Jos on mahdollista ( talli ja kyky ) purkaa se katkaisinpaketti, niin sitä varmaan kannattais tehdä. Jos sinne on päässyt kosteutta / vettä, niin se ei itsekseen kovin helposti kuivu. Kun vesi yleensä menee helposti pienestäkin saumasta, muttei tule pois.
Vesi taas aiheuttaa jos mitä kaikkea. Ja taas kerran: ÄLÄ käytä CRC:ta, W40 tms. vaan ao. elektroniikkasprayta. Löytyy myös CRC:n merkin alta.
Kokoonpanossa saattaa olla ihan kohdillaan tarkistaa / vaihtaa / korjata / parannella tiivistyksiä. Minä joskus tiivistin pienen kytkinpalikan saumat itsevulkanoituvalla teipillä. Käytin sitä kuin tasotiivistettä ja kokoonpanon jälkeen pienellä veitsellä liiat pois.
Se teippi... sitä pitää venyttää ~50%, jotta sen rakenne muuttuu ja vulkanoiminen "käynnistyy".
Stonessa oli starttinappulan kytkinosa ( pikkusormenpään kokoinene kilke ) siten viallinen, että sen kansi oli raollaan. Painaessa nappulaa, se joskus liikahti ja virtajohto koski metalliin => sulake paloi. Yleensä tietenkin kun muun merkkisiä pyöriä oli likellä.
Kytkintä ei tietenkään saanut mistään. No, avasin palikan, tarkistin juotokset ja kokosin kytkinosan teipaten ympärille kunnon sähköteippiä siten, että nappula mahtui juuri koloonsa. Näin ei kannella ollut enää tilaa avautua. Ja peli soi ja kukkui.
Käsittääkseni samanlainen konstruktio on ihan kaikissa Caleissa puuhellankauden jälkeen. Paitsi noissa upeissa uusissa kuolattavissa 1400:ssa... huoh!