Kirjoittaja Aihe: Breva 1100 FK-202 Biketeam Vantaa  (Luettu 9388 kertaa)

vepu

Breva 1100 FK-202 Biketeam Vantaa
« : Heinäkuu 09, 2015, 13:43:17 ip »
Moi

Kaverini käy kuumana tähän yksilöön. Tarrat puhuvat että voipi olla Gruppolaisten ex-mopo kyseessä.
Onko jollain antaa yksilöstä tarkempia tietoja.
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/breva/1883856

Kaijus

Vs: Breva 1100 FK-202 Biketeam Vantaa
« Vastaus #1 : Heinäkuu 09, 2015, 18:54:28 ip »
Tervehdys Vepu,

minulla on edellisen omistajan yhteystiedot ja voin kysyä häneltä, onko hän halukas keskustelemaan kaverisi kanssa.
Palaan asiaan, jahka saan vastauksen.

Kaijus
jäsensihteeri
GMGF ry

vepu

« Vastaus #2 : Heinäkuu 09, 2015, 19:02:17 ip »
Kiva. Kiitos Kaijus. Voipi olla jopa parempi että keskustelee minun kanssa. Kaverini ei ymmärrä teknisistä asioista yhtään mitään ja ekaa pyörää tässä ostamassa. Olen jotenkin omituisesti sotkeutunut tähän vyyhtiin koska olen osasyyllinen hänen mopokuumeeseen ja joudun nyt kantamaan tätä raskasta taakkaa. Pikkasen olen ohjaillut hänen mielihalujaan mutta en tietenkään huonoon suuntaan :)

Kaijus

« Vastaus #3 : Heinäkuu 09, 2015, 20:14:16 ip »
Moi,

sain luvan antaa yhteystiedot, joten laitan ne sinulle yksityisviestinä kohta.

Kaijus

vepu

« Vastaus #4 : Heinäkuu 09, 2015, 21:29:59 ip »
Kiitos. Yhteyttä otettu ja dataa saatu. Mie arvasin että täältä ne omistajat löytyy. Tiä vaikka löytys enemmänkin yksilöstä tietoja :)

Kaijus

« Vastaus #5 : Heinäkuu 10, 2015, 17:12:24 ip »
Jäsenrekisteristä ei löydy tuosta pyörästä tai aiemmista omistajista jälkiä ajalta ennen tätä viimeisintä omistajaa. :(

egon

« Vastaus #6 : Heinäkuu 11, 2015, 11:49:33 ap »
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, niinkuin Pätkä sanoo Pekalle, mutta jos kaverilla ei ole paljon ajokokemusta, niin eka pyöräksi voisi olla parempiakin vaihtoehtoja. Suinkaan en tarkoita sitä, etteikö Breva olisi helppo ja yllätyksetön ajella, vaan sitä, että siinä on kyllä sen verran hotua, että mahdollisuus siihen, että kujettaja muuttuu ajoittain matkustajaksi, on olemassa. Tietenkin se riippuu paljon asenteesta. Meillä on frouva opetellut alkeita muutaman vuoden ER 5:llä ja jatkanut opintoja toistakymmentä vuotta Monster 900:lla, mutta edelleenkään ei fanita lähteä Brevalla yksin liikenteeseen.  Raskaassa pyörässä aina omat juttunsa.

Machiavelli

« Vastaus #7 : Heinäkuu 11, 2015, 23:55:33 ip »
   Vuosia sitten eräs duunikaverini totesi mulle että "sä olet raskas kuunnella mutta kevyt käsitellä", ollaan edelleen hyviä kavereita  ;)  Pätee varmaan ihan oikeasti isoon Brevaan... pikkuBrevan omistajana olen kerran ottanut ns. kylmät tyypit 1100:sta ja vaikutuin... enkä tarkoita korvavaikkua... no huhhuh, ala-arvoista lomahuumoria... by the way, samaa Brevaa olen kuolannut...
   Ja pettymysten voittokulku jatkuu... mökille sata taulussa mutsin (83v) ja tyttären kanssa... ruohonleikkuri esiin ja hommiin! Itseeni tyytyväisenä viimeisiä alueita leikkasin ja huomasin ettei vempele tottele ohjausta... no mikä hitto... toinen aisan kiinnityspiste oli murtunut ja mietin että eihän tuo ole isokaan homma...
   Purin puolet aisasta ja kun huomasin että koko leikkurin  alavaunu on aivan laho jäi kyseinen laite pihaan kuin Arttu Wiskarin Mökkitie -videossa... Niin että hyvää kesää kaikille Gruppolaisille!  ;)

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #8 : Heinäkuu 12, 2015, 08:12:25 ap »
Tuli ruohonleikkuustasi mieleen... Löysin eräänä keväänä varastokopin nurkasta reilu puolipussia Polle-hevonvoimaa. Semmosia rakeita. No, reippaana poikana levitin ne nurmikolle - päättelin ettei ainakaan pahaksi ole...
On sitten ehdottomasti viimeinen kerta kun lannoitan yhtään mitään!

Se ruoho kasvoi 20cm viikossa. Ja ainoa kone oli työnnettävä raklatin. Vieläkin veri seisahtuu hetkeksi kun sitä muistelen!
Samalla tuli mieleen poikamainen kepponen: Pussi hevonvoimaa salaa naapurin nurmikolle.... ;D

Machiavelli

« Vastaus #9 : Heinäkuu 12, 2015, 11:38:46 ap »
  Tämäkin juttu kuuluisi varmaan tuonne off- topic osastolle.... tuli vaan mieleen tapaus 90 -luvulta... appiukko kaivoi mökilleen lohilammikon ja kuinka ollakkaan naapureiden kaivot kuivuivat koska vesisuoni sattui kulkemaan kyseisen kaverin tontin läpi.
  Eräänä kesäperjantaina kun appiukko meni mökille havaitsi hän että kaikki lohet tervehtivät häntä mahat ylöspäin... mökkinaapuri oli käynyt ripottelemassa apulantaa lampeen... loistava käytännön pila!
  Näin voi käydä vain Suzuki -miehelle...

vepu

« Vastaus #10 : Heinäkuu 12, 2015, 13:45:59 ip »
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu, niinkuin Pätkä sanoo Pekalle, mutta jos kaverilla ei ole paljon ajokokemusta, niin eka pyöräksi voisi olla parempiakin vaihtoehtoja. Suinkaan en tarkoita sitä, etteikö Breva olisi helppo ja yllätyksetön ajella, vaan sitä, että siinä on kyllä sen verran hotua, että mahdollisuus siihen, että kujettaja muuttuu ajoittain matkustajaksi, on olemassa. Tietenkin se riippuu paljon asenteesta. Meillä on frouva opetellut alkeita muutaman vuoden ER 5:llä ja jatkanut opintoja toistakymmentä vuotta Monster 900:lla, mutta edelleenkään ei fanita lähteä Brevalla yksin liikenteeseen.  Raskaassa pyörässä aina omat juttunsa.

Niin. Totta tässäkin toinen puoli. Mutta mitä ne "paremmat vaihtoehdot" voivat olla jos kyseessä on mies, joka tyytyy vain parhaaseen :)
Nyt kun tiedän että tämä ystäväni Letku jo salaa lukee näitä Guzzi-ukkojen höpinöitä niin pitää häntäkin hieman kehua tässä. Uskon että kaverilla on asenne kohdillaan ja pään sisäiset ominaisuudet riittävät Brevankin käsittelyyn. Eipähän tarvi sitten rampata joka vuosi sitä pyörää päivittämässä isompaan. No. jos huomenna olis kelit ees suht suotuisat niin vois käydä edes koeajamassa.

vepu

« Vastaus #11 : Heinäkuu 14, 2015, 21:41:46 ip »
Jatkan tätä jaarittelua vielä. Eilen tuli em. yksilö koeajettua ja olihan loistava vehje. Vakaa, tärinätön, notkea, vääntävä. MUTTA. Asia joka ei todellakaan vakava ole eikä vikana iso mutta ekapyörää ostavalle liikaa päänvaivaa tuottava pikku omituisuus. 45 minuutin ajon jälkeen molemmat vanakopat sylkivät oljyä lahkeelle. Tiivarit eivät paljoa maksa ja vaihtaminen on ilmaista mutta tähän on vaihdettu uudet tiivarit molampaan koppaan muutama viikko sitten. Ja molemmat korkanneet tuolloin alle 10 päivän viivellä. Huohotinsydeemi on kuuleman mukaan tsekattu. Viohan olla että kopat olisivat kierot mutta että lähes yhtäaikaa molemmat. En usko. No. etsintä jatkuu jos ei jotain tähän keksitä.

TunturiTT

« Vastaus #12 : Heinäkuu 14, 2015, 21:46:09 ip »
Asennusvirhe? Vedetty esim sähkökoneella eka ruuvi kireälle ja tämän jälkeen loput yksitellen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #13 : Heinäkuu 14, 2015, 22:05:46 ip »
Ventiilikopan tiivisteiden kanssa pätee sama kiristysjärjestys kuin muihinkin ruuviryhmiin. Keskeltä aloitetaan ja reunoille päin jatketaan. Vaiheittain.

Camn

« Vastaus #14 : Heinäkuu 14, 2015, 22:33:33 ip »
Lainaus
Keskeltä aloitetaan ja reunoille päin jatketaan. Vaiheittain
Aha. Miksei ristiin, kuten itse olen aina tehnyt asiaa koskaan sen enempää selvittämättä? Järki koettaa sanoa että tuolla tavalla (keskeltä reunoille) kireys ikään kuin "leviää" keskeltä laidoille. Ikään kuin kaulitsisi taikinaa ohueksi keskeltä laitoihin päin ? Mutta laippoja usein käsketään kiristämään ristiin (esim. Aprilian muovisessa bensatankissa on suuri laippa pohjalla, jossa pumppumysteerio on kiinni - workshop manual kertoo momentin ja että ristiin - ja paikka on hyvin kriittinen - bensat tulevat kuumalle moottorille jos laippa vuotaa).

Mikä se on kun Brevan venakoppien tiivisteet nyt alkavat krenata http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5584.0 ? Piikkiön tietäjällä http://www.proitalia.fi/ oli myös hyllyssä niitä ainakin tarvikkeena saatavia tiivisteitä, joissa on alumiinirunko ja "kumimainen" tiivistepinta päällä. Antaa kuulemma anteeksi, jos vaikka jompi kumpi pinnoista on hieman raapiutunut. Kävi ilmi että hänellä ei ole koskaan ollut ongelmia venttiilikopan tiivisteiden pitävyyden tai jenkojen kestävyyden kanssa. Itse puhdistin tiivistejämät messinkiharjalla ja kyllähän siitä jälkiä jäi. Pidin itsestään selvänä että ne ovat sitä kokoluokkaa että tiiviste ne hoitaa.

Kun kerran osaavan henkilön toimesta hoidettuna vuoto-ongelmia ei ole, arvaan että kyse on osaamattomuudesta. Osaajakaan ei tätä yksinkertaista asiaa enää pysty heittämällä kuntoon saaman, jos asia on edellisen huoltajan taholta jo "ryssitty" (vrt.vaikka  oma harjaamiseni). Pitäsi varmaan asiasta perillä olevien tahojen tehdä kuvilla varustetut ohjeet, nykyisissä lukee sen tyylinen teksti joka olettaa että huoltaja ei ole ensi kertaa asialla ja tiivisteen laatu, pulttien kireys ja kiristysjärjestys ovat hallussa sekä kopat ovat suorat ("kopat laitetaan takaisin paikalleen"). http://www.guzziclub.fi/images/pdf/tekniikkapalsta/venttiilien%20s%E4%E4t%F6.pdf
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2015, 01:48:18 ap kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.