Kokeilin vetää suoraan akulta magnetointivirtaa roottorille. Latausjännite ei muuttunut lainkaan, testilamppu johdossa syttyi. Mihinkähän tämä mahtaa viitata?
Magnetointijännite virrat päällä, kone sammuksissa oli 9V. Roottorin vastus noin 5 ohmia, staattorin käämien 0,8 ohmia.
Ei kyllä pääse kiinni mutta jos näistä olisi apua.
Vastukset näyttävät hieman suurilta, Guzzin manuaali sanoo, roottori 3,4 ohm. ja staattori 0,36 ohm.
Onko mittari kunnossa?
Mittaa myös vastus lataussäätimen navan DF ja maan väliltä. Pitäisi olla likipitäen sama kuin laturin
roottorin vastus.
Miten latauksen merkkivalo toimii? Pitää palaa kun moottori on seis ja virta päällä. Muulloin sammuksissa.
Mittasitko magnetointijännitteen 9V hiililtä?
Varmistan vielä että onhan tässä pyörässä merkkivalopolttimoilla piirilevy?
Jos on, virtalukolta

navasta 16 lähtevässä johdossa on sulake, minkä takana taitaa olla laturin herätevirran lisäksi myös ainakin parkit. Samassa linjassa on herätevirtaa rajoittamassa vastus. Sekä lukuisia liitoksia.
Kun kokeilit syöttää magnetointivirtaa suoraan akusta, minkälainen polttimo oli johdossa, sarjaan kytkettynä?
Kokeile ilman polttimoa, mittaa latausjännite akun navoista.
Jos ei ole mitään vaikutusta latausjännitteeseen, jossain johdossa tai liitoksessa on katkos.
Jos nyt vielä irrottaisi staattorin vaihejohtojen liittimet ja mittaa jännitteen niiden väliltä, pitäisi
niissä olla usean kymmenen voltin vaihtojännite. Moottorin kierroksista riippuen.
Jos liittimien napojen tunnistaminen tuottaa vaikeuksia, kytkentäkaavio on tarpeen.
Googlen kuvahaku on myös hyvä, kun hakee "Bosch rectifier" tulee liki ekana Guzzin tasasuuntaajan kuva

Jännitteensäätimen kuvia löytyy haulla: "Voltage regulator moto guzzi"
Tasasuuntaajan navoissa 61, D+, B+ ja + pitäisi olla sama jännite moottorin käydessä ja laturin ladatessa.
Jos napojen 61 ja D+ jännite on alhainen se viittaa vikaan tasasuuntaajan kenttädiodeissa.