Kirjoittaja Aihe: Nopeusmittarin lasi  (Luettu 2389 kertaa)

California 96

  • Viestejä: 14
Nopeusmittarin lasi
« : Toukokuu 28, 2015, 19:00:28 ip »
Menin rikkomaan Californian nopeusmittarin lasin.
Lasi on 2 mm paksua... halkaisijan saa mitattua ja lasimestari sellaisen varmasti tekee.
Mutta onko tuo vaihdettavissa kotikonstein ?
- jos on niin miten ?

Jyrki


 

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Nopeusmittarin lasi
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2015, 19:40:02 ip »
Yleensä tarvitaan uusi metallikehys joka joko painosorvataan paikalleen tai käytetään tarkoitukseen tehtyä puristinta. Vaikka olisikin uusi kehys niin kotioloissa sitä on vaikea saada nätisti kiinnitettyä tai tiiviiksi.
Mittarikorjaamo auttaa asiassa.

TimoEv

  • Viestejä: 2 172
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Nopeusmittarin lasi
« Vastaus #2 : Toukokuu 29, 2015, 13:48:35 ip »
Jos kyseessä on mittari, jonka lasi on kiinni paikalleen sorvatulla renkaalla, niin kotikonstein sen saa kyllä auki ja jotenkin kiinnikin. Mutta ruma siitä tulee. Ei kehtaa kuin umpipimeällä taluttaa pois tallista. Tähän kohtaan auttaa mittarikorjaamo. Muuta en tiedä kuin www.palanto.fi
Uudemmissa - ainakin 2008 Calissa - on irroitettavan kromikehyksen alla muovinen liimattu kehyvrengas, joka pitelee lasia ( muovia? ) kiinni. Tuo kehysrengas lähtee kyllä nätisti irti. Se vaan täytyy ohuella liuskalla ikäänkuin hirhata varoen irti. Katkoteräpuukko tai hyvin ohut linkkarin terä oli sopivin. Tarkoituksena on kuitenkin jättää omat sormet avaamatta...
Kehys on helppo liimata takaisin. Huomaa sitten ettei liimaa tarvitse määrättömästi, kun ei siihen juuri rasitusta tule.

Minä taannoin harjoittelin asian ns. perusteellisesti ja moneen kertaan... Oli sen jälkeen voimasanavarasto liki tyhjä, vain vokaaleja oli yllik kyllin... :P

California 96

  • Viestejä: 14
Vs: Nopeusmittarin lasi
« Vastaus #3 : Toukokuu 29, 2015, 15:26:49 ip »
Hep !

Uusi olisi maksanut 284 $ + kulut
Rohkenin yrittää vaihtoa itse. Valitsin tarkoituksella 1mm pienemmän lasin ja se helpotti kovasti asennusta.
Kumitiivisteen urassa oli kuitenkin riittävästi urasyvyyttä.
Kehysrinkulaa piti avata noin 1/4 matkalta ja sen sain käännettyä mittarin alaosaan ja varovasti naputellen "kiinni"
Loppu 3/4 rinkulasta  ei eroa viereisestä mittarista.

Tuleva kesä sateineen näyttää miten kävi tiiviyden. Kumiin silikonia ja kehyksen alle vaseliinia.

Jyrki