Kirjoittaja Aihe: Mistä äänenvaimentimet ?  (Luettu 3113 kertaa)

Kurtsi

Mistä äänenvaimentimet ?
« : Kesäkuu 15, 2015, 09:40:27 ap »
Mistä vaimentimet ?. Cali II:ssa alkaa taas olemaan vaimentimien vaihtoaika. Äänet on muhkeat, mutta ei niitä korvatulpillakaan oikein jaksa pitkään kuunnella. Ja korvat vinkuu muutenkin.

Edelliset toi italiaanokaveri pyörän päällä Mandellosta 100.000 km sitten. Nyt näyttää noista varaosalinkeistä olevan jo runsaudenpulaa, että ei jaksaisi kaikkia selata. Stein Dinseltä olen pikkusälää tilaillut. Onko Moto Iltalian osat RM Heinolla nykyään vai missä ovat ?

motomatti

Vs: Mistä äänenvaimentimet ?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 15, 2015, 16:56:11 ip »
Mulla olisi käytetyt mutta ehyet alkuperäiset California III:sen äänenvaimentimet. Taitavat olla samalaiset kuin Kakkosessakin.

Kurtsi

« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2015, 10:52:29 ap »
Cali II:ssa on tällaiset pesäpallomailat. Saattaisi III:n pöntöt käydäkin tai saada käymään, mutta alkuperäiset Lafranconit (tai ainakin sen näköiset) tahtoo.
499 €/pari näyttää Lafranconit maksavat Stein Dinsellä. En ole vielä tuolta italiaanofirmalta kysynyt, mutta täytyy sekin tehdä

motomatti

« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2015, 21:42:10 ip »
Nämä lähtis halvalla. Busso merkkiset. Liitteenä kuva. Putket suojattu suojaöljyllä. Siksi pinta on kuvassa matta.

Kurtsi

« Vastaus #4 : Kesäkuu 17, 2015, 09:04:26 ap »
Busso ei kovin hyvässä kurssissa ole eikä ole ainakaan alkuperäinen. Onko tuo kiinnike kiinteä vai onko pöntossä kaksi 8 mm pulttia ?
Saattaisi joutua ojasta allikkoon. Ehjät on minunkin pönttöni päältä, mutta sisältä silkkoa

TunturiTT

« Vastaus #5 : Kesäkuu 17, 2015, 16:23:26 ip »
Olisko paha tehdä irrotettavat päädyt ja huollettavat sisukset villoilla?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #6 : Kesäkuu 17, 2015, 20:49:04 ip »
Nuo Bussot ovat ne halvimmat italianvaimentimet. Päältä siistit ja kahdella M8 kierteellä. Suoraan käytöstä. Eivät kilise kun ravistaa eli sisäkalut ainakin vielä kiinni kuoressa. Itse en laita niitä mihinkään tällä tietoa. Yleensä käytän vain rosterivaimentimia. Jätin kuitenkin hyllyyn suojaöljyn alle jos joku tarvitsisi edullista äänenpienennystä. Ovat siis edelleen vaimentavat. Itse asiassa ne olivat paikoillaan viime suvena kun käytin pyörän katsastuksessa. Ei ollut inssillä valittamista melun suhteen.