Kirjoittaja Aihe: Venttiilikopan tiiveisteistä.  (Luettu 8677 kertaa)

MikSloan

Venttiilikopan tiiveisteistä.
« : Kesäkuu 27, 2015, 15:44:17 ip »
Nonni, alkoi sitten Breva merkkaa reviiriään ja vuoto on, jos ei nyt iso niin huomattava ja sotkeva ja tiputtava.
Kummallisinta on että venttiiliensäätö huollosta on vain 5tkm.

Siksipä kysynkin asiantuntijoilta, onko vika vai ominaisuus että venttiilikopan tiiviste pettää viiden tonnin jälkeen, ja huom, vain vasen pytty? Oikea tiivis kuin mikä eikä tiputa yhtään. Ennen isoa huoltoa se sama tiivari tiputti ihan vähän öljyä, mutta juuri sen verran että pikkuisen sotki paikkoja ja  ajovarusteita.
Huollon teetin viime syksyn korvilla ammattilaisella. (GW) Ja silloin tiiviste oli pikkuisen katki.

Tiiviste huonolaatuinen, vaikka piti olla parempi kuin edellinen tiiviste mikä oli 20tkm huollossa laitettu?
Itse venttiilikopassa virhe?
Vuotokohta ei näy kuvassa mutta on enemmän vasemmassa etu kulmassa. alhaalla, josta olyä tihkuu, mutta ei ihan valu, mutta ei myöskään kaukana siitä.

TunturiTT

Vs: Venttiilikopan tiiveisteistä.
« Vastaus #1 : Kesäkuu 27, 2015, 16:14:35 ip »
Näistä venakopan tiivisteistä oli juttua keväämmällä. Löytyy varmaan haulla.
Silloin kävi ilmi, että tivareita on montaa sorttia ja pito on arpapeliä joillain malleilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MikSloan

« Vastaus #2 : Kesäkuu 27, 2015, 16:54:12 ip »
Pittääpi haeskella
Kivassa nyt näkyy vuotokohta paremmin kun kone oli käynnissä ja ympäristö putsattu.

egon

« Vastaus #3 : Kesäkuu 27, 2015, 19:56:28 ip »
Alkuperäine tiiviste minun Brevassa on kyllä tarkasti käsiteltävää sorttia. Hauras kuin mikä ja poikkioimissa on molemmat ja Hylomarilla tiivistettynä.  Millen tiiviste leikattiin jonakin sunnuntaina muropaketin kyljestä ja hyvin pitää. Breva taitaa saada seuraavassa venttiilinsäädössä, eli ensi kesänä samalaiset. Tarvii lähettää tehtaalle vinkki, että alkavat uusiokäyttää muropakettaja. Luonto pelastuu ja tiiviste toimii paremmin.

MikSloan

« Vastaus #4 : Kesäkuu 28, 2015, 12:08:53 ip »
Itse kun en ole pahemmin ruuvaajatyyppiä, niin pittääpi soittaa aikaa huoltoon. Pienempiä juttuja kyllä itse teen, mutta tuon tiivisteen vaihdon annan mielelläni osaavimpiin käsiin. JA eikä viitsi parkkipaikalla alkaa itse tekemään jos sattuu vähän lipsahtamaan "asennushiekkaa" tms kivaa vääriin paikkoihin.

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Selvitystä kopan tiiveisteistä.
« Vastaus #5 : Kesäkuu 28, 2015, 12:19:46 ip »
Täältä löytyy asia aikas perusteellisesti selvitettynä:

http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=2475.0

MikSloan

« Vastaus #6 : Kesäkuu 28, 2015, 13:04:01 ip »
Kiitos Timo.

Camn

« Vastaus #7 : Kesäkuu 28, 2015, 20:03:20 ip »
"Tonninen, neliskulmainen" (Cali, V11, LeMans, jne.) on sellainen että sitä saa vihreänä a) normipaksuutena b) "spessore mm 0,8" = paksuus 0,8. Paksumpi antanee hieman anteeksi jos venttiilikoppa ei ole ihan suora. Itse olen aina kiristänyt normivihreät ristiin tuon Timon selvityksen mukaiseen 10 Nm momenttiin ja lämpimäksi ajettuani vielä kerran käynyt pultit läpi (10 Nm). Koskaan ei ole vuotanut. En laita mitään muuta väliin kuin tiivisteen, ne vaihdan joka kerta kun tarkistan venttiilinvälykset keväthuollon yhteydessä.

Mahtaako saada venttiilikoppatiivistettä "Griso, Norge, Breva, Bellagio, Stelvio" myös eri paksuuksina (ymmärrän niin että niissä on sama), ainakin mallina "in metallo gommato" (metalli kumitettu) saa valpolinilta ("Cod.Guzzi" = Guzzin varaosanumero).
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2015, 20:51:16 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

MikSloan

« Vastaus #8 : Kesäkuu 28, 2015, 21:11:26 ip »
Vihreä tiiviste on nytkin pyörässä. Selvittelen huomenissa asiaa.

Aapo

« Vastaus #9 : Kesäkuu 29, 2015, 12:11:55 ip »
Onko joskus mahdollisesti vedetty ruuvit liian kireälle? Kierre on tällöin saattanut kevyesti korkata ja estää kannen painumisen tarpeeksi alas, jolloin tiiviste ei enää kiristy.

MikSloan

« Vastaus #10 : Kesäkuu 29, 2015, 13:20:16 ip »
Ei mitään tietoa mitä sille in tehty ennen mun omistusta.

egon

« Vastaus #11 : Kesäkuu 30, 2015, 12:00:25 ip »
Se vihreä tiiviste saatta hiukan imeytyä koppaan tai kanteen kiinni ja kun kopan avaa, niin hauras pinta katkeaa rapeasti. Surkea materiaali, noin lyhyesti sanottuna.

Camn

« Vastaus #12 : Kesäkuu 30, 2015, 12:18:04 ip »
Luulin että kaikki tällaiset "pahvi" (ei O-rengas) tiivisteet on tarkoitettu kertakäyttöisiksi ? Aina kun koppa avataan, uusi tiiviste.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2015, 22:03:37 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

« Vastaus #13 : Kesäkuu 30, 2015, 12:36:56 ip »
Kertakäyttöinen joo. Mutta tässä on se vanha totuus, että jos sulla on uusi hyllyssä odottamassa, ei vanha katkea tai ole milläänkään avattaessa. Uusiksi olen käyttänyt niin kauan kun kestää.

Nimim. Nippu käyttämättömiä tiivisteitä kaapissa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

« Vastaus #14 : Kesäkuu 30, 2015, 13:54:38 ip »
Täällä on vähän sama juttu T5 : seen laitoin vanhan takaisin kun ei kärsinyt ollenkaan, nähtäväksi jää pitääkö öljyä. Titaniumissa ei ole tarvinnut koppaa avata koskaan, ajettu 94t.
Titaniumin kuski