Kirjoittaja Aihe: Breva 1100 FK-202 Biketeam Vantaa  (Luettu 9383 kertaa)

vepu

Vs: Breva 1100 FK-202 Biketeam Vantaa
« Vastaus #15 : Heinäkuu 14, 2015, 23:07:05 ip »
Asennusvirhe? Vedetty esim sähkökoneella eka ruuvi kireälle ja tämän jälkeen loput yksitellen.

Olipa järjestys nyt mikä tahansa niin molemmat on hoidettu arvovaltaisella merkkihuollolla. Jälkimmäisessä vaihdossa siis vieläpä eri korjaamoilla ja sillä vihreällä olevinaan "laadukkaammaalla" tiivisteellä

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #16 : Heinäkuu 15, 2015, 07:14:38 ap »
Taisin aikoinani olla ensimmäisten joukossa tässä venakopan jutussa. Öljyä pruiskusi oik. lahkeelle ihan kuin olisi ollut kettinkiveto. Oli liki ettei tullut housuun...
Ongelmaksi muodostui uudenmalliset ohuet tummat tiivisteet. Lieksassahan "avustettiin" yhden gruppolaisen Norgen asiassa ja Yenkkilässä ovat tutustuneet samaan asiaan ja samalla tavalla. Kaikilla oli tiiviste samalla tavalla ja samassa kohdassa imeytynyt sisäänpäin.

Vaihdettuani vanhanmalliset paksut vihreät ongelma hävisi. Eikä asiaan ole tarvinnut sen koommin puuttua.
Kopan pultin kiristin "rannemomenttiin" ristikiristyksenä järjelliseen tiukkuuteen. Eka lenkin jälkeen vielä tarkistuskiristys.

En sitten tiedä auttaako tällainen ihan tavallinen perinteinen vaihto ilman mitään erikoiskikkailua ( liima tms. ) muille.  ???

Junkers

« Vastaus #17 : Heinäkuu 15, 2015, 23:46:08 ip »
Tätä venttiilikoppien tiivisteasiaa on puitu tuolla tekniikkapalstalla useammassakin ketjussa. Itse laitoin -99 Nevadaan tuollaiset tummanharmaat / mustat tiivisteet keväällä. Homman tein ihka ensimmäistä kertaa. Eivät ole ainakaan minulla vielä vuotaneet. Eilen ajoin täältä Turun nurkilta Hankoon ja takaisin  (350 km) eikä housuja kastelleet muut kuin kaksi sadekuuroa. Onkohan ongelma sittenkään tiivisteiden mallissa vai onko vain ollut huonoa tuuria / ongelmia asennuksessa. Tai sitten minulla on vain ollut hyvää onnea. Kun keskustelusta päätellen ongelmia on ilmennyt enemmän uudemmissa Guzzi-malleissa tulee mieleen sellainenkin kysymys, että onko venttiilikoppien suhteen tapahtunut jotain sellaisia muutoksia (esim. ohuempi ja vähemmän vääntöjäykempi rakenne), jotka helpommin aiheuttavat tällaisen vuoto-ongelman ?

egon

« Vastaus #18 : Heinäkuu 16, 2015, 07:47:59 ap »
Ainakin minun 2006 mallin Brevassa alkuperäiset venttiilikoppien tiivisteet ovat niin haurasta korppua, ettei niistä liikene juuri hyviä arviota. Tavallisesta tiivistepaperista leikattu tiiviste kestää useita avauksia ja sulkemeisia eikä kansien kirstysjärjestys tai momentti ole nööpön nuuka.

Tuon koejaetun Brevan vuodot ovat mielestäni sen kategorian asia, että myyvän liikkeen pitäisi viedä pyörän takaisin valtuutettuun huoltoliikkeeseen ja vaatia takuukorjausta.  Halvemmaksi tosi tulee vaihtaa paremmat tiivistet siihen vaikka iltahommina, alle puolen tunnin juttu.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2015, 13:40:05 ip kirjoittanut egon »