aina on ruuvit olleet melko kevyellä rannemomentilla kiinni.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #26 : Heinäkuu 30, 2015, 11:51:58 ap »
Silloin on joku tukossa. Omaa saa rankaista ihan reippaasti radalla ja huohotus työntää vaan öljyvaahtoa huohotusletkusta, ei kopan välistä. Eli lienee ihan maksimi paineenvaihtelu.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #27 : Heinäkuu 30, 2015, 11:59:09 ap »
Mulla on semmonen kutina tuosta kopan vuotamisesta että se olisi enempi näitten uudempien, kaksitulppaisten 1100/1200 ongelma?  Niinkun on tuo "kalinankin" kali. Ja moni muu mitä näitä juttuja nyt on kuunnellut. Breevaa yms. Näytti olevan huohottimenkin paikka vaihtuneen mitä vanhoihin vertaa. Liekö jotain yhteyttä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #28 : Heinäkuu 30, 2015, 12:59:12 ip »
Minulla tuo tiivistejuttu tuli reissulla aikanaan molemmin puolin. Uusi tiiviste oli paksu vihreä sen ohuen tilalle. Pultit järjellisesti rannemomentilla. Eikä sen koommin ole öljyä pruiskunnut. En oikein lähtisi ns. vikaa muualta etsimään. Vaikka, mistäs minä sitä tekniikkaa niin tietäisinkään...  ???

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Noviisi ihmettelee.
« Vastaus #29 : Heinäkuu 30, 2015, 13:27:31 ip »
Joo, ei varmaan kannata ylireakoida. Motomatilla oli hyvä juttu blogissaan ja vihreitä tiivisteitä saa ainakin GuzziBitsistä (linkki) pienin toimituskuluin, jos ei R.M.Heino ole lähettyvillä. Keväällä kun tilasin tiistaina, niin oli postilaatikossa perjantaina. Tiivisteiden materiaalista oli silloinkin höpinää: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5446.0
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)