Kirjoittaja Aihe: Kyselyt yksityisviesteillä  (Luettu 7660 kertaa)

motomatti

Kyselyt yksityisviesteillä
« : Kesäkuu 08, 2015, 19:34:43 ip »
Olen kokenut että Foorumin yksityisviestit ovat yksityisviestejä joita ei haluta muiden näkevän. Tänään on ollut ennätyspäivä yksityisviesteissä ja sitä kautta on kyselty minulta yleisiä teknisiä asioita. Eivätkö ne kuulu tänne tekniikkapalstalle paremmin? Tyhmiä kysymyksiä ei ole. Jos yksityisviesteihin vastatus on ollut tyly, pahoittelen. Jos ei kehtaa kysyä avoimella palstalla asioista niin siitä voi syyttää vain itseään.

Myöskään joidenkin tietämä sähköpostiosoitteeni ei ole mikään neuvokkiosasto. Pitää olla painava syy jos vastaan sähköpostikyselyihin Guzziasioissa. Samaten kaikki "kivat kuvat" ja vitsitlinkit eivät saa jatkolevitystä minun postilaatikkoni kautta. Kiitos ymmärryksestä!

ALi

Vs: Kyselyt yksityisviesteillä
« Vastaus #1 : Kesäkuu 08, 2015, 22:02:46 ip »
Foorumi on hyvä paikka kysellä. Tämä Guzzi-foorumi epäilemättä Suomen paras  8)
Ensin on tietysti hyvä vähän haeskella, ettei ihan suorilta pistä omaa uutta ketjua pystyyn.
Moni yksittäinenkin vaiva on usein huolellisesti loppuun kaluttu jonkun edelläkulkijan kohdalla.

Mitä huoltoliikkeisiin tulee, niin kovin on korjaamisen kannalta murheellista katsottavaa nykyisin.
Yksinkertaisenkin mekaniikan kohdalla toimintakulttuuri on mennyt siihen, että vaihdetaan koko osa - turhaan.
Vähän kuin olisi entisaikaan mennyt koko kaasutin vaihtoon pelkästä suuttimien tukkeutumisesta.
Sellaista "huoltoa" juu, nääs.  Nopeata ja toimivaa, mutta kallista.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

motomatti

« Vastaus #2 : Kesäkuu 08, 2015, 22:16:50 ip »
Ymmärrän kyllä niitä jotka tekevät työkseen mp-remonttia, varsinkin näin alkukaudesta, että aika on tiukalla ja töitäkin pitää painaa ja sitten soittaa/meilaa henkilö joka kysyy itselle tärkeää asiaa joka asentajan mielestä on suurinpiirtein yleistietoon kuuluvaa kuten rengaspaineet, venttiilivälykset tai kannenpultin kiristysmomentti. Voi tulla melko nenäkäs vastaus näin internetin aikana. Tekniset ohjeet omaan ongelmaan kun on melko varmasti muutamaan kertaan kirjattu netin keskustelupalstoille tai kyseisen merkin/mallin pdf-korjaamokäsikirjaan. Ilmaiseksi. (Foorumillakin on sanahaku.)

Lainaus
Tarkoitus on ajaa pyörällä, eikä yrittääkään osata lukea sen sielun elämää.

Ylläoleva lause on varmasti kaikkien ammattiylpeiden mekaanikkojen huoneentauluna työn vastaanotossa mutta niin että asiakas ei sitä näe. Nöyrästi vain kypärää kourissa pyöritellen pyörä vartoomaan viikoksi että mekaanikko ehtisi jossain vaiheessa tehdä siitä vikadiagnoosin ja ehkä korjatakin sen. 80€ alkava tunti sekä kivasti hinnoitellut alkuperäisosat.

Erehdyin alan liikkeessä töissä ollessani neuvomaan asiakasta miten välttää jatkossa kyseinen korjattu vika. Pomo siitä hermostui ja kysyi että aionko viedä häneltä leivän suusta?!

Ettei luulla että olen jotenkin sidoksissa alan työtehtäviin niin voin sanoa että olen eläkkeellä enkä mielelläni ryhdy enää muiden pyöriin remonttia tekemään. Rahaa tulee muutenkin vaikka kattoon syljeksisi. Tätä jaloa touhua keskeyttämään en halua puhelinta tööttäämään tai anelevia sähköpostikysymyksiä saati Foorumin yksityisviestejä. Ei vika pyörässä ole kuin tarttuva sukupuolitauti että siitä pitäisi salaa keskustella.

Että laittakaa ne kysymykset sille kuuluvalle Foorumin osiolle. Sieltä niitä katsee suuri joukko henkilöitä joilla saattaa olla hyvinkin omakohtaista tietoa miten korjaus/huolto/säätö onnistuu.

Vai haluaako joku että kopion sähköpostistani tai yksityisviesteitä ne sadat kysymykset tänne joita kysyjät ovat halunneet salaisesti käsitellä? Mieluimmin vain ohjaan heitä itseään niin tekemään. On ne viestit vähentyneet mutta uusia private-kysyjiä on jostain siinnyt.

Kieltämättä on käynyt mielessä vastatessani samaan asiaan aina uudelleen että deletoin Gruppon Fooruminkin omalta osaltani mutta joskus on itselläkin kysyttävää niin nöyrä pitää olla.

I.H.

« Vastaus #3 : Kesäkuu 08, 2015, 22:39:08 ip »
ASIAA MM !!
Titaniumin kuski

egon

« Vastaus #4 : Kesäkuu 09, 2015, 08:30:37 ap »
Tuo on tuttu ilmiö toiselta foorumilta.

Aina ei ole kyse siitä, että PM -henkilö kainostelee kysymystään, vaan haluaa pitkän ja tyhjentävän keskustelun "luottohenkilön" kanssa. Varsinkin hiukan kimuranttisemman jutun (niinkuin sähköasiat usein ovat) menee toisinaan niin, että kysyjä ei osaa selostaa ongelman koko kuvaa kovin tarkasti, vastaajat eivät osaa pyytää täydentäviä tietoja tai kysyjä ei osaa niitä antaa ja hyväntahtoiset kanssaveljet antavat lukuisia neuvoja, jotka voivat olla ihan hyviä muuten, mutta eivät ratkaise juuri kysymyksessä olevaa probleemaa. Varsinkin aloitteleva mekaanikko kaipaa lähes kädestä pitäen ohjausta ja siitä syystä valitsee neuvonatajakseen omasta mielestään juuri oikean henkilön.

Avoimella foorumulla keskustelussa on se mainio ominaisuus, että on mahdollista ja jopa todennäköistä, että joku muu on vastikään selättänyt täysin samanlaisen ongelman ja ilomielin kertoo miten se tehtiin.
Täällä Guzzi-forumilla käytellään mielestäni aika ahkerasti haku-toimintoa koska samojen teemojen pintaan hyppimistä ei ole vaivaksi saakka.

Breeze

« Vastaus #5 : Kesäkuu 09, 2015, 09:41:46 ap »
Interweppilaite on opettanut ihmiset kysymään, mutta joskus tuntuu siltä, että omatoiminen tiedonetsintä on jäänyt vähemmälle huomiolle.

"miksi minä tekisin, kun joku muu voi tehdä minun puolesta"... ;D
Tämäkin vielä! ! !

Machiavelli

« Vastaus #6 : Kesäkuu 13, 2015, 23:34:10 ip »
  Iltaa Motomatti! Olen samaa mieltä kanssasi; joku raja tässä kirjoittelussa... jotkut varmaan haluaisivat tästä facebook -tyyppisen diibadaabakanavan... taisi tulla jo selväksi että en itse kuulu facebookiin, siellä roikkumisen sijasta ajan voi käyttää paremminkin, esim. ajaa Moto Guzzilla...  ;D ja vielä lopuksi, suht uutena Gruppolaisena en voi kuin ihailla Sinun tietämystäsi em. pyöristä ja selkeätä artikulaatiota jota tällainen "noviisikin" ymmärtää...  ;)

motomatti

« Vastaus #7 : Kesäkuu 13, 2015, 23:48:02 ip »
Iltaa.
Joo. Olen varmaan viimeinen mohikaani täällä vielä kun kaikki muut laittaa muille muutaman #### ja FB:ssä hauskoja kuvia, jne. Sammutan sitten valot kun muut ovat menneet.

TunturiTT

« Vastaus #8 : Kesäkuu 14, 2015, 00:04:42 ap »
No eipä siellä feisbuukissa kaikki ole. Itse en ole, niin en tiedä ketkä sieltä puuttuu.
Itsellenikin tulee alaan liittyviä kyselyitä tekstiviestein, puhelimitse, spostitse ja jopa yv:llä. Vastaan tasan kaikkiin, kunhan saan aikaa vastata. Kärsivällisyyttä. Kysyjien teilaaminen ja sivuuttaminen ei aja kenenkään etua. Päinvastoin, mitättömänkin tuntuisesta kontaktista saattaa tulevaisuudessa olla hyötyä. Näinkin on käynyt.
Eli ihan kokonaan en ole Matti sun ajatusten kanssa samalla linjalla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

« Vastaus #9 : Kesäkuu 14, 2015, 00:09:06 ap »
Ajattelen kokonaisuutta enkä yksilön etua.

GuzGuz

« Vastaus #10 : Kesäkuu 14, 2015, 02:09:43 ap »
Mattihan sanoo että kun suuri osa teknistä tietämystä on jo tallennettu tänne ja lisää upeasti sitä koko ajan, niin ärsyttäähän rengaspaineiden kyselyt jos jo yksityisesti viestejä.
Hyvä palsta meillä, ei varmaan olis Guzzini ollut ajossa niin usein ilman tän saitin tiedonjakoa.

TunturiTT

« Vastaus #11 : Kesäkuu 14, 2015, 10:10:15 ap »
Kyllä kyllä. Palstan hakutoimintoa kannattaa käyttää, ennen uuden aiheen aloitusta. Suurin osa yksityisviestikyselijöistä lienee uusia palstalaisia, joille foorumi ei ole tuttu. Se tuskin silti haittaa, jos tyhmänkin kuuloiseen kyselyyn vastaa asiallisesti. Sellainen kysymys saattaa kysyjälle olla oikeasti tärkeä. Meillä ei ole enää Motoitalian kaltaista info_hotlineä, joten meidän käyttäjien tulee pitää huoli toisistaan
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Machiavelli

« Vastaus #12 : Kesäkuu 14, 2015, 12:00:29 ip »
   Maaliskuusta olen ollut Gruppon jäsen ja olen huomannut miten hyvä henki täällä foorumilla majailee... tosiaan, ajoin kauppojen jälkeen Brevan kotiin, samantien tietokone auki ja liittyminen Gruppoon  ;D Että sillälailla, 30 kilometrin jälkeen sitä oltiin niin Moto Guzzimiestä ;D Nyt 1300 km takana ja vielä enemmän Guzzimiestä... Onhan se totta että kun on uusi ja vielä vieras vempele alla niin kaikenlaisia kysymyksiä herää, konkareiden mielestä varmaan jonninjoutavan kuuloisiakin... mutta olen huomannut että vaihto Yamahasta Guzziin herätti ainakin minussa uudelleen sen fiiliksen mikä kuuluu mielestäni moottoripyöräilyyn.
  Oho, nyt taisi mennä tunteilun puolelle, täällähän pitää haista bensa ja rasva...  ;)

GuzGuz

« Vastaus #13 : Kesäkuu 14, 2015, 13:07:17 ip »
Meillä on paras kädet välillä rasvassa palsta.
Guzzien suht yksinkertainen tekniikka ja vanhan liiton jääräpäät neuvomassa säästää hitosti huolto/korjaamo laskuja.
Itse kun aloitin suoraan Guzzilla ja täysin noviisina koko metallurgisesta tekniikasta puupäänä, niin onhan tää ollut innostava oppikäyrä ymmärtää moottoroidun pyörän asioita ja tehdä itse.
Tekninen selusta on hienosti turvattu, Guzzistien kanssa ei tule pulmaa mitä ei selvitettäisi.

Jukka Laine

• Administrator
  • Kotirintamamotoristi
« Vastaus #14 : Kesäkuu 14, 2015, 16:25:11 ip »
Tunteella tätä hommaa tehdään ja tarpeen tullen hiukka tervettä järkeä. Mukavassa porukassa on hauskempi hommaa teeskennellä kuin yksin ihmetellä. Ei tarvi pyörää uudestaan keksiä.
Tervetuloa porukkaan Machiavelli.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.