Kirjoittaja Aihe: Väärennetyt varaosat  (Luettu 2954 kertaa)

Camn

Väärennetyt varaosat
« : Kesäkuu 26, 2015, 11:02:55 ap »
Säännöllisin väliajoin nousee jonkun palstan keskusteluissa esille (yleensä auktorisoidun maahantuojan huoltopäällikön tms. kokeneen tahon toimesta): "En ymmärrä miksi ihmiset säästävät niin elintärkeän osan kuin öljynsuodattimen kohdalla..." -tyyppinen kommentti. Itse olen käyttänyt useimmiten suodattimien kohdalla alkuperäisvaraosia. No, sekään ei auta jos ne asentaa väärin (joidenkin pyörien kohdalla öljynsuodattimen asennussuunta jos "irtosuodatin", pelti-ufi:n kohdalla kireys, jääkö vanha tiiviste paikalleen jne.). Vasta kun olen jostain lukenut sattuneista hölmöilyistä on tullut mieleen että "ai tuokin olisi pitänyt huomioida". Useimmiten asiat ovat menneet oikein ties minkä intuition pohjalta. Nyt esitteli kaveri Wildguzzi -palstalla USA:ssa alkuperäisosana ostamaansa UFI -suodatinta "made in Tunisia", jonka laatu oli silmiinpistävän poikkeavaa (valmistusleima oli 2014 lopulta). Keskustelussa nousi esiin se että Aasiasta pukkaa enemmän ja enemmän väärennettyjä osia markkinoille. Pitänee siis olla epäilevällä kannalla, jos hinta on liian alhainen? Mutta kukapa koijari halvalla myisi jos ei ole välttämätöntä. Vois siis maksaa paljon ja saada silti väärennetyn osan (jos ostaa netistä, tarvikemyyjältä), ehkä. eBay lienee aina osastoa "ostaja kavahtakoon"? Vaikka usein varmasti hyvä lähde varaosille, varsinkin käytetyille. Tulipa vielä mieleen että kun kävin Smaltmotossa keväällä, omistaja mainitsi ohimennen että S-D:n alkuperäisvaraosat kulkevat hänen kauttaan... Voisin kuvitella että S-D suurena Guzziosien teettäjänä ei saa alkuperäisvaraosia virallisia reittejä mutta toki auktorisoitu jälleenmyyjä mielellään myy tuollaiselle tukkuostajalle.

http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=77259.0

http://thecounterfeitreport.com/article/333/Honda-warns-public-against-fake-motorcycles-and-parts.html

http://www.tohonmotor.com/news/chongqing-customs-destroyed-thousand-of-fake-and-infriging-motorcycle-parts.html
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2015, 18:21:14 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

lemppari

Vs: Väärennetyt varaosat
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2015, 11:17:42 ap »
Mike HMB-Guzzi ainakin puhui aina, että S+D myy Kiinan osia, kun taas hänellä on originaalivaraosaa, mikä selitti korkeammat hinnat.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Camn

« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2015, 11:20:50 ap »
En halua millään muotoa moittia S-D:tä. Itse olen ostanut myös sieltä. Useimmiten lukee mikä on itse teetetty osa ja mikä alkuperäinen. Mutta tuon saman yleisasenteen olen myös kuullut, pitää tietää mitä sieltä on ostamassa ja mitä osia kannattaa ostas alkuperäisinä. Oletan että heillä liiketoiminnan pääjuttuja on saada sama tavara halvemmalla alkuperäiseltä valmistajalta. Eniten huolestuttaa kuitenkin varsinaiset väärennökset muista lähteistä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2015, 13:57:32 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

lemppari

« Vastaus #3 : Kesäkuu 26, 2015, 16:43:42 ip »
En minäkään moiti, enkä aivan usko myöskään, että S-D myy vain piraattikamaa. Mike on joskus ylidramaattinen.... Varsinkin LM I:seen on vaikea löytää osia muualta kuin S-D:stä.
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Breeze

« Vastaus #4 : Kesäkuu 26, 2015, 17:30:47 ip »
Miula katkes Tuksusta S-D kaksi vuotta sitten tilattu ja vaihdettu kaasuvaijeri (veto) kilometrejä ehti tulla alle 5000. Vaijeri katkesi n. 15mm kahvan puolen nipasta.
Sen verran sinne kurkkasin, että en mie sieltä mitään poikkeavaa tai sormella osoitettavaa löytänyt. Vaijeri oli vain poikki.
Kunhan on vaijerin vaihto edessä, niin sitten pitää tuumailla vähän tarkemmin, koska, jos siellä joku on kuluttanut vaijeria, niin siitä on jäljet jäljellä.

En usko ekalla, vaan tilasin S-D:ltä uuden setin vaijereita 16,40€/kpl...

Tämäkin vielä! ! !